Svärmor är en stor plåga
Jag har bara ett barn på 10 veckor men kan känna att det är en liknande svärmor jag har blivit "välsignad" med. Hon började också lite innan barnet var fött med att ringa och fråga om jag kände nåt eller om det var ok att hon tog sig ett glas vin typ en månad innan bf, hon fick hela tiden för sig att hon var den som skulle köra mig dit vilket jag mest tycker är konstigt. Tyckte innan att hon verkade ganska sansad och att det skulle vara kul att ha släkt så nära. Både pappan och mina föräldrar bor väldigt nära och även gammelfarmor osv. Men hans sida släkten dyker upp oinbjudna och utan att säga till innan redan samma dag vi kom hem från BB! Hans farmor var så galen av att inte ha fått se bebisen mer än i vagnen en stund att de efter tillsägelse om att sluta dyka upp utan att säga till innan plötsligt var här igen och verkligen tryckte sig in genom dörren när jag öppnade innan jag ens hann säga hej och utan att säga välkommen in. Sambon hade skickat iväg dem en vecka innan då jag låg och sov med migrän men hörde då också hur de tjatade "kan vi inte bara få gå in och titta". Jag är verkligen allergisk mot människor som inte fattar att man gärna vet lite innan de kommer så man hinner klä på sig och plocka undan det värsta kaoset, det är ju inte precis trevligt hemma när man har en bebis på bara ett par veckor. Svärmor dyker också upp lite titt som tätt utan att säga till fast vi bett om att iallafall slänga iväg ett sms. Och när hon kommer lägger hon beslag på barnet. Jag fattar att man vill hålla och mysa men jag blir så irriterad över att man inte frågar innan. Utan sa fort hon kommer in så tar hon bebisen ur famnen på mig och säger att nu ska farmor hålla och sen släpper hon fanns inte ens när bebisen blir ledsen. Hur kul är det att hålla en skrikig bebis..
Hon hör också av sig jämnt och undrar hur vi mår och om vi inte behöver lite barnvakt eller om hon bara får ta bebisen och gå ut på en promenad. Jättesnäll tanke men eftersom hon vet att jag ammar så kan barnet likabra bli hungrigt en halvtimma efter jag lämnat henne isåfall och vad tänkte hon göra då!? Ser framför igen hur hon går med bebisen skrikandes i vagnen och glatt tar en runda till för hon kan minsann trösta.. Nej tack ser inte vad det är som är så viktigt med att få vara ensam med andras bebisar?
Haha känner mig så jävla bitter men jag är rädd att det kommer bli precis som med din svärmor. Skönt att få gnälla av sig lite!!