• Pixie99

Sex 2-3 gånger i veckan, mkt eller lite?

Mimmi P skrev 2023-07-30 23:33:31 följande:
    När man städar oftare än man har sex, då har det gått utför i förhållandet.
    Hoppas vi aldrig hamnar där.
    Nnu förstår jag att du raljerar såklart, men hur ofta man har sex beror på minst ett par dussin faktorer, varav förfallet i förhållandet är bara en. Stress, oro, sjukdom, medicinering, tidsbrist, sömnlöshet, småbarn och tonåringar påverkar allting, inklusive lust att ha sex. Det varierar över tiden och inte minst med årstiderna. Dessutom spelar personliga preferenser en stor roll. Huvudsaken är att bägge parterna är samspelta och synkade.

I mitt fall är aktiv och detaljerad sex som att äta på en fin restaurang - jag vill ta vara på stunderna, leva mig in i och dra ut på helhetsupplevelsen. Jag kan utan problem ägna en hel dag åt det inklusive förberedelser i tanken och kroppen. Vi kan starta och stoppa för att sedan starta om igen och fortsätta så här upprepade gånger. Jag blir efteråt tillfredsställd på ett otroligt djupt och genomgående sätt och fylld med en känsla att vara innerligt älskad.

Snabbsex mitt i veckan innan man ska sova är däremot lite som att ta en BigMac-meal på donken. Det är gott, salt och klibbigt, ger en snabb tillfredsställelse, men efteråt också en lite halvsunkig eftersmak och en känsla att kanske inte vara helt alltigenom belåten. Men ibland är det bara det man hinner med, och ibland är det precis det som behövs för att släppa ut lite vardagsstress.

Bägge har sina fördelar, men om jag själv skulle välja, så har jag hellre sex enbart en gång i veckan på masterclass-nivå, än oftare och då liksom lite "meh". 
Svar på tråden Sex 2-3 gånger i veckan, mkt eller lite?