• Leivardd

Vill bara bo hos mamma

Hej! Jag är en 15 årig tjej som fyller 16 i sommar,

Mina föräldrar skilde sig för några år sedan men jag har alltid bott 50/50. Jag har aldrig kännt att jag trivs hos min pappa utan att jag vill bo hos mamma 100%, dom bor nära varandra så de är inte problemet , jag trivs bara inte där utan hatar att åka dit. När jag har tagit upp detta med min pappa förut blir de bara bråk och han säger att jag får leva med det.

Så min fråga är, har jag rätt att bara bo hos mamma? Hur ska jag göra

• Svar på tråden Vill bara bo hos mamma
  • Leivardd
    Anonym (Mor) skrev 2017-03-27 08:25:18 följande:

Ja,du är så pass stor att du kan välja själv vart du bor.Eller börja med att vara mindre tid hos pappan (typ varannan helg).Du ska må bra!

Tack för hjälpen!
  • Leivardd
    Poppy75 skrev 2017-03-27 10:00:48 följande:

Finns det något din pappa skulle kunna göra eller ändra på för att få dig att trivas hos honom ? Om det finns det så tycker jag att du ska börja där. Prata med honom om problemet och försök att inte vara anklagande eller arg när du gör det.

Vad säger din mamma ? Vill hon att du ska bo hos henne på heltid ? Vad tror hon är bäst för dig ?

De är bara att jag ej trivs så bra i hemmet , jag har aldrig kännt mig riktigt hemma där min pappa bor.

Min mamma vet hur de e hos min pappa men hon tycker också de är bra om jag bor hos båda
  • Leivardd
    Anonym (Mor) skrev 2017-03-27 12:02:57 följande:

16-åringar får själv bestämma var dom ska vara folkbokförda,enligt Skatteverket .

Kan du skicka en länk på detta där det står de
Svar på tråden Vill bara bo hos mamma