Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL
Är i vecka 6+3 och har bf 24 december, innan trodde barnmorskan 30de december men har blivit framflyttad!
Första barnet och är 22 år gammal.
Nästa ul är i v 8
Är i vecka 6+3 och har bf 24 december, innan trodde barnmorskan 30de december men har blivit framflyttad!
Första barnet och är 22 år gammal.
Nästa ul är i v 8
Får jag fråga hur du kan få ett ul i v.8 när du bara är 22 år?
I Skåne får vi bara kub/ul när man är över 33 år .
Ok de verkar de strunta i här..vill jag ha ett ul tidigt måste jag åka över 1,5 timme plus betala eftersom jag bara kan göra fet privat,.hade gärna betalt för att gå på ul nu men att plus då resa totalt 3 timmar vilket betyder även att ta ledigt en hel Dag..blir allt för dyrt..tur för dig att du får möjligheten att gå på ul så tidigt!
Har ni barn sedan innan? Eller är det första?:)
Mysigt!
Gick precis in i vecka 8 och mår så fruktansvärt illa, det hjälper inte att äta något innan man kliver upp ur sängen som alla tipsar om, usch.
Har du provat Postafen? Hjälper mig iaf, för mig funkar det inte heller att äta nåt innan jag går upp...mår illa dygnet runt, bara när jag sover det är ok och sekunden jag vaknar. Annars prata med din BM så kan de även skriva ut Lergigan, men kan ju vara värt prova Postafen först, receptfritt på Apotek. Jag har även Seaband, de lättare det lite men inte helt och jag kan inte ha dem på jobbet för då skulle kollegorna fatta direkt...och det vill jag inte än.
Kan börja med listan så citerar ni andra :)
Princess77,BF 13 dec RUL 18 Juli
Hej alla! Har RUL 25 juli och undrar om alla får veta kön? Vill väldigt gärna få veta!
Hur är ni? Vill ni ta reda på det eller vill ni ha en "överraskning" när barnet föds?:)
Hoppar också in här! Väntar tredje barnet och är beräknad till 22a december! Var otroligt oplanerat så har tagit ett tag att smälta. Men nu känns det bara roligt! Det enda som fortfarande är lite jobbigt är kommentarena jag får från alla när jag berättar: "ja då får du se till att knipa till efter nyår". Jag måste själv erkänna att jag har tyckt att det har varit jobbigt att få barn så sent på året av olika anledningar, och det blir inte bättre av att höra detta! Någon som känner igen sig?