Inlägg från: TvåBarnsMamma |Visa alla inlägg
  • TvåBarnsMamma

VUL hinnsäck men ingen bebis

Var på VUL i dag ska vara i vecka 6+0 om det stämmer.
    Negativt gravtest 12/4
    Positivt gravtest 13/4 som indicera gravid vecka 1-2.

Blevgravid mellan 27-30/3 då vi hade samlag då. Veckan innan var min make bortrest och veckan efter också.

Var i dag på vul man ser en hinnsäck som är 9mm och ingen bebis. Enligt denna skulle jag då vara i vecka 4-5.
    Någon som varit med om liknande.
    Är helt förstörd

• Svar på tråden VUL hinnsäck men ingen bebis
  • TvåBarnsMamma
    Babyfeber skrev 2017-04-27 14:37:48 följande:

Det är ju väldigt tidigt så det är inte så konstigt att det inte syns nåt än. Gjorde också vul i den veckan och då syntes inget alls, trots att det var 2 där :)

Hon menade på att de då kanske avstannat. Då hinsäcken motsvarar 9mm och de skulle vara vecka 4+0 och utifrån att jag plussade 13/4 och sen dess gått två veckor borde jag vara vecka 6.
  • TvåBarnsMamma
    Nykär15 skrev 2017-04-27 14:47:48 följande:

Vi såg inte heller nåt med dottern på första vul v 6+2. Är alldeles för tidigt för VUL, nästan alla fertilitetskliniker gör VUL först efter 8 fullgångna veckor just av den anledningen att det kan vara så svårt att se så tidigt. Ibland gör man det, ibland inte. 

Varför var du på VUL så tidigt?

Hinnsäcken var så liten så hon trodde att grav avstannat. Då jag testa positivt 13/3.

Anledning till vul pga massor med mellan blödningar sedan ett år tillbaka. Och huggande smärta 2,5 vecka över vänster äggstock. Så man ville se så den knte satt sig fel.
  • TvåBarnsMamma
    Nykär15 skrev 2017-04-27 14:57:01 följande:

Då förstår jag, vi var med inne tidigt just pga misstanke om utomkveds, så jag hade inte mycket förväntningar, men blev såklart jätteledsen när de bara såg en hinnsäck och sa att jag skulle förbereda mig på att det kan vara ett missfall...

En vecka senare såg man ett foster med pickaden hjärta. 

Har du fått tid för uppföljande VUL? Svårt säga så tidigt om det avstannat eller ej eftersom hon ändå  såg en hinnsäck. 

Fick ett återbesök om 7 dagar så nästa torsdag. Kändes så hemskt ville bara bryta ihop och börja gråta, speciellt när hon menade på om jag blivit gravid 30:e så hade hinnaäcken varit större. Ca 15mm för vecka 6+0. Gick ifrån mitt jobb för att göra vul sen gick jag tillbaka och fick stå med alla mina patienter på BVC. Nyfödda på deras första kontroll.
  • TvåBarnsMamma
    Babyfeber skrev 2017-04-27 23:01:43 följande:

En kompis till mig var med om liknande, fast nån vecka senare. Hon krävde ett till vul en vecka senare och då var där en liten med ett pickade hjärta. Hon fyller 2 nästa månad :)

Hoppas att de blir likadant för oss
  • TvåBarnsMamma
    GRAVID KVINNA 23 skrev 2017-04-28 13:37:27 följande:

samma sak för mig igår. Var på ultraljud och skulle vara då i vecka 8+0 men det visade inget.

Bara att hinnsäck var 9mmx9mm och strukturen inuti var 3mm. Gjorde vaginal och på magen , men idag började jag blöda ljus brunt-med rosa. Jag hoppas att det e inte MA :( är så rädd

Jag hoppas att vi får behålla både ni och vi våra knoddar.
  • TvåBarnsMamma
    hadhouda skrev 2017-04-28 16:37:27 följande:

Jag har lärt mig att ta tidiga VUL med en nypa salt.!

Min gynekolog sa åt mig i vecka 6 att förbereda mig på ett missfall. Han tyckte fostret va alldeles för litet så antog att det slutat växa. Min magkänsla sa näe då jag kände mig supergravid. Han såg allvarlig ut i blicken men jag tog inte emot vad han sa. Gick därefrån med en ny tid inbokad. Efter 2 veckor sa han JA DÄÄR! Och då såg han att allt såg normalt ut. Jag fick bekräftat att allt va bra. Fostret va i normal storlek och hjärtat tickade på fint. Så mitt råd är att visst kan dom ha rätt men tidiga VUL kan vara missvisande. Man får avvakta helt enkelt. Är tufft men försöka att hålla sig i chack tills man vet 100 % igt. Styrkekram

Tack hoppas innerligt. Gjorde ett nytt digitalt gravtest visade vecka 3+ så hoppas. Att de stämmer och att jag bara var 3+3 eller så när jag tog de första 13/4 som visade gravid vecka 1-2
  • TvåBarnsMamma
    Qofe skrev 2017-04-28 17:40:26 följande:

Har varit med om samma sak denna veckan. Var i måndags på VUL och tog HCG. Enligt läkaren var mitt HCG alldeles för högt kontra storleken på hinnsäcken. Antingen var det ett tidigt missfall eller utomkveds... Fick ta nytt HCG i onsdags och återbesök idag med VUL. Och vad visade det då sig? Jo att mitt HCG dubblats och att man då kan utesluta missfall och hinnsäcken hade växt. Och att hon såg att gulesäcken plus en skugga bakom. Så jag blir så förbannad på alla som ska hetsa upp oss i onödan. Vi ska tillbaka på torsdag för att fastställa vilken vecka jag är i. Har PCO och oregelbunden mens, så har ingen aning när ägglossning var. Så ge inte upp hoppet <3

