• Mjbo

Första gången IVF Maj 2017

Jangeles skrev 2017-05-15 12:22:35 följande:

Hallå igen! en liten uppdatering från oss. :)

Äggplock idag, sjukt nervösa men förväntansfulla klev vi in genom dörrarna på kliniken.

Smärtan var fruktansvärd och sköterskan fyllde på flera gånger med smärtstillande, så det gick ändå att genomlida även om det kom någon tår.

Påväg där ifrån nu och dom kunde plocka ut 12 ägg??! Chockad! Eftersom att jag svarade trögt på sprutorna och för att läkaren som gjorde ul kunde se 6-7 äggblåsor.

Dom valde att använda 50% av spermierna till "vanlig" befruktning och 50% av de resterande skall man göra icsi på. Pga lite sämre spermier än innan och våran "historia".

Nu väntar vi med spänning på samtalet från kliniken imorgon :)

Fy då! Hoppas du är ok trotts allt. Mindre kul att läsa när jag har tid för äggplock imorgon bitti haha :D Men men, alla känner olika, och lika bra att vara beredd på det värsta ändå så det är helt ok! Jag hoppas att du kan vila ordentligt nu och att det går bra kommande dagar!

Va roligt att ni fick ut så många! Helt otroligt ju! :)

Har ni fått tid för insättning eller får ni det imorgon kanske? :) 
  • Mjbo
    natsch skrev 2017-05-15 11:21:15 följande:

Hej! 

Läser och följer er kamp med spänning! jag och min man är också ofrivilligt barnlösa, inget "fel" på någhon av oss, realtivt unga (29/32 år) men himla frustrearde ;) 

Nu tar jag nässpray- jag kör det lpnga protokollet och har sprayat i drygt 1 vecka. Var först rädd att det inte funkade då jag inte känt av några biverkningar men idag är jag superträött coh när jag tänker efter har jag varit mer svettig i helgen än vad jag vanligtvis är. Väntar på att få blödning nu, vilket jag ska få då jag började spraya på cykeldag 21. Borde komma närsom. Ska fortsätta spraya tom nästa onsdag då jag ska på ultraljud för o kolla läget. ev. börjar jag sedan med sprutor (de man vrider upp som en penna). 

Spännande att änligten vara igång efter nästan 2 års "kämpande" hittils tycker jag väntan har varit väsrs, nu känns det mest skönt att vara igång samtidigt som det är lite av en sorg att inte lyckas på naturlig väg såklart. 

Tack för att man inte är ensam i detta iafl, blir lättad av att läsa om era resor ovan.  Ensam är inte stark :)

Kärlek till er!

Hej och välkommen hit till oss :)

Till att börja med vill jag säga att du har helt rätt i det du avslutade ditt inlägg med, ensam är inte stark. Så himla sant. Speciellt i ett sånt här skede i livet. Man tror man verkligen behöver någon att prata med som går igenom samma saker. Jämföra, diskutera, vänta och hoppas med.. Oavsett om jag har 2 personer som är dom närmaste i mitt liv som vet om våran resa, så kan man inte prata med dem på samma sätt eftersom dom inte har en aning om vad man går igenom..

Kul iallafall att du är igång med spray och sprutor.. Jag tror inte att biverkningar är något man ska haka upp sig på dock, alla är ju så himla olika så de "tar" säkert på olika vis på alla kvinnor. 
    Hoppas att din mens kommer igång så att du oxå kan börja spruta.

Jag har sprutat i 14 dagar idag. Tog sista och avgörande sprutan igår, ovitrelle, som gör att ägglossningen skall sätta fart, så imorgon kl 08 blir det äggplock. Är super nervös och förväntansfull. Men det ska nog gå bra det med :)

• Mjbo
    Jangeles skrev 2017-05-15 12:51:13 följande:
    Tack! Haha ja jag tänkte på de, men som sagt så känner ju alla så olika och det är ju ingenting som man inte står ut med :)

Minns att jag tyckte äggledarspolningen också gjorde väldigt ont så kanske är känslig :)

Vi får reda på de imorgon. Återkommer.

Lycka till imorgon! Håller tummarna :)

Okej, ja den va inte så skön tyckte jag heller.. Men bara i den som de va stopp i, den andra gick de bra med. Vet inte hur de va med dina äggledare men de kanske va stopp i båda åt dig?

Ja alla är vi ju så olika hur vi känner, så man ska inte haka upp sig på det såklart. Jag håller tummarna åt dig inför morgondagen, håll oss uppdaterade! :)

• Mjbo

Uppdatering!

Har varit på äggplock idag.

