• Anonym (123)

Alkoholsug

Är det någon här som slutat dricka efter att ha druckit länge? 

Jag har varit nykter nu i ca fyra månader men jag känner fortfarande ett starkt sug efter att dricka då och då. Tänker på alkohol och drömmer om sprit nästan varje natt. Är lättretlig med mera. 

Hur länge sitter detta i? 

• Svar på tråden Alkoholsug
  • Anonym (A)

Jag tippar på två år...

• Anonym (123)
    Anonym (A) skrev 2017-03-29 20:13:26 följande:

Jag tippar på två år...

Två år, så länge? Usch. Har du gått igenom det själv? 
  • Anonym (A)

Nej, men har trappat på benzo. Det har tagit 2år, Och det är samma receptorer. Tid och distraktion, är det som gäller. Du är duktig,.

• Anonym (A)

Hjärnan skriker efter falsk dopamin. Jag vet, det är jättetufft.

• Anonym (123)
    Anonym (A) skrev 2017-03-30 08:05:29 följande:

Nej, men har trappat på benzo. Det har tagit 2år, Och det är samma receptorer. Tid och distraktion, är det som gäller. Du är duktig,.

Usch stackare. Men starkt att ta dig igenom det! 
    Har du något tips? 

Tack :) 
  • Anonym (A)

Tack, jag är Inte en missbrukare! Jag visste inte att jag var hög, i många år. Fick knark på recept...jag hör hur det låter. Privat läkare...docent.... Du har tolerans, du kommer att må dåligt upp till ett år. Det tar tid innan receptorerna lägger sig, typ kopplas ihop. Jag vet en del nu, jag började googla, för över 2 år sedan. Jag var jättesjuk fram o tbk i många år. Då hade jag tolerans, men förknippade det inte med medicinen. Jag litade ju på läkaren. Tips? Inte många.. sov, motionera, rätt mat. Googla alkohol Withdrawal..håll dig till engelska sidor..Det är inte lätt, men som jag säger till mig själv: ingen tablett ska vinna över mig.

• Anonym (A)

Jag är glad, om jag kan hjälpa till. Varnar nu andra för mediciner. Amfetamin o andra tunga droger, är ingenting jämfört med vad läkare kan skriva ut. Det vet jag nu.. Det finns läkare i USA, som ger stesolid i små doser under dagen, för såna som du. Det har jag läst, tills du lugnat ner dig. Men i Sverige...hmm...vet inte..tyvärr.

• feecee

Jag ät nykter alkoholist och genomgått behandling. Jag går flitigt på AA-möte vilket hjälper mig mycket. Man träffar fantastiska människor som delar en sak...suget efter alkohol. Testa!

• Anonym (A)

Bra idé, önskar att det fanns liknande, för oss som slutat med mediciner. Det finns ingenting, tyvärr.

• Anonym (Em)

Jag är i samma sits, nykter sen 3,5 månader.

Ibland går det riktigt bra, men suget kommer och jag blir deppig, rastlös, irriterad och får nästan panik ibland.

Särskilt vissa situationer när jag alltid drack. Har inte varit på några fester eller liknande än, känner mig lite redo för det ännu.

Svar på tråden Alkoholsug