Någon som var på Drottninggatan när det fruktansvärda hände??
Var inte där men vill skicka dig en styrkekram <3 kan inte ens tänka mig hur hemskt det måste ha varit!
Var inte där men vill skicka dig en styrkekram <3 kan inte ens tänka mig hur hemskt det måste ha varit!
Jag var där, på Drottninggatan. Fick springa i panik och vara instängd i en butik i timmar. Jag var jätterädd att en gärningsman skulle komma med automatvapen eller att en bomb skulle sprängas. Höra helikoptrarna cirkulera runt, runt, runt. Jag tyckte det var enormt jobbigt att vara ifrån min familj, mitt barn och inte veta om jag skulle få se dom igen. Jag är dessutom gravid och var rädd för hur mitt stresspåslag skulle påverka barnet. Jag försökte hålla mig lugn.
Jag är nu tillbaka på jobbet. Jag är mentalt väldigt slut och har svårt att orka. Jag är väldigt påverkad av det som har hänt och har svårt att koncentrera mig. Jag tycker det är otäckt att höra helikoptrar (jobbar nära ett sjukhus) och är väldigt uppmärksam på lastbilar och hur andra fordon uppför sig. Jag orkar inte med saker som är lite jobbiga. Jag har en behov att känna mig helt trygg, helst bara träffa människor jag känner väl och vet precis hur de kommer uppföra sig.