• Svensksommar83

Hur många husdjur har du/ni?

Även lantdjur räknas. Berätta gärna hur ni bor och om ni har barn också och ålder på dessa och om de hjälper till/kan hjälpa till med djuren. Kul att veta om de som har många djur har fått barn istället eller tvärtom osv. Vi har 2 katter och är sugna på att skaffa marsvin framöver. Vill gärna ha kaniner igen och ev. ankor o nåt mer men det blir när vi flyttat ut på landet. Lite orolig dock om man hinner med/orkar med flera djur och flera barn. Men man skaffar ju några i taget så man hinner vänja sig och känna efter. Vi älskar djur och barnen har alltid och är alltid så fina och försiktigta med alla djur.

• Svar på tråden Hur många husdjur har du/ni?
  • Svensksommar83

Om de som har många djur har FÅ barn ska det stå.

• my72

4 barn, 17, 15, 12 och 8 år. Bor i en liten trea. Har 4 st akvarium från 200 l till 30 l.

2 leopardgeckos, 2 vipergecko, 1 axolotl, 1 revbenssalamander, 2 vampyrkrabbor och en katt på 12 år. Djurintresset är mest mitt, men barnen hjälper till när de vill, vilket är helt okej.

• Aniiee

Jag har 3 hundar och inga egna barn.

Brorsan har 1 hund och 4 barn.

Syrran har 1 barn och 4 katter.

Ordningen återställd
  • Kotteskrutt

Jag har en afrikansk pygmeigelkott och två möss :) älskar djur och väntar på att pojkvännen o jag ska flytta till större lägenhet så vi antingen kan skaffa katt eller hund. Och ja en afrikansk pygmeigelkott är ett tamdjur och helt lagligt att ha, så nej jag har inte hämtat en kotte ute i skogen som många tror xD

• Pojkmamma86

3 barn i ålder 1,5-6,5år. Vi har 2 hundar (den ena hunden har dessutom 3 valpar) 2 katter och 3 höns + 1 tupp. Barnen tycker om att hjälpa till med hönsen och leka med valparna, men de är för små för att kunna ta nåt ansvar för djuren. Vi håller på att bygga hus och när vi flyttar han jag önskemål om 2 minigrisar, när våra höns dör kommer vi nog skaffa ett större antal nya höns än vad vi har idag. Vi bor på landsbygden.

• tulip79

Vi köpte svärmors hus när hon ville ha en mer lättskött lägenhet istället. Då tog vi över hennes tre katter. Det hade egentligen räckt med två, men vi kunde ju inte ta bort någon av dem, så tre har vi. Våra barn är 5 år o 3 år. Katterna är mellan 7 och 10 år.

• Bellsss

Jag är 24år har en häst och ev en på ingång. Jag har även en mindre hund. Bor i lägenhet med stallet 25min bort. Mina föräldrar bor på hästgård (där jag har hästen), de har även 2 katter och två hundar :)

• Domesticgoddess
    Kotteskrutt skrev 2017-04-21 07:25:25 följande:

Jag har en afrikansk pygmeigelkott och två möss :) älskar djur och väntar på att pojkvännen o jag ska flytta till större lägenhet så vi antingen kan skaffa katt eller hund. Och ja en afrikansk pygmeigelkott är ett tamdjur och helt lagligt att ha, så nej jag har inte hämtat en kotte ute i skogen som många tror xD

Han / hon ser ju fullständigt oemotståndlig ut!!
  • Domesticgoddess

Jag bor i lägenhet och har två katter, självvalt barnlös och vill så förbli. Är mitt i ett husköp och har för avsikt att skaffa hund igen när jag flyttat in.

Har tidigare haft häst och saknar det mycket men tiden till egen finns inte för närvarande tyvärr.

Svar på tråden Hur många husdjur har du/ni?