alade skrev 2017-04-02 09:39:42 följande:
Wow, vilket inlägg du gör. Heteronormativt och utan hänsyn till eventuella sjukdomar eller funktionsvariationer som gör att en inte "bara" har sex med sin partner för att bli gravid.
Men ändå, om vi tittar på ett par som är man och kvinna. Att ha sex morgon och kväll minskar chanserna för graviditet jämfört med att ha sex varannan till var tredje dag. Spermierna är som bäst om det blir lagom ofta. ????
Sen för egen del vill jag verkligen inte ha sex två gånger om dagen i flera års tid ????. Det skulle vara döden för mitt sexliv att göra så. Vi har sex när vi vill ha sex och på det vis vi vill ha sex. Det är inte nödvändigtvis barnalstrande.
Tack för ett trevligt inlägg trots korkad fråga :)
Jag har själv ett par ungar son 'bara blivit', och jag är inte alls insatt i hur det är att försöka få barn. Har inte heller någon i bekantskapskretsen som haft svårigheter att få barn (oavsett sexualitet/funktionshinder). Där av frågan :) Har smygkikat lite på liknande trådar och där behandlas väl när man ska ha sex osv. Tänkte typ men ha det hela tiden, då kan man ju inte missa ;) men då vet jag ju nu med sperman med.
Har jobbat på seminstation och stuteri med hästar i flera år dock, och det är extremt få ston som 'bara inte blir dräktiga'. Nyfiken bara! Frågar man inte får man inte veta!
Lycka till till er som längtar efter kids iallafall, kramar och förlåt igen för min tröghet :)