Inlägg från: SaraW8305 |Visa alla inlägg
  • SaraW8305

Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL

Tycker detta med vikt när man är gravid är fruktansvärd hets. Är man rund innan (som jag) får man pekpinne enl uträkning från nån jä*la studie så får jag bara gå upp 9 kg denna graviditet. För vem? Vem bestämmer de? Jag tränar ju massor (ja inte massor nu men lagom å de jag mår bra av) jag är aldrig still å äter inte onyttigt jämt, dricker inte alkohol men är ändå rund/väger mkt.

Sen dom som är smala å inte går upp dom får oxå ett helvete.. för de duger inte heller. Nej fy till alla kroppsideal och vikthets överallt jämt ! Vart tog de sunda förnuftet vägen? Och lyssna på sin kropp?! Hejja kvinnokroppen, vi bär å kånkar å skyddar och skapar ett liv , foglossningar, förvärkar, svullna, illamående, trötthet, järnvärden hit blodtryck dit, ät inte de, gör inte så. Städa , tvätta, jobba, tjäna pengar, vara fru,mamma, .. sen ska vi va perfekta i vikten oxå.!? Nä tack !

• SaraW8305
    princess77 skrev 2017-09-03 11:28:01 följande:

Ja,när man är gravid blir man visst nån slags allmän egendom som är helt självklar att röra vid och kommentera.

Är bara i vecka 26 och har redan fått frågan om jag tycker att magen är stor denna gången i jämnförelse med förra gången.... snart börjar dom väl med klassikern "är det inte dags snart"

Ja eller -är de bara en !? :)
  • SaraW8305

Hur rör sej era små i magen? Jag har moderkakan i framvägg, och jag känner bebisen på ett annat sätt sen 2 dar tillbaka, liksom dovare sparkar. Har hon flyttat sej tro? Eller ja de har hon för sparkarna är på andra ställen :) är min 3e grav men har glömt sånt här.. jagvä inte orolig på de viset, för jag känner henne varje dag flera ggr men på ett annat sätt.. är de vanligt.. hmm töntig fråga kanske... kraaam

• SaraW8305
    Jsv17 skrev 2017-09-15 07:20:55 följande:

Alltså jag hade preciiis tänkt skriva typ exakt samma inlägg! Har också moderkakan i framvägg, och tycker att det blivit dovare och mest bara långt ner magen. Har haft samma funderingar som du, inte direkt oro eftersom jag känner ju honom flera ggr om dagen men ändå... Kanske är vanligt då om vi båda känner samma? Undrar om det är när han tar position bakom moderkakan som det blir så kanske? Att den liksom dämpar rörelserna då. Jag ska till bm igen nästa vecka, och har ett tul om några dagar så tänkte att jag frågat då

Sen Dagen efter jag skrev så har de vart dunder å brak i magen.. typ all min vaken tid.. vet inte vad hon gör :) skönt äre iaf fastän de gör ont ibland :) hon låg nog bara lite längre bak typ.. :)
  • SaraW8305
    Anonym (#Enmamma) skrev 2017-10-02 13:52:31 följande:

Hejsan på er.

Jag hoppar in här efter att ha följt er ett tag i smyg 

Jag har BF 15/12 (på min födelsedag)

Detta blir mitt tredje barn. har två pojkar sen innan med min före detta.

Så nu blir det mitt tredje men min sambos första.

Jag har dom senaste veckorna från och till under visa perioder haft ont på vänster sidan alldeles under revbenen. Det känns lite som att man har blivit blåslagen på ett litet område och det sitter i jättelänge innan det går över.

Bebisen sparkar mest på andra sidan så jag är ganska säker på att det inte är därför det gör ont!

Någon som känner igen sig?

Samma här har 2 st med min föredetta å väntar nu min 3e å sambons första.. samma här trycker ut under vänster bröst.. men de ä väl rygg/rumpa som bebisen pressar ut.. :) gör skitont å drygt hi hi... snart ä dom här
  • SaraW8305

Tycker de har vart svårt med namn vi har inte kommit fram till nåt, tills för nån vecka sen. Jag har en Alwa-Louise å en Alfred Alwa-Louise är ensam om sitt namn med den stavningen å de kommer bebis oxå bli med sitt dubbelnamn.. dock ä jag så sniken att jag håller de för mig själv :) Men hon får ett dubbelnamn iaf. Ha en undrabar dag med era magar.. min ä stor nu å de ä lite jobbigt vissa dar..

• SaraW8305

Nästa vecka den 25 okt ska jag in till spec mödravården å få ett datum som hon ska plockas ut på :) Blir skönt å få sånt klart. Å om jag får va vaken vid snitt eller måste sövas. :)

• SaraW8305
    mrshudson75 skrev 2017-10-19 15:16:45 följande:

Spännande ????

Varför var det du skulle få snitt nu? Man brukar vara vaken i de flesta fall. Är endast vid superakuta snitt som man sövs.

Är för trång i bäckenbotten sen är mina 2 tidigare barn födda med akuta snitt.. har en ryggskada som gjort att jag blivit sövd innan..nu är jsg dock opererad å ryggen är lagad så jag hoppas jag får va vaken.. :)
Svar på tråden Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL