• dagsförtrean

Känner osäkerhet efter missfall

Hej!!

Jag var alltså gravid med barn nr 3. Började blöda torsdags kväll och blödde ganska kraftigt som mens hela helgen. Blödde lite på måndagen också. Alltså haft blödning i 5 dagar. Mina gravidsymtom har helt klart minskat... och tror att detta var missfall!
    Ringde 1177..dom trodde missfall, man gör inga koller sa dom till mig.
    Ringde barnmorskan som sa samma sak. Avbokade mina tider och så. 

Varför kan dom inte bara göra ett ultraljud för att konstatera??? 
    Jag blev så osäker nu...jag har redan slutat blöda + att jag gjorde ett gravtest idag som är starkt positivt.

Barnmorskan sa att man blöder 4-6 veckor
    Har ni erfarenheter kring missfall???

Hur länge får man positiva test?

• Svar på tråden Känner osäkerhet efter missfall
  • Anonym (K)

Vilken vecka var du i? Jag fick mf i vecka 7 och blödde färskt blod i en vecka vilket motsvarar en normal mens för mig. Sen hade jag bruna flytningar i två veckor. Gravtesten visade positivt i flera veckor och var starka första veckan. Jag valde dock att åka till gynakuten dagen efter jag började blöda för att få veta. Fick vänta jättelänge vilket jag såklart var beredd på men sen fick jag ett vul som konstaterade mf. För mig kändes det skönt att veta säkert. Jag fick dessutom tabletter för att hjälpa mf på traven för jag skulle börja jobba på kollo mindre än en vecka senare och ville inte vara mitt i ett mf då.

Tyvärr tycker jag det låter som mf. Du kan ju betala för ett vul privat eller så väntar du en vecka och gör ett nytt gravtest då. Är det fortfarande lika starkt som det du tog senast hade jag hört av mig till bm igen och fråga om vul. Det kan ju också vara rester av mf kvar i såna fall och då behöver man ju hjälp att få ut det.

• Annica71

Jag har haft 7 tidiga missfall och blödde kraftigt första veckan och sen småblödningar i 2-3 veckor till.

Kan också berätta att då jag väntade andra dottern blödde jag mer än någonsin. Vid UL visades att det var en tvillinggraviditet, man såg två hinnsäckar men bara ett embryo.

Annica med Tiffany 2005-07-10 och Melanie 2007-04-10
  • Anonym (Lili)

Jag har haft två missfall.

Blödde i ca en vecka, och fick positivt test 1 vecka efter på ena, och 5 veckor efter på andra.

• Anonym (2 st)

Första mf i vecka 5, blödde ca 5 dagar, mindre än en mens och fick sen ÄL 14 dagar efter första blödningsdagen. 

Andra gången ett MA i v 13, testade positivt i 9 veckor efter och fick ÄL först tre månader senare. 

Allt beror ju på hur sent du får MF/MA och om kroppen fixar att få ut allt själv...sitter det rester kommer du fortsätta få positivt tills de försvinner. Du kan även vara blödningsfri i flera dagar och sedan kan det börja igen...så kan det hålla på i några veckor. 

• Snuttis2

Haft förlorat två graviditeter ! den första i v 6, började då få värk o blödde sedan som en vanlig mens ca 4-5 dagar! Rådgjorde på telefon med 1177 då det var min första graviditet men tog det lugnt på hemmaplan o väntade ut det! Tog lite smärtstillande och vilade, gravid symtomen försvann ganska snabbt-normal cykel direkt efter det!

Missfall i tidig graviditet sköter ju kroppen i regel galant på egen hand. Tror att jag fick - på Stickan efter någon vecka ?!

Mitt andra var ett MA och konstaterades på första ultraljudet i v 11! Fostret hade dött runt V8-9 fick avvakta någon vecka då de ville att kroppen skulle lösa det själv men inget hände! Det var jätte jobbigt att gå omkring med något som skulle ut o bara vänta! Fick tillslut ta dubbel cytotec behandling i v 12-13 för att få ut allt! Fick på det en svår livmoderinfektion så jag var sjukskriven 1-2 veckor! Stickan visade + många veckor efter det minns jag innan hormonerna hade försvunnit! Tog någon ytterligare några extra veckor innan cykeln var tillbaka som vanligt!

Läste någonstans att upp mot nio veckor kan i värsta fall + kvarstå men det beror lite på om du är hög hormonare och hur långt du gått i din graviditet!

Förstår att du vill veta men jag tror att du får lita på det din kropp säger, att symtom minskar med blödning o värk tyder nog tyvärr på att det är ett missfall! Du får försöka se det positiva med att det skedde tidigt o att kroppen själv klarade av det! Även om jag förstår att det är svårt

: )

Svar på tråden Känner osäkerhet efter missfall