Inlägg från: mrshudson75 |Visa alla inlägg
  • mrshudson75

Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL

laetitia81 skrev 2017-11-18 09:19:28 följande:

Ja men visst känns det så, :) känns som jag är i latensfasen nu och det är inte direkt jobbigt. Hade det inte vart för att jag inte är redo av praktiska skäl hade detta känts mycket bättre. Jag har lärt mig sen tredje barnet hur man känner hur mycket livmodertappen öppnats och det gör att jag vet att det faktiskt händer grejer. Det är väl smidigt om man har en sån här smärtfri start men bara hon inte är för startklar utan att jag fattar det, för då går det ju så fort när förlossningen väl startat.

Har du nära till förlossningen? :)

Jag är beräknad redan på tisdag :)

Men jag brukar gå över tiden. En gång bara två dagar, o med en hela sjutton :)

Med sista för fyra år sen blev det elva dagar över. O då var jag nån cm öppen o tappen kort o mjuk i kanske två v innan. Mycket förvärkar då med.

Men sen gick det ju väldigt fort när väl de riktiga värkarna tog i. Började vid nio på kvällen, vid tio åkte vi in o vid elva ca var han ute. Så det är väl nån sorts utdragen latensfas man är i :)

Ja jag är också rädd att det ska gå för fort. Mest för att jag vill hinna fokusera, känna att jag föder. Sist var timmen på förlossningen egentligen bara våldsamma värkar, samtidigt som ctg skulle göras o så.

Hoppas din lilla väntar tills du är redo nu.

Brukar du föda tidigt?
  • mrshudson75
    laetitia81 skrev 2017-11-18 12:26:02 följande:

Ja nån vecka innan hade jag räknat med. Men jag tror att det stressats igång ännu tidigare denna gången pga yttre faktorer och det gör mig lite besviken. Ett par veckor har jag också gått öppen men nu har jag redan gjort det över en vecka och igår var tappen nån cm bara då jag försöker ta det lugnt nu.

Så som du hade det förra gången var det ungefär för mig med. Skyndade oss verkligen in ändå hann vi bara vara där 1.5 timme. Och när jag plötsligt hade krystvärkar var bm inte i rummet så jag hade ingen ctg som kollade hans hjärtljud och det gjorde att bm blev helt nervös och forcerade kryssningen så han föddes väldigt snabbt, helt i onödan egentligen. Jag är ganska smärttålig tror jag så det är ett problem för mig att dom aldrig fattar hur nära det är.

Men din lilla är ju här när som helst då. när gissar du själv att det blir?

Ha ha, jag har verkligen ingen aning :) Sitter med ganska kraftiga sammandragningar just nu men vet ju att de försvinner. Fast hoppas kan man ju. Men jag går säkert över en vecka :D

Jag skrev faktiskt in i förlossningsbrevet denna gång att det kan gå fort när cervix väl är öppen 6 cm o att det inte alls är säkert att det syns på ctg. Just barnmorskornas stress blir så jobbig om de blir överrumplade.

Appropå mammors förlossningar så sägs det ju att det brukar bli lika men så har det inte varit för mig. Min mammas förlossngar har alla börjat med vattenavgång, o hon har fött oss tre systrar en till två veckor tidig. Vi har vägt under 3 kg. Alla mina har varit stora, från 3,9 till 4,9 kg o stannat över tiden. O förlossningarna har alla ggr startat m värkar.

:)
  • mrshudson75

Ursnygga wraps ni sytt båda två :) Så otroligt praktiskt att slippa knöliga filtar ell varma overaller!

Har beställt diverse mössor o så fr dexxi o är så nöjd, superfina produkter <3 :D

• mrshudson75
    Sjolund90 skrev 2017-11-18 23:40:52 följande:

Blev ju super båda färgerna :)

här är den ja sydde till sonen när han föddes 2015 som även lillasyster komma få utnyttja :)

Så fin :)
  • mrshudson75
    Jilo skrev 2017-11-19 20:21:20 följande:

Igångsättning imorgon då :)

Får se om det blir något sova inatt...! :)

Åh, härligt! Snart får du mysa med bebis. :) Lycka till nu <3
  • mrshudson75
    vasg skrev 2017-11-21 06:43:41 följande:

Här har livet tagit en vändning. Förvärkar och smärta i revbenen hela igår natt, kunde inte sova. På instagram fick någon mig att reagera på att det var på höger sida jag hade ont (något jag skulle hålla utkik efter pga mitt instabila blodtryck). Ringde MVC och bad om extra kontroll. Kom in och tog 4 blodtryck, alla för höga. Genomsnittligt värde 150/100 och +2 på urinprov. Skickades till antenatal för utredning. Var där hela dagen och fick massa tester, bebis mår bra men uppskattades vara lite mindre än hen borde, ca 2300g. Blev sjukskriven på heltid med havandeskapsförgiftning men eftersom urinprov och blodprov var normala när jag kom dit så visste de inte riktigt vad de skulle göra med mig. Så nu ska jag snart dit och ta nya tester. Hoppas på att idag få en mer klar bild av vad som kommer hända framöver, har varit ett gränsfall under stora delar av graviditeten.

Så bra att du åkte in:)

O hoppas de har koll på er nu <3
  • mrshudson75

Bf idag! :) Just nu lugnt i magen.

I förrgår natt så hade jag riktig onda värkar ungefär var 20e min. Var helt inställd på att det var på gång, men så somnade jag på soffan o på morgonen så var det bara de vanliga små retliga förvärkarna :/

På sätt o vis var det bra att träna lite, blev faktiskt helt överrumplad av smärtan o kände mig ganska ensam o liten i nattens mörker. Tänk att man glömmer hur det känns? Så nu laddar jag, tränar avslappning o fokusering.

Vill verkligen inte gå över massa dagar, känner mig redo nu :D

• mrshudson75
    Sandrajog skrev 2017-11-21 13:41:10 följande:

Hallå Tjejer!

Vad spännande att höra att flera av är på gång redan.

Jag har en liten fråga, det här är mitt första barn och jag har inga förvärkar alls knappt. Är det normalt? Känns som att det är så himla lång tid kvar eftersom jag inte får känna på någon smygstart.

Har BF 12/12

Helt normalt. Hade inga alls med första barnet. När värkarna väl kom sesesån så var det ju ingen tvekan om att det var på riktigt.

Säger också njut :)
  • mrshudson75

Ja, nu är vi ju många som det närmar sig för :)

Så spännande.

Nu tror jag bebishormonet slagit till, längtar så efter den lilla de sista dagarna. :)

En liten bit slempropp segade ut sig idag så hoppas hoppas det kommer igång snart :P

• mrshudson75
    Jilo skrev 2017-11-21 16:18:32 följande:

Tack alla <3

Blev igångsatt pga tidigare jobbiga förlossningar bl.a. Denna gång skulle det ske under mera kontrollerade former och det var det, gick väl hyfsat. Blev lite panikartat två gånger, en gång pga mig, en gång pga bebis. Är garanterat sista gången jag försöker mig på en förlossning!

Men, natten till idag fick vi en välskapt pojk <3

Eg. bf var på lördag.

Åh massa grattis till lilla killen <3

Jobbigt att det blev blev lite panik, men ljuvligt att höra att han är här. Nu får ni vila o gosa :)
Svar på tråden Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL