lessman skrev 2017-04-13 15:07:27 följande:
tyvärr är det så zook, o det är det jag är emot.om det enda man har att se fram emot är sitt helgsupande, vilket tråkigt och värdelöst liv det då måste vara, o sedan att det förväntas att man ska supa till bara för att det är helg, det är bara sorgligt. många verkar tro att man måste göra som alla andra...det måste man inte. ´jag är hellre ensam än att jag har en massa suparkompisar, fy fan för såna.
Fast är inte du äldre än 30? Jag har fått den uppfattningen i alla fall och de flesta normala människor kommer väl ur den "typiska" suparåldern när de passerat i alla fall 30. Är de i din omgivning "omogna" inom andra områden också?
Sedan är ju frågan vad du definierar som supa. För mig - dricker knappt alkohol, så innebär supa att man verkligen dricker mycket och blir ordentligt full. Att ta några öl eller glas vin tillsammans med vänner kring en middag kallar inte jag för att supa.
Och jag har inga som helst problem med att köpa hem vin och öl och bjuda andra på här hemma fast jag själv enbart dricker vatten.
Jag har accepterat att jag inte har samma syn på alkohol som andra har. Som ung tyckte jag med att det måste supas varje helg och högtid var fånigt, men nu som 40+ så får folk göra som de vill.
Finns bara en person i vårt "gäng" som har ett drickande som vi andra inte finner acceptabelt alla gånger, men då talar vi om det för honom. Att det inte är okej! Och han har faktiskt skärpt till sig!