• Melikefatih dalbudak

" Ensam " mamma

Hej! Nu kommer ett lååångt inlägg o hoppas ni orkar läsa

Jag är snart 26 år och träffade min livs kärlek när ja va 21 och 2015 så gifte vi oss i Turkiet där min man härstamar ifrån, tidigare så har han varit här i Sverige i 6 år då han kom med arbetsvisum han fick avslag på sitt ärende och va tvungen att lämna landet och innan de så hann vi göra borgenärlig vigsel, sedan 5/5 2015 så ansökte vi om visum för min man så kan han flytta hit vi väntar än idag på svar från Migrationsverket, men nu har vi fått en son tillsammans som snart är 5 månader gammal och än idag inte fått träffa sin pappa pga Migrationsverkets långa jävla väntetider som ja nå otroligt tröttnat på.

Min förlossning ( operation ) gick inte alls som tänkt ja blev akutsnittad då lillgrabben låg i säte och vägrade att vända sig han kom 3 veckor förtidigt, ja blev snittad som sagt allt gick bra tills att dom hade sytt klart, barnmorskan sa till mig att hon skulle trycka lite på magen o de va ingen fara enligt henne ja fick så ont så ja började svettas nå rejält och så svimmade jag o vaknade på intensiven hade fått inreblödningar och förlorat massa blod så dom erbjöd mig blod o ja tackade nej för de inte var akut akut liksom, så ja fick nå järn genom armen och de skulle ta två veckor innan den gav effekt, efter 4 dagar på sjukhuset kom vi hem ( till mina föräldrar ) där ja bor än idag!

Allt detta gick ja igenom själv utan min man de va så hemskt o verkligen känns sig ensam visst mina föräldrar va till stort stöd men de va såå tomt utan honom och de är de fortfarande de har gått 2 år snart och än inte fått besked från Migrationsverket vet inte va ja ska göra vart ja ska ta vägen, de e så tungt o ta hand om grabben själv glömmer ju bort mig själv för ja vill inte att han ska känna att pappa inte finns så ja gör allt för honom o då menar ja allt!

• Svar på tråden " Ensam " mamma
  • Anonym (Undraren)

Varför vägrade du ta emot blod?

• Anonym (T)

Varför ska han flytta hit? Du kan väl flytta dit?

• Melikefatih dalbudak
    Anonym (Undraren) skrev 2017-03-24 21:53:00 följande:

Varför vägrade du ta emot blod?

För min pappa gick igenom en stor operation då han förlorat mycket blod och tackade ja till att få blod och den tiden visste man inte att de fanns hepatit c som han fick på köpet tyvärr
  • Melikefatih dalbudak
    Anonym (T) skrev 2017-03-24 21:56:37 följande:

Varför ska han flytta hit? Du kan väl flytta dit?

Vi har diskuterat om de också och för våran sons bästa så e Sverige ett bättre land att bo i däremot så e jag själv född o uppväxt här och vet även hur situationerna i Turkiet idag är så är de inte den bästa
  • Anonym (T)
    Melikefatih dalbudak skrev 2017-03-24 22:06:37 följande:

Vi har diskuterat om de också och för våran sons bästa så e Sverige ett bättre land att bo i däremot så e jag själv född o uppväxt här och vet även hur situationerna i Turkiet idag är så är de inte den bästa

Du tror inte att din sons bästa är att han och pappan får lära känna varandra och knyta an...?
  • Melikefatih dalbudak
    Anonym (T) skrev 2017-03-24 22:17:19 följande:

Du tror inte att din sons bästa är att han och pappan får lära känna varandra och knyta an...?

Jo absolut de tycker jag men faktum är att om vi ska gå in i de djupa så är Turkiet ett risk land för hepatit B då barnläkaren jag har varit i kontakt med inte rekommenderar tuberkolos sprutan förns han e 6 månader så de har hindrat mig till att åka, jag är en person som tänker in i miiiiinsta detalj o blir nästan knäpp ibland ????
  • Ellie
    Melikefatih dalbudak skrev 2017-03-24 22:06:37 följande:
    Men nu när du är föräldraledig kan du väl åka dit och bo där i några månader åtminstonde? Det finns väl säkert någon del av Turkiet som är mer säker där ni kan bo ett tag.
  • Ellie
    Melikefatih dalbudak skrev 2017-03-24 22:22:57 följande:
    Jo absolut de tycker jag men faktum är att om vi ska gå in i de djupa så är Turkiet ett risk land för hepatit B då barnläkaren jag har varit i kontakt med inte rekommenderar tuberkolos sprutan förns han e 6 månader så de har hindrat mig till att åka, jag är en person som tänker in i miiiiinsta detalj o blir nästan knäpp ibland ????
    Men hepatit B får man av sex och blodsmitta. Den risken borde vara liten. Tuberkulos är inget som ens rekommenderas vid längre tids resa i Turkiet. Det är inte med som ett riskland: www.folkhalsomyndigheten.se/documents/smittskydd-sjukdomar/vaccinationer/lander-med-okad-eller-hog-forekomst-av-tuberkulos-enligt-who.pdf
  • Melikefatih dalbudak
    Ellie skrev 2017-03-24 22:30:28 följande:

Men hepatit B får man av sex och blodsmitta. Den risken borde vara liten. Tuberkulos är inget som ens rekommenderas vid längre tids resa i Turkiet. Det är inte med som ett riskland: www.folkhalsomyndigheten.se/documents/smittskydd-sjukdomar/vaccinationer/lander-med-okad-eller-hog-forekomst-av-tuberkulos-enligt-who.pdf

Jag pratade men en vänn som jobbar och har pluggat till barnmorska i Turkiet och fick den informationen utav henne, ja kan ju åka ner men ekonomin skulle iallafall inte tillåta de :(
  • Ellie
    Melikefatih dalbudak skrev 2017-03-24 22:38:00 följande:
    Jag pratade men en vänn som jobbar och har pluggat till barnmorska i Turkiet och fick den informationen utav henne, ja kan ju åka ner men ekonomin skulle iallafall inte tillåta de :(
    Det är väl billigare att leva där än här?
    Det verkar inte som om du har lust att åka dit helt enkelt. Hur långa är väntetiderna på migrationsverket just nu? Har ni väntat ett par år så borde det väl vara er tur snart?
    Kanske ni kan träffas ett tag i något annat land? Han får ju också lov att resa hit på semester, bara inte vara i Sverige när beslutet fattas, men den dialogen kan ni ju ha med migrationsverket.
    Hur håller ni kontakten nu? Hur har ni gjort de senaste två åren?
  • Tawhid
    Melikefatih dalbudak skrev 2017-03-24 22:38:00 följande:
    Varför inte?

Jag antar att din enda inkomst just nu är föräldrapenning - det får du även om du reser till Turkiet, så du förlorar ju ingenting ekonomiskt på det.
Svar på tråden " Ensam " mamma