Inlägg från: Bettanboop2015 |Visa alla inlägg
  • Bettanboop2015

När vänder det? Vad gör vi för fel, när ska hon börja sova!?

Min dotter är nu 17 månader snart 18, och hon har hållit på i månader med nätterna!

Visst hon har varit lite förkyld, hosta m.m. Det senaste har det varit mycket, Hon har börjat förskolan, hon har fått glasögon, varit sjuk men detta började som sagt redan innan! Vi hade en bra period där hon sov hela nätterna, sedan började hon vakna en gång post natt och som nu:hon börjar gnälla redan efter en timma, sedan vaknar hon runt 22-23 första gången och som inatt igen efter 2 timmar, klockan var då 1 och hon ville inte somna om och vi höll på i 2 timmar tills hon somnade och sov tills nu kl 7. Alltså vi har provat allt, bytt mat, bytt blöjor, bytt tider osv och vi kan inte förstå vad vi gör fel?

När vänder det? När börjar dom sova för detta knäcker oss!? Detta är sista veckan som min sambo är hemma föräldraledig nästa vecka börjar vi jobba heltid båda 2, hur f ska vi orka?!!

• Svar på tråden När vänder det? Vad gör vi för fel, när ska hon börja sova!?
  • Bettanboop2015

Ja tänk om det fanns en mirakel metod som löste allt!

Hon sover 1-2 timmar på dagen ,vi har fasta rutiner som vi har följt sedan hon var 2 månader och dom brukar vi inte rucka på.

Tror att hon är mätt, äter gröt eller mat innan flaskan som vi har provat både med välling och ersättning ock och märker ingen skillnad.

Hon genomgår ju en fas nu enligt appen men detta har vi pågått flera veckor, månader nu...

Men börjar tro att vi helt enkelt får bita ihop????

• Bettanboop2015

Hon somnar runt 19 tiden som en stock och sover tungt fram tills ca 22.

Som inatt, hon vaknade 22.20 fick flaska och blöja somnade om och sov till 4 fick flaska och blöja och sov till nu 6.30 och min sambo har gått upp då hon har sovit färdigt. Kommer att vara vaken till ca 11-12 och sover då ca 1-2tim och är då sedan vaken till 19...

• Bettanboop2015

Ska hon verkligen väckas redan efter 1 timma under dagen tro? Hon är ju fortfarande så liten... Tycker jag iallafall ??????

• Bettanboop2015

Ja nu har vi ju jobbat hela våren och det har ju fortsatt med 1 till 2 vaknanden per natt trots att hon går heltid på förskola. Har väl gett upp och insett att jag får vänta ut det. Bvc tyckte att vi skulle fasa ut flaskan med men vad ger vi istället? Vatten sa han. Det accepterar hon inte och då blir det ett jäkla liv så vi fortsätter nog med en varm flaska. En natt här och där har hon sovit hela natten...

Vet inte varför hon vaknar faktiskt, mycket mardrömmar kanske?

• Bettanboop2015

Vi har dragit ner dags vilan på förskolan till 1 timma annars så somnar hon försent på kvällen.

Ja precis, och vi måste vara konsekventa båda två. Det gick "bra" dom 2 första nätterna och så skulle sambon ta henne 2 nätter och så var det kört. Han orkade inte utan gav flaska. Och som han sa får vi nog vänta till en lång ledighet typ novemberlov då han är ledig så vi kan fasa ut flaskan ordentligt! Hade jag vetat hade vi gjort det nu i somras men fick Tips om detta försent. Men tack för alla råd! Får vänta ett tag till bara nu.

Svar på tråden När vänder det? Vad gör vi för fel, när ska hon börja sova!?