Inlägg från: lessman |Visa alla inlägg
  • lessman

Så skönt att vara nykterist

Så skönt det är att vara totalnykterist, jag dricker inte ens lättöl till maten. Men en del verkar ha problem med att jag inte dricker alkohol alls, jag mår så mycket bättre utan alkohol. Men det är isåfall inte mitt problem med att andra har problem med att jag avskyr alkohol, den verkar vara helig i Sverige.
    Jag drack en hel del öl på 90talet, men roligt var det aldrig. så de flesta har väl redan börjat sitt påsksupande, det är bara fånigt, att det ska supas så fort det är storhelge r i Sverige. jag tycker bara inte om alkohol.

• Svar på tråden Så skönt att vara nykterist
  • lessman

tyvärr är det så zook, o det är det jag är emot.om det enda man har att se fram emot är sitt helgsupande, vilket tråkigt och värdelöst liv det då måste vara, o sedan att det förväntas att man ska supa till bara för att det är helg, det är bara sorgligt. många verkar tro att man måste göra som alla andra...det måste man inte. ´jag är hellre ensam än att jag har en massa suparkompisar, fy fan för såna.

• lessman

jag dömer inte de som dricker,men även du verkar ha problem me d att ja g inte dricker alls. gör som ni vill, men klaga inte sen när det spårat ut, o ni blir dömda för misshandel, otrohet o fan o hans moster, ni väljer sjjälva o jag skiter i hur ni väljer.

• lessman

alkoholismen är ingen sjukdum, du valde själv att börja dricka en gång i tiden. psykiskt sjuk ahar inte valt att bli psykiskt sjuka,.

• lessman

det finns många i 25årsåldern som inte har barn och som super, många super fastän dom har barn.
    man märker när ngn närstående har problem, det börjar med att man inte får komma och hälsa på när man vill, det finns alltid ursäkter varje gång. sedan skyller den som har problem allting på andra,medans den som dricker försöker framstå som helt perfekt. Och håller på med psykisk terror när den inte får som den vill, jag orkar inte med sådana människor

• lessman

det har jag inte, men jag vill inte umgås med dem som dricker alkohol, och hos mig så dricker ingen alkohol. jag fattar inte grejen med att svenskar inte kan umgås utan alkohol. många kan inte det i alla fall. och jag vill inte hälsa på någon som ska sitta o dricka öl eller vin en hel fredagkväll. men jag dömer ingen b ara för att jag inte dricker alkohol, och man kan sluta med alkohol om man verkligen vill, jag  kunde för jag tyckte inte ens om smaken i alkohol. man kan sluta med allt bara man har den rätta viljan. visst får ni ta öl eller vad ni nu tar en fredagkväll, men jag gör det inte längre.

• lessman

då har jag haft otur då som träffat fel sorts människor,  det enda de hade i skallen när det blev fredag, var att supa sig i det närmaste redlösa. men de var inga alkisar eller missbrukare, vanliga svenssons bara som trodde man måste dricka bara för att det var fredag. tyvärr drogs jag med i det där och drack aningen för mycket. Sedan satt jag ensam o drack öl när de sk kompisarna flyttade o försvann från ens liv. Jag har även 2 alkoholister i min släkt, o det är fan så jobbigt.

• lessman

Jag är 50+ och har lämnat den typiska supaåldern bakom mig för länge länge sedan. jag har nog inte varit full de senaste 12 - 13 åren i alla fall, och jag saknar det inte. Jag är däremot sådan, att ska man umgås med mig hemma hos mig, då tycker jag att man kan avstå från alkohol de få timmarna ändå, kan man inte det, ja då har man lite problem tycker jag. Vissst, om jag är hos någon annan, så har jag inget emot att kanske alla tar vi n tillmaten, men då ska de inte heller klaga på att jag inte vill ha vin tillmaten o reta mig för att jag hellre vill ha en läsk till maten. sådana vänner klarar jag mig utan. men hos mig är det nyktert och ingen alkohol som gäller, nog borde man kunna vara utan alkohol några få timmar tex enfredagkväll tycker jag. sedan att vissa kanske tycker dset är vuxet att ta lite vin tillmaten, det struntar jag i. men jag håller med  dig vad gäller supandet, vin tillmaten eller ett par öl på kvällen är inte att supa, men däremot om man dricker 12 starköl på endag, det ä r att supa till, fast det innebär inte heller att man måste vara en alkis eller missbrukare då.

• lessman

en del tar åt sig här för att man vägrar drick a alkohol, det ärpatetiskt.jag hör bara hur andra gör då det är bjudningsmiddagar, då ska det alltid drickas vin tillmaten, brorsan, kusiner, alla är sådana. men så bjud inte mig då så slipper ni skämmas över att jag vägrar alkohol.

• lessman

det är ju bara de t att så fort det ska börjas bjudas på tex herrmiddagar, då ska det vara vin tillmaten.

• lessman

så fullständigt omogna en del kan vara som ber andra hålla käften. är du redan bakis på påskens andra dag?

• lessman

IDIOTER som inte kan ta att andra inte dricker finns det gott om, jag skiter i dig din jävla alkis.

• lessman

jag dricker inge t alls för jag gillar inte alkohol och mår inte bra av det och många verkar ha problem med att jag inte ens vill ha 2 glas vin till maten, jag tycker inte att det är gott helt enkelt.

• lessman

jag har inte haft problem med alkohol, även om det blev för mycket öl på 90talet,
    jag kunde lägga av med alkoholen helt o hållet själv för jag mådde inte bra av det. om andra inte kan respektera mina regler i mitt hem några få timmar, ja då klarar jag mig utan dem. jag tycker bara att det måste inte alltid drickas alkohol, även om det är mycket små mängder, det ska man kunna klara ,sen får andra kalla mig för världens torrboll bäst dom vill, men jag tycker som sagt att man borde kunna klara sig utan 2 glas vin på en bjudningsmiddag.

• lessman
    Nu är det så här, att i mitt hem dricker ingen alkohol, några få timmar kanman vara utan alkohol Men det innebär inte att jag dömer andra so dricker för det, jag tycker bara att som vuxna människor ska man kunna umgås utan alkohol,  det är snarare ni som vill dricka hos andra som dömer nykteristen och skuldbelägger honom för att ni inte får dricka hos honom. Vet ni vad respekt innebär<+? Man respekterar att det ska vara nyktert. Kan ni inte acceptera att jag inte vill att andra dricker hos mig, är ni  bra löjliga och fjantiga, rena tonårstänket.
  • lessman

andra får dricka bäst dom vill, men i mitt hem dricker ingen. jag bestämmer i mitt hem, o passar det inte, well, jag behöver inte dem heller då.

Svar på tråden Så skönt att vara nykterist