IVF falun, någon mera?
Håller tummarna.
Håller tummarna.
Varning för långt inlägg! Måste dock få skriva av mig lite...
Så var äggplocket avklarat, och jag hoppas verkligen att jag slipper göra om det!
Var väldigt nervös när vi åkte dit imorse, kunde knappt äta frukost! Måste dock säga att personalen på kliniken är väldigt förstående och omtänksamma. De frågade flera gånger hur vi mådde och hur vi tänkte.
När vi kom dit fick jag först byta om och sätta på mig deras kläder. Sedan fick jag en nål i armen och två Panodil. Efter ett snabbt toabesök fick jag ta plats i stolen och de började förbereda. Fick morfin i nålen och en värmedyna på magen. Läkaren konstaterade ganska snabbt att vänster skulle bli svår att komma år eftersom den sitter fastvuxen på baksidan av livmodern, så hon började därför på höger. Lokalbedövningen kändes lite grann, men inte alls farligt. Visst spände det, ungefär som mensvärk, när hon förde in nålen men det var ändå helt hanterbart. Tömningen av blåsorna kändes knappt och det gick ganska snabbt. Fascinerande hur mycket vätska det var i varje blåsa!
När det sedan var dags för vänster, så ropade de helt plötsligt in överläkaren. Jag var inte alls beredd på det, och kanske gjorde det att jag spände mig lite extra när de var på den sidan. Hur som helst så fick överläkaren böka runt en del för att komma i rätt läge, och sen fick hon ändå gå väldigt djupt in för att komma åt med nålen. Fy 17 vad ont det gjorde! Tårarna sprutade och jag fick verkligen anstränga mig för att ligga still. De var nog dock fullt medvetna om detta eftersom de strax innan öste på med mer morfin utan att jag ens bett om det. Som tur var så var det "bara" första sticket som var så illa. När hon väl var inne och tömde, så var det inte värre än på höger.
Chocken och den plötsliga smärtan i kombination var nog det som orsakade tårarna, och kanske i kombination med lättnad över att det är avklarat. Har nog varit mer orolig än jag trott....
De flesta av blåsorna fanns på höger, men det blev även några på vänster så jag är glad att smärtan inte var i onödan!
Totalt fick vi ut 7 ägg och nu håller vi tummarna för att alla är mogna och kan de kan mikroinjiceras. Imorgon mellan kl 10-12 får vi besked om eventuell befruktning. Återföring blir i så fall på onsdag, torsdag eller lördag. Åhhh, denna väntan! :(
Oh, jobbigt EndoS! Vad trist att det blev så jobbigt för dig. Hoppas på bra resultat så du slipper gå igenom det en gång till.
Min vänstra ligger också illa så vet att det kan vara lite jobbigt. Men så ont som du verkar ha haft har jag inte fått. Var däremot väldigt öm efteråt sist på den sidan som jag inte varit andra gånger när de hoppat över att tömma den. Får flest ägg på höger som tur är.
Hur många ägg fick de ut?
7st är ju bra, hoppas att ett av dem är guldläget!
Ta det lugnt och återhämta dig från upplevelsen.
Håller tummarna EndoS!
Lycka till :)
Helt rätt :) bor ni i Falun?
Men hoppas på de tar sig annars får vi tillbaka pengarna för vårt garantipaket. (som tur är)