Inlägg från: OscarRosén |Visa alla inlägg
  • OscarRosén

Tvillingnamn

Hej! Jag och min sambo väntar tvillingpojkar i juli. Vi är osäkra på vad vi vill att dom ska heta. Vi i har två barn sen tidigare som heter Balder & Signe, vi vill såklart att deras namn ska passa ihop med tvillingarna.

Här är våra personliga favorit.

Lowe & Ludwig

Simba & Svante

Här är några namn som släkt & vänner tycker dom ska heta.

Alfons & Adrian

Loke & Loui

Mio & Milton

Vad tycker ni? Skriv gärna om ni har några egna förslag på namn som passar bra ihop med Balder & Signe. Gärna namn som inte är så jätte vanliga namn

• Svar på tråden Tvillingnamn
  • OscarRosén

Det ska uttalas som Love & Ludvig, vi tycker bara det är finare att stava det med w. Också för att folk alltid ska påpeka att man heter Love (kärlek på engelska) och inte namnet Love, passar det bättre med W i Ludwig också

• OscarRosén
    Anonym (Blä) skrev 2017-05-01 11:48:21 följande:

Är det tänkt att Lowe & Ludwig ska uttalas annorlunda från Love & Ludvig?

Det är tänkt att uttalas som Love & Ludvig. Vi vill att det ska stavas med W för att folk alltid ska påpeka att man heter Love (kärlek på engelska) och inte namnet Love. Då passar det bättre med W på Ludwig också
  • OscarRosén
    Anonym (Twins) skrev 2017-05-01 13:16:23 följande:

Hej

Av era förslag tycker jag det enda som var fint är Love och Ludvig. Men med just denstavningen, inte w.

Jag tolkar det som att tvillingarna absolut ska börja på samma bokstav? Kanske

Tyr och Tristan

Frej och Frans

Tyr & Tristan

Frej & Frans lägger vi absolut till på vår lista, jätte fina namn?
  • OscarRosén

[quote=77639788][quote-nick]Anonym (Piff och puff) skrev 2017-05-01 13:26:51 följande:[/quote-nick]

Måste namnen börja på samma bokstav eller passa så överdrivet bra ihop? Tycker det känns lite piff och puff eller humle och dumle över det. Kan de inte ha helt egna fina namn, typ Ludvig och Adrian? De är ju egna personer och ska bli egna vuxna människor.

[/quot

Namnen måste absolut inte börja på samma bokstav, men vi vill att dom ska låta bra ihop. Man ska kunna höra att det är tvillingar och det gör man oftast om namnen börjar på samma bokstav. I min familj börjar alla barn på samma bokstav, vi heter Oliver, Olivia. Oscar & Othilia. Det tycker jag är lite överdrivet.

• OscarRosén
    Anonym (Trams) skrev 2017-05-01 13:04:08 följande:

Stackars alla som heter William, Älwa etc......Sedan när blev W krångligt och ovanligt i Sverige?

Personligen gillade jag just Lowe o Ludwig (i vilken stavning som helst) bäst bland era förslag. Loke skulle passa fint med Balder också, men kommer inte på något bra tvillingnamn till det just nu.

Vi har tänkt lite på Loke & Linus eller Loke & Liam. Tycker du att det funkar?
  • OscarRosén
    Anonym (Va) skrev 2017-05-01 18:19:53 följande:

Det låter som om ni döper hundvalpar.

Tur att det inte är dina barn då, utan mina barn. Och jag döper dom till vad jag vill, även om du tycker att det låter som dom är hundvalpar...
  • OscarRosén
    Anonym (Va) skrev 2017-05-01 19:01:57 följande:

Poängen är väl mer att du inte tycks förstå att dom är individer även om de är tvillingar. Sannolikt kommer du att klä dem i likadana kläder och inte låta dem vara just individer.

Är tvilling själv & jag och min bror har aldrig haft några problem med att ha namn på samma bokstav. Vi kommer att ha samma kläder/matchande kläder på barnen, men då kommer dom även matcha med sina äldre syskon. Dom kommer att få välja vad dom vill ha på sig när dom blir äldre, men när dom är små tänker dom väll inte på att dom har samma kläder som brorsan. Bara för att deras namn antagligen kommer börja på samma bokstav betyder inte det att jag och min sambo inte ser dom som olika individer. Det är ju inte så att båda två kommer hete Sven
  • OscarRosén
    Dixie skrev 2017-05-01 20:11:06 följande:

Varför ställer du då frågan på ett diskussionsforum - om du inte är intresserad av andras åsikter?

Är absolut intresserade av vad andra tycker! Men tycker det kan vara onödigt att skriva sånna saker när allt jag vill är att ha hjälp namn till mina tvillingar
  • OscarRosén
    Anonym (Lis) skrev 2017-05-01 19:09:02 följande:

Fina namn men tycker det blir fel om namnen är för lika. Dom kommer dela så mycket, så ett eget namn kan de väl få ha. Många av förslagen innehåller samma antal bokstäver dessutom. Alfred är ett fint namn som kanske kan vara er smak :)

Tack för det fina namnförslaget. Har tänkt på Alfred en inte hittat ett namn som vi tycker passar till. Pojkarna namn måste absolut inte börja på samma bokstav.
  • OscarRosén
    Anonym (Va) skrev 2017-05-01 20:49:37 följande:

Ni hade namn på samma bokstav, men jag gissar att det inte var namn som får människor att tänka på hundvalpar? Och du och din bror hade sannolikt inte Lika kläder eller leksaker, vilket dina barn kommer att ha. Du verkar tro att de är någon form av gulliga assecoarer.

Jag och min bror delade säng tills vi var 3 och fick alltid gemensamma presenter på jul & födelsedagar. Vi hade också alltid likadan kläder tills vi var ca 13 år. Bara för att min barn kommer ha namn på samma bokstav och likadana kläder när dom är små betyder inte det att jag ser dom som assecoarer
Svar på tråden Tvillingnamn