• Anonym (Mrs)

Han vägrar vasektomi

Vi är överens om att vi inte vill ha fler barn (har tre), jag är trött på att stå för skyddet och han vägrar kondom. Han vill däremot inte göra en vasektomi men ser inga konstigheter i att jag steriliserar mig eftersom det ändå är i mig barnet skulle växa.. 
    Så hur löser man det här? Slutar ha sex? 

• Svar på tråden Han vägrar vasektomi
  • Anonym (Mrs)
    LFF skrev 2017-04-10 10:02:15 följande:
    Ja. Eftersom ni inte är överens om hur det ska lösas, att inte få fler barn, så är ju avhållsamhet den enda lösningen. Eller icke-penetrerande sex.
    Jag klarar mig utan sex om jag nu måste, men han försöker alltid få komma till även när det är oskyddat. Han tar inget ansvar alls.
  • Anonym (Mrs)

För att det är större ingrepp för mig än för honom. Jag vill inte sövas.

• Anonym (Mrs)
    LFF skrev 2017-04-10 10:06:08 följande:
    Och då får han väl bita i det sura äpplet att det kan bli fler barn om nu du inte heller vill kapa ledarna. 

Vilken är din motivering till att inte göra ingreppet bortsett från "jag vill inte stå för skyddet längre"?
    Det blir ju JAG som blir den lidande av det, jag vill inte heller ha fler barn!
  • Anonym (Mrs)
    Anonym (Z) skrev 2017-04-10 11:47:36 följande:
    Låter mer som ett försök att övertala. Han har ju sagt att han inte vill och just en sådan sak måste vara hans beslut till 100% utan påverkan från andra. Vill varken ts eller han använda något typ av skydd så får de väll sluta stoppa in snoppen i musslan.
    Han har ju inga problem med att insistera på att jag gör det.
    Det är han som var och varannan kväll försöker få till det trots risken.
  • Anonym (Mrs)
    Anonym (Naturligt) skrev 2017-04-10 12:16:47 följande:

En annan lösning är att inte pippa under dom där "farliga" dagarna varje månad så kan ni faktiskt köra utan skydd och inte oroa er för barn?

Har kört så i många många år och det funkar utmärkt.

Ett av våra barn blev till när det enligt min kalender (som anpassar sig efter vad man fyller i allt eftersom) var tre dagar till mens, så jag litar inte riktigt på den metoden.
  • Anonym (Mrs)
    Anonym (korkat) skrev 2017-04-10 12:10:49 följande:

Om ni inte är typ 60 så är det rätt korkat att sterilisera sig någon av er. Du vet väl att förhållanden faktiskt kan spricka va? Hur har ni tänkt att ni ska göra om nu träffar någon ny partner som ni vill ha barn med?

Hade vi varit 60 hade det inte varit ett problem.

Jag kommer inte vilja ha fler barn oavsett om jag skulle träffa en ny och han börjar känna sig för gammal för småbarn, så han kommer garanterat inte vilja det heller.
  • Anonym (Mrs)
    Anonym (Z) skrev 2017-04-10 12:30:59 följande:

Du kan inte garantera vad han vill eller inte. Han kan träffa en ny imorgon, bli vansinnigt förälskad och vilja ha ett barn med henne.. det finns inga garantier för att han inte ändrar sig bara för att absolut inte vill just nu med dig.

Åh jo, av alla de år vi levt med varann kan jag garantera det. Jag vet hur han tänker och det finns inte en chans att han skulle gå igenom en småbarnstid en gång till frivilligt.
  • Anonym (Mrs)
    Anonym (M) skrev 2017-04-10 12:42:46 följande:

Men oavsett är beslutet om att låta sterilisera sig enbart hans.

Givetvis, det har jag inte sagt emot, men han vägrar ju ta något ansvar för det här. Det är så bekvämt när jag sköter det.
  • Anonym (Mrs)
    Anonym (M) skrev 2017-04-10 12:58:52 följande:

Båda måste i så fall ta sin del av ansvaret för deras sexliv.

Ts framstår nästan som lite galen som försöker pressa honom till att sterilisera sig,speciellt när hon själv vägrar det.

Det är han som pressar mig.

Det finns för mig två alternativ, antingen att han står för skyddet på ett eller annat sätt eller så blir det inget sex. Han går inte med på något av det.
Svar på tråden Han vägrar vasektomi