• OscarRosén

Tvillingnamn

Hej! Jag och min sambo väntar tvillingpojkar i juli. Vi är osäkra på vad vi vill att dom ska heta. Vi i har två barn sen tidigare som heter Balder & Signe, vi vill såklart att deras namn ska passa ihop med tvillingarna.

Här är våra personliga favorit.

Lowe & Ludwig

Simba & Svante

Här är några namn som släkt & vänner tycker dom ska heta.

Alfons & Adrian

Loke & Loui

Mio & Milton

Vad tycker ni? Skriv gärna om ni har några egna förslag på namn som passar bra ihop med Balder & Signe. Gärna namn som inte är så jätte vanliga namn

• Svar på tråden Tvillingnamn
  • Anonym (Blä)

Är det tänkt att Lowe & Ludwig ska uttalas annorlunda från Love & Ludvig?

• Kasperina

Ska det passa ihop med Balder och Signe så är det väl namn typ

Tor
    Loke
    Dag
    Frej
    Magne
    Viggo
    Vidar
    Arvid

• OscarRosén

Det ska uttalas som Love & Ludvig, vi tycker bara det är finare att stava det med w. Också för att folk alltid ska påpeka att man heter Love (kärlek på engelska) och inte namnet Love, passar det bättre med W i Ludwig också

• OscarRosén
    Anonym (Blä) skrev 2017-05-01 11:48:21 följande:

Det är tänkt att uttalas som Love & Ludvig. Vi vill att det ska stavas med W för att folk alltid ska påpeka att man heter Love (kärlek på engelska) och inte namnet Love. Då passar det bättre med W på Ludwig också
  • Anonym (Trams)
    Anonym (Blä) skrev 2017-05-01 11:48:21 följande:

Och hur skulle Lowe och Ludwig annars uttalas tror du......?
  • Anonym (Men?)
    OscarRosén skrev 2017-05-01 12:18:15 följande:
    Det är tänkt att uttalas som Love & Ludvig. Vi vill att det ska stavas med W för att folk alltid ska påpeka att man heter Love (kärlek på engelska) och inte namnet Love. Då passar det bättre med W på Ludwig också
    Om du vill att man ska kunna uttala namnet på engelska så stava det Louve, då kommer du lite närmare iaf. Lowe blir bara konstigt, och vad är egentligen bäst? "Kärlek" eller "Låg"? 
    Ludwig är tysk stavning, funkar inte heller så bra på engelska.

Det är givetvis ert val, men resultatet blir att de alltid kommer att behöva bokstavera sina namn och ändå få dem stavade och uttalade fel. Själv har jag två efternamn som alltid måste bokstaveras och hatar det.
  • Anonym (Trams)

Stackars alla som heter William, Älwa etc......Sedan när blev W krångligt och ovanligt i Sverige?

Personligen gillade jag just Lowe o Ludwig (i vilken stavning som helst) bäst bland era förslag. Loke skulle passa fint med Balder också, men kommer inte på något bra tvillingnamn till det just nu.

• Anonym (Twins)

Hej

Av era förslag tycker jag det enda som var fint är Love och Ludvig. Men med just denstavningen, inte w.

Jag tolkar det som att tvillingarna absolut ska börja på samma bokstav? Kanske

Tyr och Tristan

Frej och Frans

• Anonym (Piff och puff)

Måste namnen börja på samma bokstav eller passa så överdrivet bra ihop? Tycker det känns lite piff och puff eller humle och dumle över det. Kan de inte ha helt egna fina namn, typ Ludvig och Adrian? De är ju egna personer och ska bli egna vuxna människor.

• Anonym (Piff och puff)

Och en vuxen man med karriär och utbildning, ska han heta Mio eller Simba? Känns som man flöds lite i uppförsbacke med ett sånt namn.

Svar på tråden Tvillingnamn