Grattis :) jag fick också lämna ett hcg så får vi se var de hela leder
  • TvåBarnsMamma
    GRAVID KVINNA 23 skrev 2017-05-01 01:26:27 följande:
    Det hoppas jag med! Men fortfarande blöder jag.. Igår hade jag väldig ont i magen, kl 04 vaknade jag med jätteont mänsvärk, kunde ej sova, och senare dagen hela och idag, bara blödning, inte ont i magen eller nåt, är det en bra tecken ?
    Jag blöder inte, inget ont inga avvikelser bara ett oroande vul. Mindre ont i brösten i dag jämfört med senaste dagarna. Har inga grav symtom har inte haft mer än lite ont i brösten och trötthet med dom andra två heller
  • TvåBarnsMamma

I morgon gäller de kl 10:00 kommer jag ha ett besked är bebis där eller inte. Jobbig då brösten ömmar mindre mot förra veckan och jag känner mig knte gravid, förutom trött

• TvåBarnsMamma
    Nykär15 skrev 2017-05-03 21:51:45 följande:
    Håller verkligen tummarna för dig! Ska själv på första VUL i morgon kl 10...kommer bli en sömnlös natt.
    Då ska vi in samma tid :) ja för att inte tala om hur kast jag sovit i natt la mig vid 22 men någon sömn gick jag inte förrän efter 01. Och upp 6.00 drömde massa hemska saker, och så när jag vaknade så hade symtomen avtagit inga ömma bröst längre vilket var de enda lilla jag kunde känna jag är gravid. Molvärk från magen sen i går. Nervös är jag definitivt! håller tummarna för dig.
  • TvåBarnsMamma
    Nykär15 skrev 2017-05-04 08:24:20 följande:

Usch vad jobbigt...jag sov över förväntan, men vaknade tre gånger. Har svårt få i mig någon frukost idag, känner mig helt spänd...

Jag har alltid mer ömma bröst kvällstid, så på morgonen är de inte så ömma, så oroa dig inte! Samma med molvärken.

Har ju ett mf och ett MA bakom mig...sist dog den lilla i v 13. Så det senaste UL jag var på som gravid har satt sina spår...så känns ju inte glädjefyllt att gå dit idag...

Jag hade missfall sist i vecka 8. Så de har satt sina spår.

Nu är de i alla fall avklarat och hon såg en bebis där inne ett litet pickande hjärta gullekropp och hinsäcken som växt 2 mm.
    Men dock så får vi inte graviditets längden att stämma då jag enligt vul inte är mer än vecka 5+3 Max. Men enligt när vi senast hade samlag och ev ägglossning så bör jag vara längre gången även utifrån att gravteatwt var negativt 12/4 och positivt 13/4 men vad spelar de för roll en vecka hit eller dit så länge grodden mår bra. Hoppas och håller tummarna för att de gått lika bra för dig
  • TvåBarnsMamma
    Nykär15 skrev 2017-05-04 10:24:39 följande:
    Vad skönt att höra!!

Jag väntar fortfarande på att få komma in...typiskt med förseningar idag.
    Jag håller tummar och tår för er ????
  • TvåBarnsMamma
    Treansresa skrev 2017-05-04 10:48:58 följande:
    Vad med om ungefär samma som dig och fick inte ihop tiden. På rul sedan så hade den växt ikapp nästan alla dagar:) stort grattis till ett hjärta som slår där inne:)
    Tack känns helt magiskt är så lycklig.
  • TvåBarnsMamma
    Nykär15 skrev 2017-05-04 11:00:04 följande:

Perfekt litet gryn med tickande hjärta, mätte 15 mm = 8+1, stämmer prick på dagen! Sååå lättad!! NIPT inkl UL om 2 veckor.

Grattis oh så underbart att höra
  • TvåBarnsMamma
    djuze skrev 2017-05-17 10:42:49 följande:

Fick åka in i måndags med magsmärtor, fick göra vul och jag berätta att jag är i vecka 7 (6+? ) ifrån vad jag hade räknat ut första mens dagen var 31 mars

Men när vi kolla så kunde hon absolut inte se att jag var i vecka 6+? .. hon tippade mer på v 4-5 fick ta ett blodprov för och kolla hcg tror jag det hette. Dom ringde tillbaka till mig i tisdags och berätta att hcg stämde med dom veckorna hon tippade på men jag är Såå orolig ändå !!! Har tid o gå tillbaka nu på tisdag ;o

Det vi kunde se på vul i måndags var en liten prick bara är så rädd att allt har gått åt pipan igen :'( hade ma i januari

Så var de för mig också, fast jag hade ägglossning någon gång mellan 26mars-3 april. Negativt gravtest 12 april medan de var positivt den 13 april. Var inne och hur vi än räkna skulle jag vara i vecka 6-7 men enligt vul och hcg blodprov visade de 4+ några dagar. Fick komma åter två veckor senare och allt var som de skulle. Hur har de gått för dig?
  • TvåBarnsMamma
    djuze skrev 2017-05-20 09:41:05 följande:
    Va skönt att allt såg bra ut för dig till slut, går och är orolig fortfarande har tid på tisdag kl 09:15 känns som en evighet ditt ;/

Men har inte haft några magsmärtor mer iaf så det är ju skönt.
    Du ska se att de kommer gå bra.
    Håller tummarna för dig
  • TvåBarnsMamma
    djuze skrev 2017-05-20 09:41:05 följande:
    Va skönt att allt såg bra ut för dig till slut, går och är orolig fortfarande har tid på tisdag kl 09:15 känns som en evighet ditt ;/

Men har inte haft några magsmärtor mer iaf så det är ju skönt.
    Hur har de gått för dig?
Svar på tråden VUL hinnsäck men ingen bebis