• alade

Hur fungerar Women log för er/tips på att bli gravid

Om du har ungefär 14 dagar mellan ägglossning och mens funkar såna där appar bra direkt. Jag använde fertility friend under några år, men den kunde inte beräkna rätt utan att jag matade in data från ägglossningstester ett gäng månader. Sen lärde den sig just min cykel och visade helt rätt. Jag hade kort lutealfas på ca 10 dagar och ganska lång cykel. Jag är glad att jag började kolla med stickor direkt, för annars hade jag satsat extra vid fel tid i månaden. Inte för att timing verkar vara det som gör mig ofrivilligt barnlös...

• alade
    hoppsa skrev 2017-04-02 09:07:13 följande:

Jag menar verkligen inte att vara oförskämd, men är det inte bara enklast att ha sex morgon och kväll till det tar sig? Eller har ni bara sex då det finns chans för befruktning? :)

Wow, vilket inlägg du gör. Heteronormativt och utan hänsyn till eventuella sjukdomar eller funktionsvariationer som gör att en inte "bara" har sex med sin partner för att bli gravid.

Men ändå, om vi tittar på ett par som är man och kvinna. Att ha sex morgon och kväll minskar chanserna för graviditet jämfört med att ha sex varannan till var tredje dag. Spermierna är som bäst om det blir lagom ofta. ????

Sen för egen del vill jag verkligen inte ha sex två gånger om dagen i flera års tid ????. Det skulle vara döden för mitt sexliv att göra så. Vi har sex när vi vill ha sex och på det vis vi vill ha sex. Det är inte nödvändigtvis barnalstrande.
  • alade

Alla frågetecken var smileys, det är inte aggressivt undrande! Haha

Svar på tråden Hur fungerar Women log för er/tips på att bli gravid