Parfym?
På parfym.se är parfymerna så mycket billigare än andra sajter.
Är det kopior dom säljer, eller är det dom "rätta" parfymerna?
På parfym.se är parfymerna så mycket billigare än andra sajter.
Är det kopior dom säljer, eller är det dom "rätta" parfymerna?
Det är äkta, beställer själv där
Att parfymer på nätet kan variera kraftigt i pris är inget tecken på att det är något konstigt eller oäkta med parfymerna. Det handlar oftast om olika affärsmodeller. Många sajter som säljer billigare parfymer får sina lager genom att köpa upp inventarier från exempelvis butiker som lägger ner eller andra typer av restlager som de kan få tag på billigt. Andra sajter du ser säljer med distribution direkt från tillverkaren och då ser du ofta priser som är likvärdiga med de du ser i butik exempelvis.
Det man kan säga är att de billiga parfymerna man ser på nätet ofta är lite äldre än det som kommer direkt ifrån tillverkaren. Det kan röra sig om några år gamla flaskor. Det ska i normalfallet inte ha någon påverkan på innehållet. Är förpackningen oöppnad så är innehållet troligen skyddat från ljus vilket är den största faktorn tillsammans med temperaturvariationer som kan göra att en parfym blir dålig. (Ett tips: Förvara aldrig parfymer framme på badrumshandfatet eller liknande. Det bästa är om de kan stå mörkt i t.ex. en garderob.)
Jag har även hittat abien.net som är mycket billigare. Har handlat flera gånger och det fungerar perfekt varje gång. Även de säljer självklart äkta parfymer.
abien.net är inte direkt billigt för att vara online-affär dock. Priserna ligger mer i linje med butikspriser. Det finns mycket billigare alternativ online.
Kollar du på prisjakt och kör prisfight mellan de olika parfymbutiker som parfym.se eller nordicfeels mot Abien ser du själv att Abien.net är mycket billigare än de flesta. Det är fakta.
Här har du länk till fighten och även bildbevis på att Abiens priser är 81% billigare än parfym.se
www.prisjakt.nu/fight.php&ftgid2=4175&cat=
Parfymerna är äkta, men jag tycker att jag ett par gånger (av kanske ca 5-6 köp totalt) råkat ut för flaskor som inte sprutat normalt. Det blir nästan som en droppe vätska, istället för en finfördelad dusch. Nu när jag läser ovan att flaskorna kan vara gamla förklarar det väl saken. Trycket kanske blir sämre med tiden.
Dessa två butiker som du nämner är amerikanska butiker. Jag jämförde parfympriserna i olika onlinebutiker butiker i Sverige och grannländerna och då är Abien.net mycket billigare än övriga butiker.
Jag har tyvärr gjort den erfarenheten, att även om jag är övertygad om, att det är de äkta parfymerna som finns på de billigare sajterna, så tror jag, att de ofta är FÖR gamla, tyvärr. Doften varar inte så länge, plus försämras den fort. Parfymen börjar dofta mer och mer lite åt vinägerhållet efter någon månad.
Det gäller säkert inte alla, men jag har råkat ut för det två gånger och då har det inte varit samma parfymer. Så för min del är det nu Nordic Feel som gäller.
Jag har handlat parfymer flertal gånger från Abien och det har alltid varit äkta och fräsch men jag kan inte tala om de andra butiker jag inte har testat.