Lämnar detaljer ute men fick iallafall 7ägg. Det är jag nöjd med. mannens bidrag va oxå bra, och nu är det bara att vänta tills imorgon när de ringer för att meddela hur många som befruktats.

Kämpa på tjejer! Nu ska jag vila resten av dagen.

• Mjbo
    Jangeles skrev 2017-05-16 14:41:59 följande:

Skönt att det är gjort nu :) och att ni fick ut ett gäng ägg!

Dom ringde tidigare till mig idag och sa att jag hade 7ägg som skall odlas vidare tills på lördag så hoppas de klarar sig.

Ja vila upp dig ordentligt nu :)

Tack! Ja de känns bra. De såg ju "bara" 8 blåsor så ja hade räknat med ca 5 ägg. Så jag blev positivt överraskad av antalet.

Va kul att de va 7 st som ska långtidsodlas! De är ju jätte bra! :) insättning på lördag alltså. Va spännande! Håller alla tummar åt oss båda!

Hur mår du idag i magen? Blöder du osv?
  • Mjbo
    kastrullen skrev 2017-05-16 17:25:00 följande:

Idag har jag varit och fått tillbaka ett embryo! Alla embryon hade fortsatt dela sig till dag 2, men i olika takt. Nu på dag 5 så fanns det 4 toppenbra embryon så vi fick tillbaka ett och 3 st får vila i frysen. Kändes så overklig att få de det embryot på skärmen, hur hon sög upp det i den lilla katetern som hon sedan visade mig, "i den här vätskan ligger nu embryot men inte så länge till" och så stack det till lite när han gick in i livmodern och sen var det klart! Hoppas nu att det sätter sig!

Men vilken känsla de måste va att ha fått tillbaka ett i dig. Jag håller alla mina tummar åt dig att den lilla fastnar!! :) :)

När har du testdag?
  • Mjbo
    A1987 skrev 2017-05-16 16:27:31 följande:

18 ägg fick dom ut på mej idag! Sjukt bra medicinering, så inga problem med plocket, endast på slutet tog det riktigt ont. Medicinen slutade verka, läkaren hade lyckats punktera genom något större blodkärl och det blödde massor efteråt! En stund fick dom hålla på för att få blödningdn att avta, sen fick jag gå o vila mej :)

I fredags fick jag höra att det inte kommer bli någon insättning, utan får vänta på fet. Idag såg dom ändå inga förhinder för insättning denna vecka, så nu har vi bokat tills torsdag! Håller tummarna och tårna, dricker massor och bara vilar mej ihop om att allt skall gå bra tills torsdag. Om änns 2 ägg överlever, så är jag nöjd! :)

Har ni varit sjuka efter äggplocket? Känner mej riktigt trasig där nere :/ varje rörelse tar ont, men en del av svulnaden har jag fått att gå ner.

Stort grattis till så himla många ägg! Och såklart till att det blir insättning så snart! Så spännande!! :) :)

Nu är vi många som snart är ruvare. Så roligt att vi gör det tillsammans. Jag hoppas så att alla lyckas! :)
  • Mjbo
    kastrullen skrev 2017-05-16 17:45:23 följande:

29:e maj, 18 dagar efter äggplock!29:e maj, 18 dagar efter äggplock. 13 dagar kvar!

Va kul. Man kommer ju gå som på nålar fram tills dess! :) håller tummarna!
  • Mjbo
    Jangeles skrev 2017-05-16 17:53:09 följande:

Öm i magen o underlivet, känns som kraftig ägglossning typ, mera högg/stick än molvärk men blöder inte längre :)

Jag har oxå mycket hugg och stick. Är så svullen så de ser ut som att ja är gravid i 6e månaden. Ligger på soffan och har gjort i princip hela dagen, så ont så fy tusan. Men men. Jag hoppas så att man får något gott av detta. Jag kan inte tänka mig att man skulle göra fett flera gånger. Beundrar alla kvinnor/par som gör detta många många gånger. Jag vet ärligt talat inte om jag skulle klara av det.

Jag blöder fortfarande mycket men jag antar att det ger med sig snart..
  • Mjbo
    A1987 skrev 2017-05-16 19:21:33 följande:

Jaa! Är nog glad över mängden ägg, men vet att det kan påverka kvaliteten :/ därför hoppas jag på änns 2 som skulle överleva, en i mej och en i frysen för framtida behov :D När har du insättning?

Jasså är det Så, det visste jag inte att det påverkade. Så får vi hoppas att både mängden och kvalitén va bra trotts högt antal.

Jag vet inte än när de blir insättning. Kliniken ringer imorgon och meddelar hur många som befruktats av de 7 Dom fick ut:) då får ja även veta när de blir insättning.
Svar på tråden Första gången IVF Maj 2017