Känner osäkerhet efter missfall
Haft förlorat två graviditeter ! den första i v 6, började då få värk o blödde sedan som en vanlig mens ca 4-5 dagar! Rådgjorde på telefon med 1177 då det var min första graviditet men tog det lugnt på hemmaplan o väntade ut det! Tog lite smärtstillande och vilade, gravid symtomen försvann ganska snabbt-normal cykel direkt efter det!
Missfall i tidig graviditet sköter ju kroppen i regel galant på egen hand. Tror att jag fick - på Stickan efter någon vecka ?!
Mitt andra var ett MA och konstaterades på första ultraljudet i v 11! Fostret hade dött runt V8-9 fick avvakta någon vecka då de ville att kroppen skulle lösa det själv men inget hände! Det var jätte jobbigt att gå omkring med något som skulle ut o bara vänta! Fick tillslut ta dubbel cytotec behandling i v 12-13 för att få ut allt! Fick på det en svår livmoderinfektion så jag var sjukskriven 1-2 veckor! Stickan visade + många veckor efter det minns jag innan hormonerna hade försvunnit! Tog någon ytterligare några extra veckor innan cykeln var tillbaka som vanligt!
Läste någonstans att upp mot nio veckor kan i värsta fall + kvarstå men det beror lite på om du är hög hormonare och hur långt du gått i din graviditet!
Förstår att du vill veta men jag tror att du får lita på det din kropp säger, att symtom minskar med blödning o värk tyder nog tyvärr på att det är ett missfall! Du får försöka se det positiva med att det skedde tidigt o att kroppen själv klarade av det! Även om jag förstår att det är svårt
: )