Hornkatten skrev 2017-05-02 07:58:25 följande:
Nu hoppar även jag in i tråden. Började med bemfola 150 IU i fredags och ska idag ta både bemfola 125 IU och orgalutran 0.25mg. Började på min mens andra dag.
Allt är väldigt nytt och jag har inte samma problem med äggstockarna utan de är i sin ordning men min sambo har minskad produktion och efter 1,5år tog vi valet att få hjälp.
Jag måste bara fråga hur nervösa är ni inför allt de här? Jag ska på ultljud imorgon för att kolla tillväxten och tycker att det är väldigt spännande.
välkommen! :)
Jag började med sprutorna igår, kanske du redan läst allting här ovan, men jag va riktigt nervös. Min sambo fick ta sprutan på mig för jag vågade inte själv, gillar inte riktigt dehär med sprutor osv, men de gick bra. kändes inte alls.. Så nu är vi igång på riktigt vi med. Känns både spännande, roligt, och ledsamt på samma gång.. Så mycket känslor!
Men de ska bli bra hoppas jag., Kör du oxå korta protokollet?
Jag ringde kliniken imorse och meddelade att jag börjat med sprutorna igår, så jag ska ta blodprov redan på torsdag då jag har stor risk att bli överstimulerad (Mycket ägg), och sedan blir ultraljud förmodligen på måndag.. Äggplock är bokat till v 20 om allting går som det ska fram tills dess... Är super förväntansfull och spänd inför detta. Jag vill så gärna att allting ska gå som det ska.
Är du oxå nervös? Är det första gången ni gör ivf oxå? Något barn sedan tidigare?