• Oak84

IVF Juni 2017

Hej

Jag ska också börja med mina sprutor ikväll. Så nervös!

Vi har försökt få barn i 2 år och utredningen visade att vi båda är friska. Så det är oförklarligt. :( Hade nästan varit skönare att få veta att man hade nått. Kan låta konstigt men det är så sjukt frustrerande att man inte får till det trots att allt ser fint ut. Men i alla fall så kör vi igång ikväll och håller tummarna. Det är första gången för oss. 

• Oak84

Hej

Jag äter bemfola 150  sen ska jag börja med orgalutran sen är det 2 till mediciner, jag kör den korta. Vart går du någonstans? jag går på Sophia hemmet. 

Håller tummarna för dig. Kämpa på med sprutorna. Tyst

• Oak84
    Iskatt skrev 2017-06-08 19:37:16 följande:
    Ja det är sjukt frustrerande att inte kunna "skylla" på något, och det är lättare för andra då att typ bara "men slappna av bara så ska du se att det fungerar för er". Demon

Gick det bra med sprutorna?

Håller tummarna för alla er!
    Det gick bra med sprutorna, tycker det är lite obehagligt faktiskt och är nervös inför söndagen då jag sa börja med 2 sprutor. Den andra sprutan är lite större.

Känner av en molande mensvärk idag. Väldigt svag dock. Någon annan som känt så?
  • Oak84
    Iskatt skrev 2017-06-12 19:43:35 följande:
    Ja, jag tyckte det var enkelt att ta Menopur-sprutan. Orgalutran var jobbigare då den hade en tjockare nål. Men min man fick hjälpa mig lite med det. Tungan ute

Jepp, jag kände som mensvärk under hela perioden mer eller mindre. 
    Jo jag fick också hjälp. Skönt att det är över nu. Imorgon blir det äggplock, grattis till insättningen. Önskar dig lycka till. 
  • Oak84
    Tiinuli skrev 2017-06-12 20:47:34 följande:

Hej!
    Hur lång tid tog det för er innan ni va uppe på själva ivf behandlingen? Menar hur lång tid fick ni vänta efter utredningen va klar? Vad är det sista man gör hos utredande läkare innan ivf?

Utredningen brukar ta 1 månad på det stället jag går på. Men det gick mycket snabbare än så. Jag lämnade blodprov och gjorde undersökning sen fick vi vårt svar (sambo lämnade spermaprov också). Jag spolade även äggledarna 2 gånger efter det. Sen när vi väl bestämde oss för att boka tid för IVF så gick det fort att få en tid. 
  • Oak84
    Paulina2017 skrev 2017-06-23 17:17:03 följande:

Hej

Ni som testat innan testdag har ni några symtom ? Är på dag 4 känner ingenting.

Jag är på dag 5 och satte in ett 3dagars i måndags, jag var extremt svullen i magen första dagarna nu tycker jag det har avtagit. Dock är mitt humör upp och ner. Känner dock lite små hugg då och då. Ja denna väntan är inte rolig!
  • Oak84
    Iskatt skrev 2017-06-22 21:43:55 följande:

Hur har det gått för er andra?

Jag testade idag, 3 dagar före testdag och det visade positivt! Är så glad och tacksam! Trodde verkligen inte det skulle funka, och så fort.

Känner som mensvärk och har typ en klump i halsen. Känner även ett sjukt sug efter salta saker. Oliver främst! Har aldrig varit gravid förut så allting känns bara spännande. :D

Vad roligt, Grattis!!  Var det första gången du testade? eller smygtestade du innan? jag gjorde något dumt och testade idag, jag hade ET i måndags så jag vet att det är tidigt en har läst att så många andra har fått plus, jag fick neg, blev bara mer orolig. Ursch längtar tills nästa vecka. =)
Svar på tråden IVF Juni 2017