• Ellie

" Ensam " mamma

Melikefatih dalbudak skrev 2017-03-24 22:06:37 följande:
    Vi har diskuterat om de också och för våran sons bästa så e Sverige ett bättre land att bo i däremot så e jag själv född o uppväxt här och vet även hur situationerna i Turkiet idag är så är de inte den bästa
    Men nu när du är föräldraledig kan du väl åka dit och bo där i några månader åtminstonde? Det finns väl säkert någon del av Turkiet som är mer säker där ni kan bo ett tag.
  • Ellie
    Melikefatih dalbudak skrev 2017-03-24 22:22:57 följande:
    Jo absolut de tycker jag men faktum är att om vi ska gå in i de djupa så är Turkiet ett risk land för hepatit B då barnläkaren jag har varit i kontakt med inte rekommenderar tuberkolos sprutan förns han e 6 månader så de har hindrat mig till att åka, jag är en person som tänker in i miiiiinsta detalj o blir nästan knäpp ibland ????
    Men hepatit B får man av sex och blodsmitta. Den risken borde vara liten. Tuberkulos är inget som ens rekommenderas vid längre tids resa i Turkiet. Det är inte med som ett riskland: www.folkhalsomyndigheten.se/documents/smittskydd-sjukdomar/vaccinationer/lander-med-okad-eller-hog-forekomst-av-tuberkulos-enligt-who.pdf
  • Ellie
    Melikefatih dalbudak skrev 2017-03-24 22:38:00 följande:
    Jag pratade men en vänn som jobbar och har pluggat till barnmorska i Turkiet och fick den informationen utav henne, ja kan ju åka ner men ekonomin skulle iallafall inte tillåta de :(
    Det är väl billigare att leva där än här?
    Det verkar inte som om du har lust att åka dit helt enkelt. Hur långa är väntetiderna på migrationsverket just nu? Har ni väntat ett par år så borde det väl vara er tur snart?
    Kanske ni kan träffas ett tag i något annat land? Han får ju också lov att resa hit på semester, bara inte vara i Sverige när beslutet fattas, men den dialogen kan ni ju ha med migrationsverket.
    Hur håller ni kontakten nu? Hur har ni gjort de senaste två åren?
Svar på tråden " Ensam " mamma