• EndoS

IVF falun, någon mera?

Vi går också i Falun! :)

Sitter just nu som på nålar och väntar på att de ska ringa med provsvar och besked om injektionsstart. Någon som vet vilken tid på dagen de brukar ringa...?

• EndoS

Behöver få lite input från er.... Obestämd

Idag har vi varit på första ultraljudet. Har behandlats med Synarela och Menopur. Började på 225, men fick höja till 300 i fredags efter att mitt värde var alldeles för lågt, låg på 250 med målvärde 1000 (!). Läkaren kunde se 4-5 blåsor i lagom storlek, samt några som är på tillväxt. Vänster äggstock kunde hon dock inte riktigt räkna på eftersom den sitter fastväxt på baksidan av livmodern.

Har ni erfarenheter av lågt värde/få blåsor vid första ul? Hur har det utvecklats för er? Har ni fått fler blåsor vid nästa ut/äggplock?

• EndoS
    Lillflickan skrev 2018-01-22 16:23:18 följande:

EndoS, jag hade inte så många på ultraljuden, men fick ihop sex stycken ägg ändå. Var riktigt sur att det hade för låg dos efter ultraljudet. Men äggplocket blev ju bra ändå. Sex ägg, fem befruktade, två till frysen och ett som blev min son. Samma nu i innan jul när läkaren tyckte jag svarade lite dåligt så fick jag sex ägg, fem befruktade och ett till mig som tog sig. Hoppas det blir så för dig också. Vet inte om de kan komma åt den vänstra också på äggplocket, det kan ju vara några där också.

För mig har färre ägg, långsammare stimulering, gett bättre resultat än många ägg. Håller tummarna.

Tack <3 Det låter ju lovande om vi kan få samma fina resultat som dig.

Fick provsvaret på eftermiddagen och värdet har nu stigit till 2600. De verkar vara nöjda med ökningen, och jag ska fortsätta med samma dos tills på torsdag då jag ska dit på ul och provtagning igen.
  • EndoS

Förresten... Är det någon som vet om de även jobbar på helgerna i Falun? Ska på ul/provtagning på torsdag, och antar att jag får ta Ovitrelle då om allt ser bra ut. Det innebär ju dock att det borde bli ÄP på lördag...? Eller tänker jag galet?

• EndoS
    Lillflickan skrev 2018-01-22 17:17:13 följande:

Tror de justerar så det blir äggplocket på en vardag. De gör nog bara de insättningar på lördagar. Inte säkert du får ta ägglossningssprutan direkt heller. Beror på hur det ser ut.

Det är ju sant förstås. Vi får väl se hur det går på torsdag helt enkelt :)
  • EndoS
    andromedae skrev 2018-01-22 19:49:03 följande:

Vi gjorde VUL inför äggplock 1a maj, som ju är en röd dag. Så ja, de jobbar helger vid behov. Vet dock inte om de gör plock då, men gissar på det.

Tack! Det vore ju skönt om det bli på helgen. Enklare än att ljuga på jobbet (igen)... ????
  • EndoS
    andromedae skrev 2018-01-24 14:20:25 följande:
    Nu har jag varit öppen om det med min närmaste chef, men annars skulle jag bara sagt läkarbesök med ingrepp, utan att specificera mer.
    Det är ju sant. Jag har det visserligen ganska "bra" som än så länge kan skylla mina frånvarotillfällen på läkarbesök och undersökningar för min endometrios :)
  • EndoS

Äntligen har vi fått tid för ÄP, vilket blir på måndag ???

Känner av blåsorna mer och mer och har mol-/mensvärk nästan konstant nu...

• EndoS
    Lillflickan skrev 2018-01-26 06:35:33 följande:

Härligt EndoS, äntligen dags! Hoppas på bra skörd.

Tack! Har lyckas dra på mig en förkylning, så jag hoppas verkligen inte att den orsakar något problem nu...
  • EndoS
    Lillflickan skrev 2018-01-28 12:39:33 följande:

Förkylning tror jag inte ska vara någon fara. Mer än att det är trist såklart. Hoppas du kryar på dig.

Jag kände att det var på gång redan i fredags, så jag pratade med kliniken då och så länge jag inte är ordentligt sjuk med feber så bör det inte vara något problem. Men det hänger väl på vad de tycker när jag kommer dit imorgon antar jag...
Svar på tråden IVF falun, någon mera?