Inlägg från: Nykär15 |Visa alla inlägg
  • Nykär15

VUL hinnsäck men ingen bebis

Vi såg inte heller nåt med dottern på första vul v 6+2. Är alldeles för tidigt för VUL, nästan alla fertilitetskliniker gör VUL först efter 8 fullgångna veckor just av den anledningen att det kan vara så svårt att se så tidigt. Ibland gör man det, ibland inte. 

Varför var du på VUL så tidigt?

• Nykär15
    TvåBarnsMamma skrev 2017-04-27 14:53:31 följande:
    Hinnsäcken var så liten så hon trodde att grav avstannat. Då jag testa positivt 13/3.

Anledning till vul pga massor med mellan blödningar sedan ett år tillbaka. Och huggande smärta 2,5 vecka över vänster äggstock. Så man ville se så den knte satt sig fel.

Då förstår jag, vi var med inne tidigt just pga misstanke om utomkveds, så jag hade inte mycket förväntningar, men blev såklart jätteledsen när de bara såg en hinnsäck och sa att jag skulle förbereda mig på att det kan vara ett missfall...

En vecka senare såg man ett foster med pickaden hjärta. 

Har du fått tid för uppföljande VUL? Svårt säga så tidigt om det avstannat eller ej eftersom hon ändå  såg en hinnsäck. 

• Nykär15
    TvåBarnsMamma skrev 2017-04-27 16:37:42 följande:

Fick ett återbesök om 7 dagar så nästa torsdag. Kändes så hemskt ville bara bryta ihop och börja gråta, speciellt när hon menade på om jag blivit gravid 30:e så hade hinnaäcken varit större. Ca 15mm för vecka 6+0. Gick ifrån mitt jobb för att göra vul sen gick jag tillbaka och fick stå med alla mina patienter på BVC. Nyfödda på deras första kontroll.

Ge inte upp! Kan fortfarande vara bra nästa vecka :)
  • Nykär15
    GRAVID KVINNA 23 skrev 2017-05-01 01:26:27 följande:

Det hoppas jag med! Men fortfarande blöder jag.. Igår hade jag väldig ont i magen, kl 04 vaknade jag med jätteont mänsvärk, kunde ej sova, och senare dagen hela och idag, bara blödning, inte ont i magen eller nåt, är det en bra tecken ?

Blödning ihop med smärta som kommer och går är väl tyvärr inget bra tecken. Vid mitt första missfall blödde jag mindre än vid mens och hade inte ont. Hoppas ändå det går bra för dig!
  • Nykär15
    TvåBarnsMamma skrev 2017-05-03 19:30:43 följande:

I morgon gäller de kl 10:00 kommer jag ha ett besked är bebis där eller inte. Jobbig då brösten ömmar mindre mot förra veckan och jag känner mig knte gravid, förutom trött

Håller verkligen tummarna för dig! Ska själv på första VUL i morgon kl 10...kommer bli en sömnlös natt.
  • Nykär15
    TvåBarnsMamma skrev 2017-05-04 08:09:11 följande:
    Då ska vi in samma tid :) ja för att inte tala om hur kast jag sovit i natt la mig vid 22 men någon sömn gick jag inte förrän efter 01. Och upp 6.00 drömde massa hemska saker, och så när jag vaknade så hade symtomen avtagit inga ömma bröst längre vilket var de enda lilla jag kunde känna jag är gravid. Molvärk från magen sen i går. Nervös är jag definitivt! håller tummarna för dig.

Usch vad jobbigt...jag sov över förväntan, men vaknade tre gånger. Har svårt få i mig någon frukost idag, känner mig helt spänd...

Jag har alltid mer ömma bröst kvällstid, så på morgonen är de inte så ömma, så oroa dig inte! Samma med molvärken.

Har ju ett mf och ett MA bakom mig...sist dog den lilla i v 13. Så det senaste UL jag var på som gravid har satt sina spår...så känns ju inte glädjefyllt att gå dit idag...

• Nykär15
    TvåBarnsMamma skrev 2017-05-04 10:10:54 följande:

Jag hade missfall sist i vecka 8. Så de har satt sina spår.

Nu är de i alla fall avklarat och hon såg en bebis där inne ett litet pickande hjärta gullekropp och hinsäcken som växt 2 mm.

Men dock så får vi inte graviditets längden att stämma då jag enligt vul inte är mer än vecka 5+3 Max. Men enligt när vi senast hade samlag och ev ägglossning så bör jag vara längre gången även utifrån att gravteatwt var negativt 12/4 och positivt 13/4 men vad spelar de för roll en vecka hit eller dit så länge grodden mår bra. Hoppas och håller tummarna för att de gått lika bra för dig

Vad skönt att höra!!

Jag väntar fortfarande på att få komma in...typiskt med förseningar idag.
  • Nykär15

Perfekt litet gryn med tickande hjärta, mätte 15 mm = 8+1, stämmer prick på dagen! Sååå lättad!! NIPT inkl UL om 2 veckor.

• Nykär15
    lucas o felicia skrev 2017-05-12 12:36:31 följande:

Jag va på vul idag vecka 6+2 men dom kunde inte se något foster fick en ny tid om En vecka. Någon som varit med om samma sak i vecka 6?

Var så med min första dotter i v 6+2, i vecka 7+3 såg man ett hjärta slå. Man bör inte göra VUL före 8+0 pga detta. Hoppas det ser bra ut nästa vecka!
Svar på tråden VUL hinnsäck men ingen bebis