Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL
Ja men visst känns det så, :) känns som jag är i latensfasen nu och det är inte direkt jobbigt. Hade det inte vart för att jag inte är redo av praktiska skäl hade detta känts mycket bättre. Jag har lärt mig sen tredje barnet hur man känner hur mycket livmodertappen öppnats och det gör att jag vet att det faktiskt händer grejer. Det är väl smidigt om man har en sån här smärtfri start men bara hon inte är för startklar utan att jag fattar det, för då går det ju så fort när förlossningen väl startat.
Har du nära till förlossningen? :)
Men jag brukar gå över tiden. En gång bara två dagar, o med en hela sjutton :)
Med sista för fyra år sen blev det elva dagar över. O då var jag nån cm öppen o tappen kort o mjuk i kanske två v innan. Mycket förvärkar då med.
Men sen gick det ju väldigt fort när väl de riktiga värkarna tog i. Började vid nio på kvällen, vid tio åkte vi in o vid elva ca var han ute. Så det är väl nån sorts utdragen latensfas man är i :)
Ja jag är också rädd att det ska gå för fort. Mest för att jag vill hinna fokusera, känna att jag föder. Sist var timmen på förlossningen egentligen bara våldsamma värkar, samtidigt som ctg skulle göras o så.
Hoppas din lilla väntar tills du är redo nu.
Brukar du föda tidigt?