Inlägg från: Svensksommar83 |Visa alla inlägg
  • Svensksommar83

Hur många husdjur har du/ni?

Även lantdjur räknas. Berätta gärna hur ni bor och om ni har barn också och ålder på dessa och om de hjälper till/kan hjälpa till med djuren. Kul att veta om de som har många djur har fått barn istället eller tvärtom osv. Vi har 2 katter och är sugna på att skaffa marsvin framöver. Vill gärna ha kaniner igen och ev. ankor o nåt mer men det blir när vi flyttat ut på landet. Lite orolig dock om man hinner med/orkar med flera djur och flera barn. Men man skaffar ju några i taget så man hinner vänja sig och känna efter. Vi älskar djur och barnen har alltid och är alltid så fina och försiktigta med alla djur.

• Svar på tråden Hur många husdjur har du/ni?
  • Svensksommar83

Om de som har många djur har FÅ barn ska det stå.

• Svensksommar83
    Kotteskrutt skrev 2017-04-21 07:25:25 följande:

Jag har en afrikansk pygmeigelkott och två möss :) älskar djur och väntar på att pojkvännen o jag ska flytta till större lägenhet så vi antingen kan skaffa katt eller hund. Och ja en afrikansk pygmeigelkott är ett tamdjur och helt lagligt att ha, så nej jag har inte hämtat en kotte ute i skogen som många tror xD

Har länge om dom! Wow så häftig och otroligt söt kotte!
  • Svensksommar83

Tack för alla svar! Roligt att läsa :) Vi köpte 2 marsvin av grannen för ca 3 veckor sen. Jättefina släthåriga tjejer med röda ögon. Älskar dom! Drömmer fortfarande om ett hus på landsbygden men det är alldeles för dyrt i denna kommun och finns aldrig något till salu...

Får se hur det löser sig. Så värdelöst där vi bor nu där vi knappt kan plocka maskrosblad då huset ligger mellan en stor väg och ett industriområde.

• Svensksommar83
    lidköpings pappan skrev 2017-05-09 18:28:50 följande:

Du skulle bo på jordens framsida ;) som jag.

1800- tal torp lummig ( på sommaren)

Ett uthus med vedbod,matkällare,utedass,

( sittplats för två) verkstad och en loge.

Och en liten ladugård med sadelkamare och höbod. ( som nu är förvaring för allt man igentligen borde slänga )

ca 3000 kvm pris 1/5 miljon.

Funkar! Det enda jag saknar är en sjö men vi har ett krondike, och Vänern ligger bara 1 mil bort,

Så det är ganska okej ändå

Åh vad avis jag blir :) Det är ju så vi önskar att bo
Svar på tråden Hur många husdjur har du/ni?