• Hi5

När vänder det? Vad gör vi för fel, när ska hon börja sova!?

Vågar jag berätta att jag använde mig av Anna Wahlgrens 5- minutersmetod med första barnet?
    Det var två veckor kvar tills jag skulle börja plugga på heltid, så det fanns inget att be för.

Mannen åkte ut (han är en jäkla mes ändå, som aldrig tagit barnen på natten) och jag tog hem en tjejkompis som stöd.

De första två nätterna var hemska. Dagarna med. Men sedan hände något, och från fjärde natten så sov han i 10-12 timmar. Det höll i sig till mellanstadiet.
    Sjukt att faktiskt veta att efter 19 så kan man ägna sig åt annat. Ta ett bad till och med :)

Testa om du vågar, men var beredd på stenkastningen. :P

I don't stop when I'm tired, I stop when I'm done.
  • Hi5
    AnnaSthlm skrev 2017-04-27 16:16:14 följande:
    Anna Wahlgrens metod heter Sova hela natten och har inget med 5-minutersmetoden att göra- men du kanske skrev fel ?? Vi använde oss också av Annas metod när sonen var halvåret och det var fantastiskt. Camilla Läckberg använder den och jag rekommenderar den starkt. Det är verkligen ingen skrikmetod. Utan den hade jag hamnat på psyket helt klart.
    Den hette 5- minutersmetoden i hennes bok "barnaboken" från 1983, som jag har, och det är där jag hittat den ;) 
  • Hi5
    Bettanboop2015 skrev 2017-08-04 07:24:50 följande:

Ja nu har vi ju jobbat hela våren och det har ju fortsatt med 1 till 2 vaknanden per natt trots att hon går heltid på förskola. Har väl gett upp och insett att jag får vänta ut det. Bvc tyckte att vi skulle fasa ut flaskan med men vad ger vi istället? Vatten sa han. Det accepterar hon inte och då blir det ett jäkla liv så vi fortsätter nog med en varm flaska. En natt här och där har hon sovit hela natten...

Vet inte varför hon vaknar faktiskt, mycket mardrömmar kanske?

Jag fasade ut nattmålen med vatten när äldsta var runt ett. Det var ett helvete första två nätterna, sedan bara lät han bli att vakna. Inte lönt om man inte ska få mat, liksom.
Svar på tråden När vänder det? Vad gör vi för fel, när ska hon börja sova!?