Inlägg från: SaraW8305 |Visa alla inlägg
  • SaraW8305

Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL

Jag hänger kvar här på FL.. väntar 3 barnet men första för pappan... sååå spännande. Hur mår ni alla goa å glada ? Jag har under denna vecka mått sååå fruktansvärt dåligt. Mår illa å har ändå fått lergigan comp utskrivet så jag ska kunna få i mig nåt... eller ens orka finnas till ???? Jag vill inte gnälla men för bövelen.. ???????? kan inte äta nåt kött , klarar inte av stekos m.m men men de blir väl bättre ! :) Ha en underbar söndag ?

• SaraW8305
    Softy skrev 2017-05-04 13:29:21 följande:

Jag är gärna med här jag också. Är i vecka 9 nu, BF ca 10 december. Har gjort ett tidigt VUL och sett hjärtat slå. Väntar första barnet så det känns overkligt.

Är det någon mer än jag som är överviktig?

Japp ä oxå lite rund... ;) 9 kg får jag gå upp. Jag fråga BM om jag nu gått upp 9 kg i v27 typ. Fpr jag inte fullfölja graviditeten då lr vad ä meningen med detta dumma "diagram" . Sunt förnuft har ju funkat förr. Jag tränar 4-7 dagar i veckan .. svårt å röra sej mer. Ä ju liksom tjock ????????????
  • SaraW8305
    Treasures skrev 2017-05-12 20:55:03 följande:

Hej på er alla och grattis!

Har även jag följt och läst i denna tråd ett tag men inte vågat skriva själv tidigare. Har haft lite svårt att greppa och förstå att vi väntar barn igen då detta inte var planerat men ny då det börjat sjunka in så välkommet ?

Jag är 37 år (blir 38 i år) och nu i v 10 (9+2) typ. Har tid för inskrivning hos BM 22/5 och KUB-test 5/6. Där vi bor får man erbjudande om det då man är 35 år el äldre.

Detta blir tredje barnet för oss men fjärde graviditeten då vi hade ett missfall 2012. Våra tjejer är födda 09 och 13 och det tog oss lång tid och ägglossningsstimulerande tabletter att bli gravida då så därav ännu mer förvirring att vi plötsligt väntar en liten 3:a nu. Vi var ju klara och har gjort oss av med alla bebissaker så nu blir det verkligen att börja om ????

Denna graviditet har hittills varit helt olik de tidigare då jag då mått jättebra. Nu mår jag lite kyvens hela tiden, jättetrött och en riktig lipsill. Kanske åldern gör det? Kul att det är några fler "äldre" här med ????

Jag är 34 å gravid med trean min yngsta är född -12 ... å de andra graviditeterna har vart okej men nu har jag mått så tjyyvens dåligt.. dock börjar de vända nu.. men kan inte äta kött eller flottig mat... å de ä mycket som luktar fruktansvärt illa.. ;) Å humöret... ha ha fyfasiken hur jag kan va... stackars mina nära.. Mysigt med en trea å börja om.. men såå overkligt än vågar knappt tro på de innan KUB ;)
  • SaraW8305
    Ebbalisa skrev 2017-05-17 16:00:10 följande:

Var på cellprovtagning nr 2 idag då första testet visade förhöjda värden. Det kollades med mikroskop o läkaren sa att om livmodern ser avvikande ut så kommer jag även ta ett par flikar...och det måste det ju ha gjort eftersom hon valde att göra det :( svar om 3-4 veckor. Det kändes lite obehagligt och som en menssmärta när hon tig en bit. Ush. Hoppas svaret inte är dåligt, är tillräckligt orolig ändå eftersom det är nr 1 för mig och man snart är 40. Det som däremot var positivt var att hon gjorde ett VUL utan att jag visste det så jag fick se ett litet liv med ett tickande hjärta! 3 cm 9 veckor och 6 dagar :) det kommer alltid något positivt med negativt eller hur är det man säger?

Hmm trodde inte dom ska hålla på med cellprov när man är gravid för de är ofta förändingar iom just graviditet. .. ? Vet att dom säger nej till just att ta cellprover här i Nora iaf. :/
  • SaraW8305

Foglossning, nån mer än jag? Bälte hjälper inte.. varmt bad funkar under tiden jag sitter där.. men jag kan ju omöjligt sitta i badet dag ut å dag in.. Alla säger nu får du fasiken lugna ner dej.. men redan ?! :/ Träning mår jag bra ytav å tränar 3-5 dagar i veckan.. styrke träning efter min å bebis förmåga... oj vad gnällig jag lät.. kommer ju nå underbart ur detta...

• SaraW8305

Hmmmm blev hundbiten i armen i går... grannens hund flög på en liten chihuahua som jag är hundvakt åt på dagarna. Va tillbaka på VC i morse å hon satte in kåvepenin direkt svullet, rätt å blått å öm å varmt.. ja ja .. känner mig som världens sämsta gravida människa som måste äta antibiotika.. vet att kåvepenin är den antibiotikan man kan äta.. bättre än en fet infektion av ett hundbett... men fan får ångest över när jag behöver ta alvedon efter 2 dygn med huvudvärk. .. sååå nu har gnällspiken luftat sej.. puss å hej :)

• SaraW8305
    Jennys Bageri skrev 2017-08-31 22:32:41 följande:

Allt verkar ju ändå vara ok, så härligt. Det ska nog gå bra. Och en flicka, nu fick du det bekräftat. :)

Men jag måste bara få fråga, med tanke på att du ändå fått rätt stora barn, och verkar vara rätt liten. Har förlossningarna gått bra, inte jobbigare än normalt. Bara undrar för jag själv är också liten, men har istället fått barn som alla legat på 2500-2800g.Underbar bild!!Hur gick det med lillvovven??

Det gick bra.. la upp honom på bebismagen å skydda honom med armen , fick tag i den ilskna tikens halsband så jag kunde få i väg henne en bit.. Älskar alla bortförklaringar från ägaren, -hon löper, hon vaktar, chihuahuan är en inkräktare.. etc
  • SaraW8305
    _Lini skrev 2017-08-31 10:50:06 följande:

Hade återbesök på sjukhuset idag eftersom dom misstänkte LKG-spalt vid rul. Men allt såg fint ut och jag fick en liten 3d bild att ta med hem :) oj vad man längtar nu!

Gud vilken fantastisk bild.
Svar på tråden Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL