Inlägg från: sextiotalist |Visa alla inlägg
  • sextiotalist

Skola som skickar räkning till elever

8295 skrev 2017-04-27 15:41:52 följande:

Beror på vad det är, är något tekniskt fel på datorn så den behöver nya delar etc står skolan för det. Sålänge inte eleven i fråga orsakat skadan. En laddare som helt plötsligt slutar fungera står skolan för, en laddare som gått sönder för att man är oförsiktig får man som student själv stå för.

Gymnasiet är inte ens obligatoriskt enligt lag, och att då få låna en dator i 3-4 år helt gratis utan att ens då betala för vad man har förstört? Konstigt. Visa mig den elev som inte använder datorerna i privat syfte också..

Sonen gjorde det inte. Hans egen dator var betydligt bättre och snabbare, så det var bara för skolarbeten han använde skoldatorn. Nu köpte vi loss den när han slutade, men min telefon är för sjutton snabbare än sonens fd skoldator.
  • sextiotalist
    8295 skrev 2017-04-27 19:14:55 följande:

Då har jag ändå lyckats hitta den enda alltså hihi.

Själv såg jag en del film mellan lektioner, fb och spel på min skoldator trots att jag hade min privata hemma.

Ja skoldatorerna är ingen hit direkt.. minns att min var inne på lagning drygt 3ggr/år för defekta delar osv. Aldrig blev den snabbare.

Det gällde nog de flesta i hans klass, gick i en nördklass. Om de gjorde något privat så var det studierelaterat typ programmera eller så.
Svar på tråden Skola som skickar räkning till elever