Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL
Är i vecka 10+5 och bröstvårtorna ömmar inte så mycket längre och illamåendet har blivit mycket bättre. Fler som upplever att symtomen minskar runt denna veckan?
Är i vecka 10+5 och bröstvårtorna ömmar inte så mycket längre och illamåendet har blivit mycket bättre. Fler som upplever att symtomen minskar runt denna veckan?
Vecka 12 nu och har haft ont i blygdbenet och precis runt om. Kan det bero på foglossning tror ni?
Går in i vecka 13 imorgon. Så skönt att komma förbi 12 veckor.
Nästa vecka har vi KUB. Längtar tills vi får se bebisen!
Någon annan med karpaltunnesyndrom som har tips på hur man kan lindra det?
Vi har pratat och funderat en del hemma på det där med utvecklingen och skolgång när man får ett Decemberbarn. Jag tycker man måste gå efter individ, jag har jobbat med barn både som Nanny och i förskola och jag tycker det där är väldigt individuellt. Så vi har sagt så här, tycker inte vi att barnet är redo då håller jag hellre tillbaka ett år, vet att det kan vara knepigt iom att Sverige är så indelat i åldersklasser både i idrott och övriga aktiviteter, så inget man gör lättvindigt, men bättre att få börja skolan och känna att man lyckas än att komma dit och få känna att man är dålig, eller hamnar fel från början. Fast ibland kan det vara barn som är födda tidigt på året som också hade mått bra av att vänta ett år så jag bekymrar mig inte så mycket över det nu, det får man ta när det kommer
Är i vecka 16+3 idag och vi har fått ett ganska sent RUL som blir i vecka 19+3.
Känns som evigheter till.
Ni som kommit ungefär lila långt i graviditeten som jag, känner ni fostret varje dag?
Detta blir vårt andra barn och jag kände rörelser redan i vecka 13 ca, men känner fortfarande inte dagligen.