Min dotter dejtar äldre man.
Jag är man, inte ens 50 men ja, såhär och hade kunnat tänka mig dejta en yngre tjej eventuellt din dotter.
Men det är jag det. Nu till själva urvalet. Jag skulle acceptera att någon man dejtar mina döttrar också (har ett gäng döttrar). MEN det ska fan vara kvalitativ man. En man med stil, pengar, kunskaper och som verkligen tar hand om min dotter. Hade det varit någon slags lodisman hade jag plockat bort honom med alla medel. "Det får du inte" "det går inte" "din dotter har ett eget liv" - blablabla feminitiska narrativet igen <- i dont care.
Jag har filosoferat mycket kring mina döttrars framtida män. Ålder är något som jag i stort skiter blankt i. Däremot ska han vara snäll & schysst mot dem och vara gentleman av stil.
Troligen har de flyttat hemifrån vid den åldern, ha ett eget liv, kanske egen försörjning, vem ger dig då rätten att bestämma över deras liv.
Efter det jag flyttade hemifrån så har mina föräldrar haft inget att säga till om i mitt liv.
Självklart vill man att ens barn träffar en livskamrat som de trivs med och mår bra med, men inget som man kan styra över, utan man får hoppas att det blir så.