Får skolan ge kött till mitt barn?
Var det barnet eller barnets fröken som gav barnet vanlig köttfärs?
Var det barnet eller barnets fröken som gav barnet vanlig köttfärs?
"en fröken som har full koll på att hon är vegetarian."
Fast det är hon uppenbarligen inte om hon väljer att äta kött. Att hon inte gör kopplingen är snarare en efterkonstruktion från din sida eftersom du försöker intala dig att det rör sig om ett frivilligt beteende snarare än indoktrinering från din sida.
Det blev ett fel och då pratar man om det med läraren. Man säger att det blev lite tokigt och att man uppskattar om man tänker till en gång extra. Sedan kan det vara bra att be om matlistan som skolan har så att du kan prata med ditt barn om volka maträtter som har kött i sig.
Misstag händer och i detta fallet så var det ett harmlöst misstag. Det vore en sak om barnet var hyperallergiskt. Nu är man en erfarenhet rikare och livet går vidare.
Hej. Vi är också vegetarianer och jag hade då blivit fly förbannad om samma sak hade hänt något av mina barn. På äldstas skola får barnen maten serverad när de Går de yngsta klasserna i alla fall.
Jag var däremot arg i går då sonen fått gelatingodisar på skolan. Är ju värre med rent kött, men vill Då ogärna att mina barn ska äta gelatingodisar heller.
Ta kontakt med skolan och se till att det aldrig händer igen skulle jag göra!
Jag tog då kontakt med rektor efter händelsen med gelatingodisar igår och hon lovade att ta tag i saken så det inte upprepas.
Jag var inte arg, jag frågade hen om hen visste vad det var i maten, hen sa nej och då svarade jag ko.
Ni som är så totalt oförstående, finns det inget ni känner starkt för? Nazism, rasism, djurplågeri? Hade ni varit okej om era barn var med och aktivt stöttade något de inte ens förstår? Hade ni låtit ert barn plåga en hund för att inte pådyvla det era åsikter om att det är fel?
Exakt så känner jag inför kött.