• emhu

Små äggledare och få äggblåsor - HJÄLP!

Mille11 skrev 2017-05-05 17:57:06 följande:

Har fått alla svar nu. Små äggstockar och lågt AMH (0,3) så äggreserven börjar ta slut. IVF ser ut att vara enda alternativet nu även om chanserna var små.

Vi är lite i samma situation. Jag är 31, min sambo 30 och jag fick i januari reda på att jag hade extremt lågt amh, knappt mätbart samt att man bara såg 2 äggblåsor på en av mina äggstockar, den andra ligger oftast konstigt så att dom inte ser den på vul. Jag blev dock gravid på naturlig väg i april, precis innan vi skulle börja ivf. Det slutade dock i missfall förra veckan. Det jag vill säga är att det absolut inte är kört! Ni är ju unga båda två. Jag gör nu tcm-behandlingar vilket jag hoppas på är en lösning för oss!
  • emhu
    Snuttis2 skrev 2017-05-06 06:57:33 följande:

Vad är tom behandling? Blev nyfiken

Traditional Chinese Medicine - kinesisk medicin kort och gott :) finns massa info på nätet att läsa. Men behandlingarna består i korthet av både akupunktur och kinesiska örtbrygder. Det finns inga studier på att det botar infertilitet eller hjälper till vid ivf'er men det är MÅNGA som lyckas att bli gravida både med hjälp av ivf och på naturlig väg när man gått på tcm-behandlingar. Det är ju dock oklart om det är behandlingarna som hjälper eller om det är ren placebo. Egentligen är det ju skit samma så länge det funkar :) det kostar dock en slant men jag tycker att det är värt det!
Svar på tråden Små äggledare och få äggblåsor - HJÄLP!