Inlägg från: Tjolahejtjolahopp |Visa alla inlägg
  • Tjolahejtjolahopp

Vattenavgång v.18

enanna skrev 2017-05-12 14:11:57 följande:

Oj vilken helomvändning i hela din situation efter att du fick komma dit, det känns otroligt givande och lärorikt att få följa er historia! Jag måste erkänna att jag tidigare blev lite orolig till och med, varje gång den här tråden hade nya inlägg, eller då den varit tyst länge. Nu känns det helt annorlunda! ????

V24+1

Det är kul att skriva så andra kan få ta del av min erfarenhet i framtiden och även att jag själv kan titta tillbaka på vad som hänt.

Ja. Det känns mycket bättre. Nu får jag bara vara så positiv som det går och se sen. Det blir som det blir och det är inget jag kan göra mer än att göra mitt bästa. :)

Jag försöker att skriva när det är något speciellt som vi gör eller som händer.

Förväntar mig att det händer nåt igen om kanske någon vecka eller två eftersom det har varit nåt innan med tre eller fyra veckors mellanrum. Nu är nästa grej iaf en odling och urinprov. Så ska jag sova på höger sida inatt och se hur fostervattnet ter sig då.
  • Tjolahejtjolahopp
    frestelsen skrev 2017-05-12 17:20:33 följande:

Wow! Känns otroligt hoppfullt nu:)

Jag är själv i v. 33 nu och kommer donera så mycket modersmjölk jag kan sen. De är de minsta jag kan göra för de som behöver det.

Jag blir så rörd av din story och häpen över din styrka<3

<3
  • Tjolahejtjolahopp
    carolinheiner skrev 2017-05-13 07:01:36 följande:

Låter helt underbart!! Vår sons kärl(duktus) stängdes inte. Han fick ipren men fick avsluta behandlingen då han fick blodförgiftning. Han har blivit uppföljd på hjärtavd men på 1,5 års kontrollen hade den inte stängts ännu. Så vi får hoppas att den e sluten om 6 mån :) nu e vår son inte alls påverkad av detta.. han föddes i v 26+0 efter 4 veckors vattenavgång. Livet på neo är jobbig.. Livet på sjukhus e påfrestande.. men detta klarar du galant!

Om jag tar mig till neoavdelningen så kommer jag att vara överlycklig. Det får vara hur jobbigt som helst om vi ändå bara fick chansen. Ovissheten måste vara det jobbigaste.

Vad skönt att det gick bra för er <3
  • Tjolahejtjolahopp

Tack alla :)

Jag gör kontroller varje dag och det känns bra här. Kan bli lite långtråkigt men jag lyckas nog få hit en symaskin i morgon så kan jag sy lite fina bebiskläder till Neonatalavd!

Jag hade lite mer "sammandragningar" igår på natten och även inatt. Men inget som har varit värre än tidigare. Ganska milt men de höll i sig länge istället så jag kunde inte sova. Men det har inte varit något på dagarna. Inget vatten på två dagar när jag legat på höger sida och halvt upprätt eller stått.

Det känns en del i ryggen av att bara ligga så. Var tvungen att ligga vanligt ett tag och då kom det mer vatten igår kväll och inatt. Vet ej om det har med hur jag låg att göra :)

De hoppas jag går några veckor till eftersom livmodern är så tjock nu så det är jättesvårt och riskabelt med ett kejsarsnitt nu. Men de är förvånade ändå att jag gått så länge utan att ha fått en infektion.

Tog mig till stan och taxi tillbaka så fick tag i lite fina tyger :)

Det var det värt. Så får jag lite annat att tänka på också. Blir nån mössa och kanske en "pyjamas" eller liknande.

Det är en del rotation på personal här men vissa ser man flera gånger. Får se om mina favoriter hinner komma tillbaka.

Vi har gjort ctg igår och det såg bra ut. Det ska göras ca 3ggr/vecka, och hjärtat lyssnar vi på ikväll och minst en gång per dag. Jag gjorde undersökning som hos "vanliga BM" SF - måttet var 21, så alltså på nedre kurvan men ändå normal, som vikten, inom normal. Nu ska bebisen följa sin egen kurva så är de nöjda. Flödet har sett bra ut.

Magen känns ganska mjuk igen. Jag ska även be om en extra dos kortison om det går några veckor till. De har inte sett någon skillnad på att inte ge, men jag tänkte att det kanske finns nån skillnad som de inte sett när bebisen inte har vatten.

