Vattenavgång v.18
Glömde skriva att vi såg två fickor med vatten idag ca 2.2 cm på vardera sida om bebisens höfter.
Glömde skriva att vi såg två fickor med vatten idag ca 2.2 cm på vardera sida om bebisens höfter.
Blir snitt nu
Håll tummarna
En stark liten flicka kom ut. Livlig och allt går bra. Hon ligger i kuvös nu och hade tittat runt. Jag var vaken under snittet. Såg när hon kom ut (det speglade sig i lampan)
Jag skriver mer när jag orkar. På uppvaket nu. HELT OTROLIGT!!!
Som sagts tidigare, stark bebis. Hoppas det går lika bra på utsidan. Har du något passande namn till denna kämpartjej?
Spännande att höra vad som skedde som gjorde att beslut togs att plocka ut, för det var väl en undersökning inte så mycket tidigare som inte visade något speciellt.. Eller har jag missat något?
All lycka till framöver <3
Detta gör mig otroligt glad! Vi har följts åt hela vägen. Samma problematik med graviditeten. Vi har stöttat varandra genom resan. Min bebis kämpar vidare i magen än . Men nu kämpar din på utsidan. Håller tummarna för din starka tjej ??????????????????????????????????????????
TS. Får jag ta kontakt med dig på något sätt? Mitt vatten gick i onsdags, 17+0..
Hej,
jag hittade tråden för några dagar sedan och har liksom många andra följt med (som på nålar) sen dess!
Grattis jättemycket till en välmående dotter!!!! Jag hoppas innerligt att hon ska må riktigt bra resten av neotiden!! Och att hon inte ska få några men av att ha fötts så tidigt. Utsikterna är ju nuförtiden väldigt bra för tidigt födda bebisar, o såna kämpar som ni är ska det nog gå bra!
Det känns nästan som en revansch för mig själv att se hur bra det gått för er, kanske också därför jag inte kunnat låta bli att följa med. Jag råkade själv ut för samma sak - vattnet gick v 18+5, läkarna var väldigt, väldigt pessimistiska, men jag kunde ju inte tänka mig att självmant avsluta graviditeten, så vi kämpade på i 3v. Så kom förlossningen plötsligt igång, och det var för tidigt för att ens försöka stoppa värkarna, jag bad om att få bricanyl men fick det inte. Födde en perfekt lite flicka, men hon var för liten för att klara sig och för att man ens skulle försöka hjälpa henne. Så det var bara att ta vara på minuterna som fanns (o hoppas att hon inte kände nån smärta).
Det som klarnade för mig också under resans gång var att man inte vet exakt hur mycket vatten som behövs för att lungorna ska utvecklas och att man sällan gör amnioinfusion, eftersom man inte vet hur mycket vatten som behövs, det mesta rinner ut mer eller mindre genast och ingreppet ytterligare ökar risken för infektion. För mig läckte vattnet ut ganska ofta, tyvärr alltid just före ultraljudsundersökningarna, så läkarna antog hela tiden att det aldrig fanns vatten (ingen av mina många läkare nämnde att det bara är läget just nu som de ser, de verkade främst vilja få mig att inse att det inte finns nån chans). Man måste nog stå på sig i dehär lägena om man ska ha en chans, du och din bebis har verkligen kämpat o varit jätteduktiga!!
Det är jättefint av dig att ha delat med dig av den här historien och jag hoppas din historia kommer att vara till hjälp och stöd för andra som råkar ut för samma sak.
Många kramar till er o kämpa på, ni klarar det! ..och om du tycker det är ok skulle det vara roligt at se en bild på den lilla skatten :)
Tårarna bara rinner utför mina kinder. Gud vad jag läst alla dina inlägg och hållt tummarna. Kommer givetvis fortsättningsvis att tänka på er och hoppas att du fortsätter tråden fram tills dagen ni åker hem. Har hela tiden tänkt att det var en liten krigartjej i din mage - en liten Vilja. =)
Jag hoppas att de du mött under din resa ska få imformation om hur det har gått för er. Detta är inte bara en fantastisk solskenshistoria utan även kunskap som behövs inom sjukvården för framtiden.
Grattis till dottern och till dina barn som fått en lillasyster. Kram.
Åh, 88 olästa inlägg så förstod att något hänt. Gick tillbaka och läste med en klump i magen men jösses vad skönt att höra att allt gått så förvånansvärt bra! Grattis så mycket! När du orkar kanske du kan höra av dig eller gå förbi "ditt" sjukhus för att markera att de försökte övetala dig att ta bort din fina, starka dotter. En anmälan bprde definitivt göras på sjukhuset för usch vad illa du blivit behandlad där. Men det ska du inte tänka på nu när allt gått så bra (kanske blir en senare fight), ta hand om er och njut! Blir så imponerad av er båda, stora kramar!