• TvåBarnsMamma

VUL hinnsäck men ingen bebis

Var på VUL i dag ska vara i vecka 6+0 om det stämmer.
    Negativt gravtest 12/4
    Positivt gravtest 13/4 som indicera gravid vecka 1-2.

Blevgravid mellan 27-30/3 då vi hade samlag då. Veckan innan var min make bortrest och veckan efter också.

Var i dag på vul man ser en hinnsäck som är 9mm och ingen bebis. Enligt denna skulle jag då vara i vecka 4-5.
    Någon som varit med om liknande.
    Är helt förstörd

• Svar på tråden VUL hinnsäck men ingen bebis
  • Babyfeber

Det är ju väldigt tidigt så det är inte så konstigt att det inte syns nåt än. Gjorde också vul i den veckan och då syntes inget alls, trots att det var 2 där :)

• Nykär15

Vi såg inte heller nåt med dottern på första vul v 6+2. Är alldeles för tidigt för VUL, nästan alla fertilitetskliniker gör VUL först efter 8 fullgångna veckor just av den anledningen att det kan vara så svårt att se så tidigt. Ibland gör man det, ibland inte. 

Varför var du på VUL så tidigt?

• TvåBarnsMamma
    Babyfeber skrev 2017-04-27 14:37:48 följande:

Det är ju väldigt tidigt så det är inte så konstigt att det inte syns nåt än. Gjorde också vul i den veckan och då syntes inget alls, trots att det var 2 där :)

Hon menade på att de då kanske avstannat. Då hinsäcken motsvarar 9mm och de skulle vara vecka 4+0 och utifrån att jag plussade 13/4 och sen dess gått två veckor borde jag vara vecka 6.
  • TvåBarnsMamma
    Nykär15 skrev 2017-04-27 14:47:48 följande:

Vi såg inte heller nåt med dottern på första vul v 6+2. Är alldeles för tidigt för VUL, nästan alla fertilitetskliniker gör VUL först efter 8 fullgångna veckor just av den anledningen att det kan vara så svårt att se så tidigt. Ibland gör man det, ibland inte. 

Varför var du på VUL så tidigt?

Hinnsäcken var så liten så hon trodde att grav avstannat. Då jag testa positivt 13/3.

Anledning till vul pga massor med mellan blödningar sedan ett år tillbaka. Och huggande smärta 2,5 vecka över vänster äggstock. Så man ville se så den knte satt sig fel.
  • Nykär15
    TvåBarnsMamma skrev 2017-04-27 14:53:31 följande:
    Hinnsäcken var så liten så hon trodde att grav avstannat. Då jag testa positivt 13/3.

Anledning till vul pga massor med mellan blödningar sedan ett år tillbaka. Och huggande smärta 2,5 vecka över vänster äggstock. Så man ville se så den knte satt sig fel.

Då förstår jag, vi var med inne tidigt just pga misstanke om utomkveds, så jag hade inte mycket förväntningar, men blev såklart jätteledsen när de bara såg en hinnsäck och sa att jag skulle förbereda mig på att det kan vara ett missfall...

En vecka senare såg man ett foster med pickaden hjärta. 

Har du fått tid för uppföljande VUL? Svårt säga så tidigt om det avstannat eller ej eftersom hon ändå  såg en hinnsäck. 

• TvåBarnsMamma
    Nykär15 skrev 2017-04-27 14:57:01 följande:

Då förstår jag, vi var med inne tidigt just pga misstanke om utomkveds, så jag hade inte mycket förväntningar, men blev såklart jätteledsen när de bara såg en hinnsäck och sa att jag skulle förbereda mig på att det kan vara ett missfall...

En vecka senare såg man ett foster med pickaden hjärta. 

Har du fått tid för uppföljande VUL? Svårt säga så tidigt om det avstannat eller ej eftersom hon ändå  såg en hinnsäck. 

Fick ett återbesök om 7 dagar så nästa torsdag. Kändes så hemskt ville bara bryta ihop och börja gråta, speciellt när hon menade på om jag blivit gravid 30:e så hade hinnaäcken varit större. Ca 15mm för vecka 6+0. Gick ifrån mitt jobb för att göra vul sen gick jag tillbaka och fick stå med alla mina patienter på BVC. Nyfödda på deras första kontroll.
  • Babyfeber

En kompis till mig var med om liknande, fast nån vecka senare. Hon krävde ett till vul en vecka senare och då var där en liten med ett pickade hjärta. Hon fyller 2 nästa månad :)

• Nykär15
    TvåBarnsMamma skrev 2017-04-27 16:37:42 följande:

Fick ett återbesök om 7 dagar så nästa torsdag. Kändes så hemskt ville bara bryta ihop och börja gråta, speciellt när hon menade på om jag blivit gravid 30:e så hade hinnaäcken varit större. Ca 15mm för vecka 6+0. Gick ifrån mitt jobb för att göra vul sen gick jag tillbaka och fick stå med alla mina patienter på BVC. Nyfödda på deras första kontroll.

Ge inte upp! Kan fortfarande vara bra nästa vecka :)
  • Delilah2001

Var med om samma. Gjorde första ultraljudet i vecka 6+, och bara hinnsäck syntes. Läkaren sa att det troligen var för tidigt, och jag fick ny tid två veckor senare i vecka 8+. Då visade det bara en tom hinnsäck motsvarande vecka 6.

Så det blev ingen bebis den gången tyvärr.

Men det finns fortfarande hopp för dig, att det har växt till nästa vecka! Håller tummarna!

Svar på tråden VUL hinnsäck men ingen bebis