• Anonym (Mrs)

Han vägrar vasektomi

Vi är överens om att vi inte vill ha fler barn (har tre), jag är trött på att stå för skyddet och han vägrar kondom. Han vill däremot inte göra en vasektomi men ser inga konstigheter i att jag steriliserar mig eftersom det ändå är i mig barnet skulle växa.. 
    Så hur löser man det här? Slutar ha sex? 

• Svar på tråden Han vägrar vasektomi
  • NomenNescio
    Anonym (Z) skrev 2017-04-10 11:47:36 följande:
    Låter mer som ett försök att övertala. Han har ju sagt att han inte vill och just en sådan sak måste vara hans beslut till 100% utan påverkan från andra. Vill varken ts eller han använda något typ av skydd så får de väll sluta stoppa in snoppen i musslan.
    Absolut, men enligt TS vill han inte låta bli sex heller. Hon skriver ju att hon vore okej med det, men att han inte går med på avhållsamhet.

Och då blir det ju svårt.

Han vill inte ha barn. Han vill inte sterilisera sig. Han vill inte avstå från sex.

• Anonym (Mrs)
    Anonym (Naturligt) skrev 2017-04-10 12:16:47 följande:

En annan lösning är att inte pippa under dom där "farliga" dagarna varje månad så kan ni faktiskt köra utan skydd och inte oroa er för barn?

Har kört så i många många år och det funkar utmärkt.

Ett av våra barn blev till när det enligt min kalender (som anpassar sig efter vad man fyller i allt eftersom) var tre dagar till mens, så jag litar inte riktigt på den metoden.
  • Anonym (j)
    Anonym (korkat) skrev 2017-04-10 12:10:49 följande:

Om ni inte är typ 60 så är det rätt korkat att sterilisera sig någon av er. Du vet väl att förhållanden faktiskt kan spricka va? Hur har ni tänkt att ni ska göra om nu träffar någon ny partner som ni vill ha barn med?

Fast vadå, vill man inte ha fler barn så vill man nog inte ha det med någon ny heller. Har man beståmt sig så har man bestämt sig. Knappast korkat.
  • Anonym (Mrs)
    Anonym (korkat) skrev 2017-04-10 12:10:49 följande:

Om ni inte är typ 60 så är det rätt korkat att sterilisera sig någon av er. Du vet väl att förhållanden faktiskt kan spricka va? Hur har ni tänkt att ni ska göra om nu träffar någon ny partner som ni vill ha barn med?

Hade vi varit 60 hade det inte varit ett problem.

Jag kommer inte vilja ha fler barn oavsett om jag skulle träffa en ny och han börjar känna sig för gammal för småbarn, så han kommer garanterat inte vilja det heller.
  • Anonym (Z)
    NomenNescio skrev 2017-04-10 12:21:22 följande:
    Absolut, men enligt TS vill han inte låta bli sex heller. Hon skriver ju att hon vore okej med det, men att han inte går med på avhållsamhet.

Och då blir det ju svårt.

Han vill inte ha barn. Han vill inte sterilisera sig. Han vill inte avstå från sex.

Då passar de inte ihop och förhållandet kommer förmodligen inte hålla. Man kan hur som inte pressa en annan eller försöka övertala en annan att sterilisera sig.
  • Anonym (Z)
    Anonym (Mrs) skrev 2017-04-10 12:27:30 följande:
    Hade vi varit 60 hade det inte varit ett problem.

Jag kommer inte vilja ha fler barn oavsett om jag skulle träffa en ny och han börjar känna sig för gammal för småbarn, så han kommer garanterat inte vilja det heller.
    Du kan inte garantera vad han vill eller inte. Han kan träffa en ny imorgon, bli vansinnigt förälskad och vilja ha ett barn med henne.. det finns inga garantier för att han inte ändrar sig bara för att absolut inte vill just nu med dig.
  • Anonym (Mrs)
    Anonym (Z) skrev 2017-04-10 12:30:59 följande:

Du kan inte garantera vad han vill eller inte. Han kan träffa en ny imorgon, bli vansinnigt förälskad och vilja ha ett barn med henne.. det finns inga garantier för att han inte ändrar sig bara för att absolut inte vill just nu med dig.

Åh jo, av alla de år vi levt med varann kan jag garantera det. Jag vet hur han tänker och det finns inte en chans att han skulle gå igenom en småbarnstid en gång till frivilligt.
  • Anonym (Naturligt)
    Anonym (j) skrev 2017-04-10 12:23:08 följande:

Fast vadå, vill man inte ha fler barn så vill man nog inte ha det med någon ny heller. Har man beståmt sig så har man bestämt sig. Knappast korkat.

Fast vadå..det där stämmer inte. Jag har fyra barn med mitt ex och var HELT JÄVLA SÄKER på att jag inte skulle ha fler barn. Men så träffade jag en ny man och längtan uppstod.. nu är jag gravid igen och världens lyckligaste. Så dra inte alla över en kant !
  • Anonym (M)
    Anonym (Mrs) skrev 2017-04-10 12:33:36 följande:

Åh jo, av alla de år vi levt med varann kan jag garantera det. Jag vet hur han tänker och det finns inte en chans att han skulle gå igenom en småbarnstid en gång till frivilligt.

Men oavsett är beslutet om att låta sterilisera sig enbart hans.
  • Anonym (Mrs)
    Anonym (M) skrev 2017-04-10 12:42:46 följande:

Men oavsett är beslutet om att låta sterilisera sig enbart hans.

Givetvis, det har jag inte sagt emot, men han vägrar ju ta något ansvar för det här. Det är så bekvämt när jag sköter det.
Svar på tråden Han vägrar vasektomi