• Tjolahejtjolahopp
    Ejin skrev 2017-05-15 19:00:36 följande:

www.expressen.se/omtalat/livet/lakarna-sa-till-mamman-att-gora-abort--men-hon-vagrade-sluta-tro/

Ts läs detta... kom o tänka på dig direkt när detta kom upp i mitt flöde... de finns hopp

Tack. Jag gick in och läste detta. Sökte även på den sidan som de var medlemmar på för kag var medlem på en annan liknande sida. Har nu skrivit där och fick en massa bra respons med berättelser som har varit precis som mina och där det har gått bra ändå. Kändes väl behövligt !
  • Tjolahejtjolahopp

Fick veta idag att jag kanske skulle till patienthotell om allt fortsätter så lugnt som det har varit. Vet inte om jag känner mig så glad över det, känns jobbigt att inte veta i förväg vad planen är att man ska vara någonstans. Sen behöver jag handla själv där och laga maten själv. Blir svårt när jag inte har någon bil här.

På ett sätt kanske det är bra för det är andra där som bor där längre och det är en helt annan miljö. De säger att man har det bättre där, Men hade nog velat vara kvar här egentligen för det känns väldigt säkert att de är bara en minut ifrån när man ringer på klockan. Men nu känner jag mig ganska i vägen här :/ eller att jag tar upp någon annans plats. Verkar dock inte fullt här nu på långa vägar. Jag skulle iaf vara här veckan ut och de skulle ta mer prover innan så allt såg bra ut.

Känner inte heller att jag kan säga exakt allt jag känner då det skrivs ner i detalj allting som jag säger känner och gör.

• Tjolahejtjolahopp
    Kattflickan skrev 2017-05-16 22:57:22 följande:

Har de kollat om du har mer vatten nu när du inte läckt så mycket vatten på ett tag?

Hoppas du får bli kvar!

Nej de kommer kolla mig igen om en vecka ungefär. Men vi har gjort någon extra ctg för att se att bebisen mår bra.
  • Tjolahejtjolahopp
    LFF skrev 2017-05-17 11:47:07 följande:

Vad tråkigt att du kanske måste flytta även om man förstår varför. Det blir ju extra krångligt också om man inte kan ta sig för att handla mat etc men behöver göra det själv.

Ja vi får se. Det är ju bra och negativt på olika sätt. Det som är bra är väl att då kan mina barn komma hit och sova över i en roligare miljö med andra barn och en lekpark. Sen är det säkert samma människor där en längre tid än här. Det enda negativa är nog att jag inte är lika trygg men det är ju ändå bara några min härifrån precis över gatan. Men så länge jag får ett direktnummer som jag kan ringa då borde det vara ok. Läste att det fanns någon affär i närheten och att det fanns cyklar man kunde låna. Jag kan nog säga nej om jag absolut inte vill men kanske kan prova iaf och se :)
  • Tjolahejtjolahopp
    anna0902 skrev 2017-05-17 20:16:59 följande:

Hej från ytterligare en som följer och hoppas utan att ha skrivit något tidigare. :) Så fint att se att du äntligen fått rätt bemötande och fått komma till rätt sjukhus! Du är stark och inspirerande som stått på dig genom allt detta. Låter angående boendesituationen som att det skulle kunna fungera att beställa mat m.m. över nätet från t.ex. cooponline så slipper du ge dig iväg någonstans, om du vill hålla dig så stilla det går och inte bära tunga kassar. Då levereras ju allt in i hallen där du är. Kanske värt att testa? Och tveka inte att kräva att få komma tillbaka om det inte känns bra på patienthotellet! Besvärliga och krävande patienter får tyvärr ofta bättre vård än artiga och tacksamma. Kämpa på!

Tack :)

Ja absolut det ska jag göra. Det finns flera familjer som bor där så det borde gå att lösa på nåt vis :) om det inte funkar så kan jag ju alltid säga till att jag vill komma tillbaka. Eller be någon av dessa snälla sköterskor om hjälp. <3
  • Tjolahejtjolahopp
    karamellflickan skrev 2017-05-18 05:16:13 följande:

Jag vet inte vad läkarna säger men är verkligen cykling så värst bra just nu? Vad det gäller inköp av mat, du kan ju alltid beställa hem mat från tex mat.se eller mathem.se eller liknande ställen. Då behöver du inte ta dig iväg någonstans och du behöver inte släpa på en massa kassar och så

Hehe, de har sagt jag får känns efter vad som känns ok och jag ska ta det lugnt om jag får mer sammandragningar. Tror att det bara skulle ta två min till närmaste affär med cykel men då hade jag inte tänkt trampa på den , isf får jag rulla hehe :) kanske löser sig.
Svar på tråden Vattenavgång v.18