• Kjell2

Hur stor risk?

Om han yrkar på det kan han säkert få ett umgängesschema där han får ett visst umgänge.

Nästan oavsett lär du inte förlota vårdnaden.

• Kjell2
    Anonym (Förlorar jag?) skrev 2017-03-28 15:01:10 följande:

Så även om han bor typ dryga 100 mil från oss så kan han få umgänge enligt en dom!? men i så fall så borde väl domen inkludera att han ska stå för de kostnaderna?! :( jag har inte pengar till att fixa flygbiljetter till dottern flera ggr per år för att han flyttat :( 

Ja, han kan få umgänge. Hur kostnaden ska fördelas beror på många faktorer, vem som flyttat, ekonomiska förutsättningar mm. Att ens försöka spekulera i hur det blir i ett enskilt fall är hopplöst.

• Kjell2
    Anonym (Förlorar jag?) skrev 2017-03-30 07:08:32 följande:
    Säkert inte... men är rädd att göra fel också mot barnet. Inte bara för rätten. Jag vill ju att barnet ska vara nöjd med sin uppväxt och få så god kontakt med båda sina föräldrar som barnet kan... :( jag har alltid varit för ett umgänge och en god kontakt. Det är viktigt för mig men nu börjar det gå VÄLDIGT mkt tid, pengar och engagemang för att upprätthålla detta... :( 
    Sluta betala
    Ha en öppen komunikationskanal, email t ex,
    Uppmuntra barnen att ringa/skypa
    Vill pappan träffa barnen säg ok till det men betala inget och låt pappan sköta umgänget

Svar på tråden Hur stor risk?