Oak84 skrev 2017-06-07 19:58:01 följande:
Hej
Jag ska också börja med mina sprutor ikväll. Så nervös!
Vi har försökt få barn i 2 år och utredningen visade att vi båda är friska. Så det är oförklarligt. :( Hade nästan varit skönare att få veta att man hade nått. Kan låta konstigt men det är så sjukt frustrerande att man inte får till det trots att allt ser fint ut. Men i alla fall så kör vi igång ikväll och håller tummarna. Det är första gången för oss.
Hej!
Vad kul att du också började igår kväll :)
Vilka hormoner tar du?
Jag tar 2 olika, bemfola och menopur , båda i styrka 225. Vul nästa vecka på onsdag så ska se hur jag reagerar på medicinerna.
Jag har lågt amh värde, dvs förmodligen inte jättemånga ägg kvar. Jag är 32 och min man 34 i år. Han har på tok för lågt antal spermier, pigga och glada men bara 1,5 mlj vilket räcker inte för en naturlig befruktning.
Jag tog ägglossningsstimulerande Letrozole januari-maj och fattade inte härför det tog sig inte.. nu vet vi att inga spermier hann ta sig upp, de var för få.
Ända sättet att få barn i dags läger är via ivf just. De kommer befrukta äggen med isci också, just pga lågt antal spermier.
Håller tummarna på att du reagerar på medicinen och många fina ägg mognar för äggplock ! Kram <3