Inlägg från: Ashaltienne |Visa alla inlägg
  • Ashaltienne

Parfym?

Att parfymer på nätet kan variera kraftigt i pris är inget tecken på att det är något konstigt eller oäkta med parfymerna. Det handlar oftast om olika affärsmodeller. Många sajter som säljer billigare parfymer får sina lager genom att köpa upp inventarier från exempelvis butiker som lägger ner eller andra typer av restlager som de kan få tag på billigt. Andra sajter du ser säljer med distribution direkt från tillverkaren och då ser du ofta priser som är likvärdiga med de du ser i butik exempelvis.

Det man kan säga är att de billiga parfymerna man ser på nätet ofta är lite äldre än det som kommer direkt ifrån tillverkaren. Det kan röra sig om några år gamla flaskor. Det ska i normalfallet inte ha någon påverkan på innehållet. Är förpackningen oöppnad så är innehållet troligen skyddat från ljus vilket är den största faktorn tillsammans med temperaturvariationer som kan göra att en parfym blir dålig. (Ett tips: Förvara aldrig parfymer framme på badrumshandfatet eller liknande. Det bästa är om de kan stå mörkt i t.ex. en garderob.)

• Ashaltienne

abien.net är inte direkt billigt för att vara online-affär dock. Priserna ligger mer i linje med butikspriser. Det finns mycket billigare alternativ online.

• Ashaltienne
    Tofflans skrev 2017-06-20 09:16:09 följande:
    Ge mig exempel på dessa länkar, tack
    Fragrancex.com och fragrancenet.com är exempelvis billigare än abien. Det är där jag oftast handlar online så det är min baseline för vad en onlinebutik bör kosta. Det var överdrivet att kalla abien butikspriser, lite billigare än så är de men priserna jag hade som jämförelse när jag kollade var fortfarande 30-50% billigare än priserna jag såg på Abien, därav min kommentar att de inte direkt är billiga jämfört med andra onlinebutiker.
Svar på tråden Parfym?