• Jsv17

Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL

princess77 skrev 2017-07-22 09:48:00 följande:

Ni som redan har beställt vagn,vilken har ni valt? Har snöat in på Bugaboo denna gången men tycker att dom är galet dyra! 12.000 för en vagn ;)

Har tidigare har teutonia (inte nöjd),Urban Jungle (bra när barnet är lite större) och Babyjogger (suverän vagn mellan 2-3 år).

Vi har beställt en britax smile 2
    Gravid med en liten pojke, 1:a barnet BF 7/12 -17
  • Jsv17
    Nykär15 skrev 2017-07-22 10:54:12 följande:

Vi köpte Emmaljunga NXT90, vi är med långa och gillar att barnet är lite högre upp. Buggaboo går bort, tycker de är alldeles för låga.

Det var därför bugaboo gick bort för oss också, vi är visserligen korta men känns som bebis åker på marken, gillade inte den känslan alls! Vi valde britax smile 2, var inne på en go next som är ytterligare lite högre, men smile tyckte jag hade ett bättre travel system och enklare att fälla ihop, vi åker mkt bil så tyckte det var viktigt. Vi tittade även på Emmaljunga next90 och på nitron, blev nästan sten sax påse haha men vi fick en bättre deal med inkluderat babyskydd på britax så då blev det britax
  • Jsv17
    princess77 skrev 2017-07-22 09:48:00 följande:

Ni som redan har beställt vagn,vilken har ni valt? Har snöat in på Bugaboo denna gången men tycker att dom är galet dyra! 12.000 för en vagn ;)

Har tidigare har teutonia (inte nöjd),Urban Jungle (bra när barnet är lite större) och Babyjogger (suverän vagn mellan 2-3 år).

Min bror ska också ha barn i Oktober, de gillade bugaboo och de lyckades beställa en direkt från fabriken i Holland, och fick den typ 30% billigare, dom beställde bugaboo Buffalo, kolla runt lite på nätet för sådana möjligheter så behöver det inte bli så galet dyrt
  • Jsv17
    princess77 skrev 2017-07-24 14:24:55 följande:

Yeahhh! Nu är vi en Bugaboo Buffalo rikare :)

Köpte den komplett med en massa tillbehör av en arbetskamrat för 9000:-, bara 10 mån gammal. Så nöjd!!!

Nice! Jättefin!
  • Jsv17
    pollis skrev 2017-07-27 13:41:29 följande:

Nu har vi varit på RUL och allting såg bra ut :) vi väntar till 99% en flicka till :* Var och handlade dom första kläderna direkt efteråt!

Grattis!
  • Jsv17
    Sjolund90 skrev 2017-07-27 22:50:08 följande:

Då va Rul gjort och allt såg fint ut med bruden, dock va hon inte så samarbetsvillig så blev inte dom bästa bilderna men som tur hade vi bilder sen tidigare ul :) bf 22 dec. Så risken finns att de blir ett julaftonsfirande på bb ;D Ska få en ny tid för Tul nån gång i ca v 30-32 så blir att prata med Bm nästa besök. eftersom hon bara har 2 kärl i navelsträngen.

Ser ut som hon skrattar när hon gäspa/gapa till haha <3

Jättehäftig bild ju! Grattis till en fin frisk liten tjej!
  • Jsv17
    belletristik skrev 2017-07-28 09:49:12 följande:

vilken osis! 

jag hade förväntat mig ett kort RUL, för mina vänner som gjort det sa att det tar typ 10-15 min. Men vi fick en så himla fin äldre kvinna som var så pedagogisk och noggrann och metodisk. Hon gjorde även ultraljudet på engelska, eftersom min sambo inte pratar svenska. Väldig duktig... Tog en halvtimme!

på Ultraljudsbarnmorskorna i Liljeholmen, för er som vill ha tips på bra val i Stockholm ;p

Jag fick mitt gjort av läkaren (beroende på mitt på gränsen blodtryck tror jag) och hon var supernogrann och det tog typ 40 minuter. Hon förklarade hela tiden vad vi såg, och varför hon tittade på det hon tittade på osv.

