Anonym (Qwerty) skrev 2017-04-17 14:38:56 följande:
Men det gör man ju ändå fortfarande. Träffas irl alltså, det är inte alls många som håller kontakten enbart enorm onlinechatt.
Det är ju sant men det är ovanligt tror jag idag att man träffar folk på café på samma sätg som mab gjorde förut. Man kanske träffar folk utanför internet men det behöver inte vara så men enda sättet att man kunde umgås med sina vänner innan Internet kom var troligen med telefonsamtal, träffas hemma hos någon eller på stan verkar det vara så. Exempelvis brukar jag träffa mina vänner ibland på stan men inte alls så ofta som det verkade vara innan internet kom på 90 talet. Då kanske det var så att man träffades på stan kanske 2-3 gånger i månaden eller exempelvis hemma hos hos vännen. Genom internet så håller man kontakt med sina vänner på ett annat sätt än hur man gjorde innan internet kom verkar det vara så. För något år sedan släppte det en rapport ifrån polisen och den sade att ungdomar begår mycket färre brott än vad det begick av ungdomarna typ 1995 och det skulle bland annat sägs bero på att ungdomar inte träffar folk på stan på samma sätt som förut eftersom man umgås på Internet.
Ni som vet exakt hur det var innan internet kom, hur ofta träffar ni exempelvis hemma hos en kompis heller på stan innan Internet kom och möjligheten inte fanns att man kunde chatta med folk på Internet jämfört med idag?
Jag tror inte många ungdomar tänker på det här det är idag eftersom de endast har upplevt att man behåller kontakten med någon delvis genom Internet verkar det som men jag kan ha fel.