• Svensksommar83

Hur många husdjur har du/ni?

Även lantdjur räknas. Berätta gärna hur ni bor och om ni har barn också och ålder på dessa och om de hjälper till/kan hjälpa till med djuren. Kul att veta om de som har många djur har fått barn istället eller tvärtom osv. Vi har 2 katter och är sugna på att skaffa marsvin framöver. Vill gärna ha kaniner igen och ev. ankor o nåt mer men det blir när vi flyttat ut på landet. Lite orolig dock om man hinner med/orkar med flera djur och flera barn. Men man skaffar ju några i taget så man hinner vänja sig och känna efter. Vi älskar djur och barnen har alltid och är alltid så fina och försiktigta med alla djur.

• Svar på tråden Hur många husdjur har du/ni?
  • elyse

Två Ragdoll-katter. Vi hade tre, men en blev sjuk. :( Valde medvetet den här rasen med tanke på en framtida familj. Stora är inte så förtjust i vår dotter, dock. Det är väl ömsesidigt för hon säger att den andra katten är hennes - de älskar varandra... Vi bor i en trea på 100 kvadrat och får vårt andra barn i juni.

• undertaleärkul

Två bonnkatter och för tillfället tre avelskaniner (2 honor, 1 hane) som förser hushållet med ungar till frysboxen med jämna mellanrum. Flört I framtiden vill vi skaffa barn, hund och höns, men vi får se i vilken ordning det blir.

• sobrio88

Har en hund. Det finns 2 barn i hushållet (snart 3). 9-åringen bor här 5 dagar vv, 2-öringen och den blivande bebisen heltid. När småbarnsåren är över så ska jag skaffa mig ett par hästar, har inte tiden och ekonomin nu :) (bor i hus på landet för övrigt)

• lidköpings pappan

Hej sommar83!

Bor på landet, 3 döttrar varav 2 bor hemma.

17-20-24 I år.

Vi har: 2 fåglar , 2 kaniner 5 katter och 1 hund.

Har haft 2 hästar åxå som gick i lösdrift.

( Arab och trav )

Och man får hjälp med djuren, om dom inte ska

Spela dator, va med kompisarna, träna, sova, prata i telefonen, sminka dig, Nä dom hjälper allt till ;)

Mysigt med djur, man får så mycket tillbaks.

Hoppas ni hittar ett bra lantställe, så småningom.

Mvh/ lidköpings pappan.

• Svensksommar83

Tack för alla svar! Roligt att läsa :) Vi köpte 2 marsvin av grannen för ca 3 veckor sen. Jättefina släthåriga tjejer med röda ögon. Älskar dom! Drömmer fortfarande om ett hus på landsbygden men det är alldeles för dyrt i denna kommun och finns aldrig något till salu...

Får se hur det löser sig. Så värdelöst där vi bor nu där vi knappt kan plocka maskrosblad då huset ligger mellan en stor väg och ett industriområde.

• lidköpings pappan

Du skulle bo på jordens framsida ;) som jag.

1800- tal torp lummig ( på sommaren)

Ett uthus med vedbod,matkällare,utedass,

( sittplats för två) verkstad och en loge.

Och en liten ladugård med sadelkamare och höbod. ( som nu är förvaring för allt man igentligen borde slänga )

ca 3000 kvm pris 1/5 miljon.

Funkar! Det enda jag saknar är en sjö men vi har ett krondike, och Vänern ligger bara 1 mil bort,

Så det är ganska okej ändå

• malle88

2 st hundar och en snart 2 åring. Bor i ett hus på landet. Ena hunden är jakthund och den andra sällskapshund. Båda bor inne och är egentligen mest sällskapshundar bägge två ;) 2 åringen hjälper till med att ge mat för det mesta :)

• Svensksommar83
    lidköpings pappan skrev 2017-05-09 18:28:50 följande:

Du skulle bo på jordens framsida ;) som jag.

1800- tal torp lummig ( på sommaren)

Ett uthus med vedbod,matkällare,utedass,

( sittplats för två) verkstad och en loge.

Och en liten ladugård med sadelkamare och höbod. ( som nu är förvaring för allt man igentligen borde slänga )

ca 3000 kvm pris 1/5 miljon.

Funkar! Det enda jag saknar är en sjö men vi har ett krondike, och Vänern ligger bara 1 mil bort,

Så det är ganska okej ändå

Åh vad avis jag blir :) Det är ju så vi önskar att bo
  • 8295

7 månaders son och 1.5årig hane. Hade en tik som flyttade hem till uppfödaren under graviditeten.

Sonen hjälper gärna till att kolla hundens öron och klappa huvudet (alt dra i tandköttet...)

Planerar på fler hundar då sonen växt på sig lite och man har tid över för den (i min erfarenhet) hemska valptiden.

• Haskel

Jag bor på landsbygd, med 5 barn.
    Ca. 25 kaniner, 4 katter och en hund.

Svar på tråden Hur många husdjur har du/ni?