Jag har gjort mina ul på SöS och varit supernöjd där! Tråkigt att vissa verkar ha fått så oengagerade bm... jag hade blivit jättebesviken då...
  • Jsv17
    SkogsstjärnN skrev 2017-07-28 10:08:30 följande:

Då var RUL klart och vi väntar en liten kille. Helt sjukt, vi har alltid sagt att vi bara kommer få tjejer men tji fick vi. Vad ska man nu hitta på för namn? Ha!

Blev flyttad till 24/12 (enligt mensen 26, enligt bm 27) vilket stämmer med när jag kände ägglossningen.

Moderkakan chockade med att vara i framvägg, har ju känt så tidigt så antog att den satt bak. Den sitter över kejsarsnittsärret så förutom alla extra kontroller för havandeskapsförgiftningaskiten blir det extra kontroller för det. Känns som att det betyder att det spikade att dethär är sista graviditeten så jag blev lite nedstämd. Men efter lite googlade så verkar det som att över ärr inte är nån fara utan det är i ärr som är dåligt. Aja, kommer inte få nått svar på det förena nästa ultraljud om en månad.

Grattis, till en fin liten pojke! Hoppas moderkakan i ärret inte ställer till några problem för dig. Jag har också moderkakan i framvägg men kände ändå tidigt fast det har liksom inte blivit starkare ist, utan samma som innan bara lite oftare och fler ggr per dag vartefter tiden går, längtar efter lite starkare buffar Men enligt min bm kommer de tids nog när bebis blir större och starkare
  • Jsv17
    Nykär15 skrev 2017-07-28 14:23:53 följande:

Har med i framvägg och kände väldigt tidigt, men först nu får jag lite starkare nån gång ibland, men inte jätteofta, men känner de vanliga mindre rörelserna jag känt sen innan regelbundet. Vecka 20+5 idag. Längtar med till starka buffar <3

Jag är 21+0 idag, så vi ligger väldigt lika

Jo jag har känt nån lite starkare buff nu senaste 1-2 dagarna faktiskt, fast då just på sidan, eller långt ner i magen, så det är väl när han sparkar runt moderkakan förmodligen. Men nu känner jag iaf varje dag, oftast flera ggr vilket känns jätteskönt, jag kan tom väcka honom nu genom att buffa lite på sidorna om jag tycker att jag inte känt honom under en dag så sparkar han tillbaka, så tryggt på nåt vis att han ger sig till känna själv Borde ju bli starkare och starkare nu ju större han blir, längtar
  • Jsv17
    Myspys85 skrev 2017-07-30 09:19:40 följande:

Jag är i v 19+3 nu och har mitt RUL imorgon, det känns nervöst men ser samtidigt fram emot att få se vårt barn. Har känt små rörelser den senaste veckan och igår var första gången det gick att känna små buffar från utsidan ? Hoppas att allt ska se bra ut, förra året fick vi avbryta efter RUL så det är blandade känslor.

Har en fråga till er här inne! Är det någon mer som börjat bli extremt varm nu? Jag brukar träna på gym men får verkligen ta det lugnt när jag värmer upp inomhus för jag blir supervarm och överhettad efter typ 4-5 minuter på cykel. Har tunna kläder men måste ändå gå och badda ansikte och armar med kallvatten för att kyla ner mig. Har kommit bara den senaste veckan. Antar att det bara är att vänja sig? Ska försöka cykla utomhus istället och börja simma mer, då kyls man ju automatiskt. Någon mer med samma erfarenhet? Känner mig som en otränad valross med värmesvallningar när jag sitter och flåsar efter 5 minuters uppvärmning

Jag har blivit värmekänslig, men i den här sommaren vi haft i år så har ju det gått ganska bra... Har inte tänkt på att jag blir varm när jag anstränger mig, men flåset, herregud jag blir andfådd av ingenting! Jag är egentligen inte trött men flåsar som att jag sprungit en mil! Haha

Hoppas det går bar på rul! Alltid lite jobbigare när man haft en dålig erfarenhet, jag fick reda på mitt MA på kubul sist, så ul har liksom inte förknippats med ngt positivt förrän nu. Håller tummarna för dig imorn!
Svar på tråden Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL