Inlägg från: sextiotalist |Visa alla inlägg
  • sextiotalist

Min dotter dejtar äldre man.

KKarate skrev 2017-04-26 10:33:31 följande:

Jag är man, inte ens 50 men ja, såhär och hade kunnat tänka mig dejta en yngre tjej eventuellt din dotter.

Men det är jag det. Nu till själva urvalet. Jag skulle acceptera att någon man dejtar mina döttrar också (har ett gäng döttrar). MEN det ska fan vara kvalitativ man. En man med stil, pengar, kunskaper och som verkligen tar hand om min dotter. Hade det varit någon slags lodisman hade jag plockat bort honom med alla medel. "Det får du inte" "det går inte" "din dotter har ett eget liv" - blablabla feminitiska narrativet igen <- i dont care.

Jag har filosoferat mycket kring mina döttrars framtida män. Ålder är något som jag i stort skiter blankt i. Däremot ska han vara snäll & schysst mot dem och vara gentleman av stil.

Vet du, när dina döttrar är 23 år är de vuxna och myndiga och du kan skrika feministiskt dravel hur mycket du vill.
    Troligen har de flyttat hemifrån vid den åldern, ha ett eget liv, kanske egen försörjning, vem ger dig då rätten att bestämma över deras liv.

Efter det jag flyttade hemifrån så har mina föräldrar haft inget att säga till om i mitt liv.

Självklart vill man att ens barn träffar en livskamrat som de trivs med och mår bra med, men inget som man kan styra över, utan man får hoppas att det blir så.
  • sextiotalist
    Mrs Moneybags skrev 2017-05-02 11:10:50 följande:
    För många föräldrar är en 23-åring i mångt och mycket fortfarande ett barn, eller i alla fall mycket ung och oerfaren. 
    Absolut, för en del föräldrar är även en 40-åring ett barn. Men likväl, någon gång måste man släppa greppet och acceptera att ens vuxna barn inte alltid tar de beslut som man hade önskat eller de val man hade önskat men ändå respektera de val och de beslut de tar.

Att välja att träffa en dubbelt så gammal man i en ålder då man lär sig hantera relationer är inte katastrof. Många brukar klara av en del förhållande mellan man är 20 och 30.
  • sextiotalist
    Mrs Moneybags skrev 2017-05-02 12:05:56 följande:

Ja, men de flesta föräldrar tycker nog att deras 40-åriga barn är i en helt annan situation än de var som 23-åring. Det säger sig ju självt. 

Nu var ju inte heller frågan hur barnet i sammanhanget klarade av förhållandet, utan hur mamman reagerade. 

Och mig veterligen så skrev jag om detta också. Att man inte alltid kommer gilla ens barns val och beslut, men när de är i den åldern så är det bara att bita ihop och respektera detta och att det inte är någon katastrof i ts fall
  • sextiotalist
    KKarate skrev 2017-05-03 11:07:48 följande:

Du, en familjelivs-lodis känner inte mig överhuvudtaget, du har ingen aaaaning om min bakgrund och vad jag gör och inte gör. Du är bara en lodis.
    OK, då vet jag det. Jag nämnde inte din bakgrund, var du gör eller inte gör. Det jag skrev gäller allt från den enkla arbetaren till överklass.
    För övrigt vet DU inget vad jag gör, min bakgrund och lodis är jag absolut inte.

Fortfarande så har en 23-årig ung vuxen rätt att ta sina egna beslut, oavsett om vi föräldrar gillar det eller inte. Att försöka ha kontroll över sina vuxna barn brukar inte sluta så bra.
Svar på tråden Min dotter dejtar äldre man.