Sex 2-3 gånger i veckan, mkt eller lite?
Hej! Jag och maken har sex 2-3 gånger i veckan, är det mycket eller lite jämfört med andra. Har inga barn om det är någon betydelse.
Är 18 och han är 29.
Hej! Jag och maken har sex 2-3 gånger i veckan, är det mycket eller lite jämfört med andra. Har inga barn om det är någon betydelse.
Är 18 och han är 29.
Missade att du skrivit det. Ledsen för det.
Min frågeställning, den du glömde att besvara, gäller dock: vad är ditt syfte och mål med tråden?
Jag och min man är i er ålder. Varit gifta två år. Varit tillsammans 14 år. Har sex i snitt 3 ggr i veckan, tycker det är lagom och vi båda är nöjda :) Inga barn ännu för oss. Som de andra skrivit har man olika behov och förutsättningar. Huvudsaken är att man delar närhet, har något intimt och känner attraktion tycker jag och är öppna med varandra.
Så är problemet antal gånger per vecka eller hans potensproblem?
Jag är nybliven singel, men i ett förhållande tycker jag 2-4 ggr/vecka är lagom.
Jag vill kunna längta efter sex och ha kul, inte ha det som någon slags vardaglig vanegrej. Typ som att städa liksom.
Vad som är normalt eller lagom beror ju på. Jag har heltidsjobb,häst och vänner. Mitt ex hade barn vv. Förutom på slutet så låg vi 2-5 ggr/vecka, vissa veckor inte alls. Ibland finns ju varken tiden eller orken. Man ska ju kunna hinna med annat också och personligen vill jag att sexet ska vara bra och roligt iaf nästan varje gång. Inte bara vara.
Om det verkligen är 2-3ggr i veckan så är det, enligt mig, en lagom dos av det goa och sköna. Är det dessutom kvalitet på 2 av de tre ggr så är det än bättre :) Själv snittar vi väl ung 1ggr i veckan. Anser dock att jämförelser lätt står sig slätt i den unika relationen då man är olika och er relation är just er relation med era olikheter eller likheter.
Jag tror att 2-3 gånger per vecka är ganska vanligt. För oss blir det 2 gånger per månad, så jag skulle tycka att det var jätteskönt med flera gånger i veckan.
Är ju lagom om man är nöjd.
Ungefär som vi i den åldern om jag kommer ihåg rätt. Ganska normalt enligt min bedömning. Man ska nog akta sig för att ha en alltför hög frekvens i början bara för att man känner att det förväntas. Det kan ta slut på glöden. Sex ska man ha när man längtar efter sex, det är jätteviktigt.
gift, 2 barn jag vill varje dag men får 2-4ggr/v
Dom första 15åren skulle jag tro att snittet ligger på 5-6 gånger i veckan, och ibland ett par gånger om dagen.
Sen har det avtagit sucsetivt .
Nu efter 37års äktenskap blir det 1-2 gånger i veckan.
Konstigt alla barn är utflygna se länge.
Vi har två mindre barn och är 43 resp 33 år. Har sex ca 3-4 gånger i veckan. Bör räknas som ganska ofta.
Man 54, kvinna 48, gifta länge... Tonårsbarn.
Har varierat mycket under alla år vi levt ihop.
Nu:
En till två gånger i månaden hemmavid.
Ibland när vi är ensamma på hotell eller så blir det kanske fyra fem gånger på ett dygn, i samband med bondage etc. Alltså sånt vi inte kan göra med barnen hemma.
Vi är rätt nöjda med hur vi har det nu båda.
Har haft perioder för många år sedan med som värst några gånger per år. Det var mycket jobbigt. Hon ointresserad under en lång period.
I början av relationen var vi det flera gånger varje helg innan vi flyttade ihop.
En lång period under många år efter första åren vi träffades var snittet en gång i månaden, dagarna efter röda veckan, enda gången när hon ville. För lite tyckte jag då.
Vår nytändning kom med att vi började med bondage och annat icke vanilj. Det lyfte upp intresset dramatiskt för vanligt vanilj också.
Lycka till!
/ Man
Tror att 2-3ggr är ganska normalt utan att eg veta.
Är gift sedan 15år med tva mindre barn och för oss blir det oftast 5-6ggr i veckan men kan bli 3ggr på en dag också om vi får möjlighet
Vi har ett barn och vi båda är 30 år och vi har sex varann dag
Jag är nybliven singel, men i ett förhållande tycker jag 2-4 ggr/vecka är lagom.
Jag vill kunna längta efter sex och ha kul, inte ha det som någon slags vardaglig vanegrej. Typ som att städa liksom.