IVF falun, någon mera?
Vi går också i Falun! :)
Sitter just nu som på nålar och väntar på att de ska ringa med provsvar och besked om injektionsstart. Någon som vet vilken tid på dagen de brukar ringa...?
Vi går också i Falun! :)
Sitter just nu som på nålar och väntar på att de ska ringa med provsvar och besked om injektionsstart. Någon som vet vilken tid på dagen de brukar ringa...?
Behöver få lite input från er....
Idag har vi varit på första ultraljudet. Har behandlats med Synarela och Menopur. Började på 225, men fick höja till 300 i fredags efter att mitt värde var alldeles för lågt, låg på 250 med målvärde 1000 (!). Läkaren kunde se 4-5 blåsor i lagom storlek, samt några som är på tillväxt. Vänster äggstock kunde hon dock inte riktigt räkna på eftersom den sitter fastväxt på baksidan av livmodern.
Har ni erfarenheter av lågt värde/få blåsor vid första ul? Hur har det utvecklats för er? Har ni fått fler blåsor vid nästa ut/äggplock?
EndoS, jag hade inte så många på ultraljuden, men fick ihop sex stycken ägg ändå. Var riktigt sur att det hade för låg dos efter ultraljudet. Men äggplocket blev ju bra ändå. Sex ägg, fem befruktade, två till frysen och ett som blev min son. Samma nu i innan jul när läkaren tyckte jag svarade lite dåligt så fick jag sex ägg, fem befruktade och ett till mig som tog sig. Hoppas det blir så för dig också. Vet inte om de kan komma åt den vänstra också på äggplocket, det kan ju vara några där också.
För mig har färre ägg, långsammare stimulering, gett bättre resultat än många ägg. Håller tummarna.
Förresten... Är det någon som vet om de även jobbar på helgerna i Falun? Ska på ul/provtagning på torsdag, och antar att jag får ta Ovitrelle då om allt ser bra ut. Det innebär ju dock att det borde bli ÄP på lördag...? Eller tänker jag galet?
Tror de justerar så det blir äggplocket på en vardag. De gör nog bara de insättningar på lördagar. Inte säkert du får ta ägglossningssprutan direkt heller. Beror på hur det ser ut.
Vi gjorde VUL inför äggplock 1a maj, som ju är en röd dag. Så ja, de jobbar helger vid behov. Vet dock inte om de gör plock då, men gissar på det.
Äntligen har vi fått tid för ÄP, vilket blir på måndag ???
Känner av blåsorna mer och mer och har mol-/mensvärk nästan konstant nu...
Härligt EndoS, äntligen dags! Hoppas på bra skörd.
Förkylning tror jag inte ska vara någon fara. Mer än att det är trist såklart. Hoppas du kryar på dig.