• kastrullen

Första gången IVF Maj 2017

Mjbo skrev 2017-05-23 19:06:46 följande:

Haha ja fy tusan. Vi har tänkt åka iväg i helgen idag för att tänka på annat, och för att tiden ska gå lite snabbare.. får se vart de här iväg :)

Vad gör du för att få tiden att gå?

Du har ju iallafall ett plus redan så du ska va lycklig! :D är du på dag 7 idag så måste du ha plussat redan på dag 5 första gången eller hur? Det är sjukt tidigt! Haha:)

Hoppas jag har lika tur som du med pluset!

Hur tar din man det? Är han glad eller skeptisk till ett sånt tidigt plus? :)

När jag är på jobbet går det bra, där är det fullt upp. Men i helgen är det långhelg och min pappa kommer och hälsar på. Förhoppningsvis håller han oss sysselsatta så att tiden går lite snabbare.

Ja, nu var det första väldigt svagt. Jag var, och är kanske fortfarande, skeptisk. Har googlat ungefär tusen gånger om ovitrelle kan vara orsaken, men när det gått 14 dagar bör det vara lugnt. Samtidigt är jag väldigt lycklig och drömmer om hur det kommer kännas när magen växer. Och sen blir jag orolig, tänk om vi kommer på ultraljudet och dom inte hittar något foster? Eller om testet på testdagen kommer vara negativt!? Kastas mellan hopp och förtvivlan!

Första testet såg han ingenting på. Andra testet såg han strecket på, men sa att det inte räknas förrän testdag. Men när jag kom med det digitala så blev han väldigt glad. Han tror det kommer gå vägen, men det trodde han innan jag testar:)
  • kastrullen
    Mjbo skrev 2017-05-23 21:10:48 följande:

Åh ja jag förstår precis sin känsla. Att inte veta gör en tokig.. Men du ska iallafall försöka njuta av att du faktiskt fått plus, och att då oavsett hur det slutat denna gång så är det inte omöjligt! :)

Min man räknar med att jag ska börja testa snart. Ja tror han är lika ivrig som mig med att börja testa! Haha:) tänkte ta ett test nu snart någon dag för att se så ovitrelle gått ut osv först. Vill gärna ha ett negativt test innan jag får det positiva så jag kan va säker på att det inte är sprutan som är kvar i kroppen :)

Haha ja jag ska försöka. Kommer fortsätta testa för att se så att hcg stiger :)

Va mysigt! Jag förstår, hoppas du lyckas hitta det fönstret. Jag var ju säker på att jag skulle få ett negativt Första testet men så blev det ju inte riktigt:)
  • kastrullen
    Essie32 skrev 2017-05-24 09:27:31 följande:

Ja, det är riktig tur vi har med timingen såhär innan sommarstängt! Hoppas verkligen att det går bra och vi lyckats. Du ger mig hopp! Jag gillar CVL, fick så bra vibes när vi var där för första gången ett par veckor tidigare. Vi bor i Sthlm och kommer pendla dit, eventuellt ta några blodprov på plats hos någon läkare som samarbetar med Kliniken.

Ja vi bor ca en timme från Uppsala, men har gjort alla undersökningar och blodprov på hemkliniken. Vi har bara varit dit för själva äggplocket och återförandet, och så har CVL fått info faxat från hemkliniken och sen tagit beslut om medicinhöjning och sånt. Det har funkat jättebra!
  • kastrullen
    Villhabulle skrev 2017-05-23 23:42:14 följande:

Tog blodprov idag som såg bra ut, en sådan lättnad. Nu blir det VUL på fredag, och förhoppningsvis äggplock på tisdag. Blir nervösare för varje dag som går nu :)

Åh så spännande! :)
  • kastrullen
    Essie32 skrev 2017-05-24 13:12:48 följande:

Åh då borde man kunna göra prover och ul i Sthlm också! Hoppas hoppas, det tar lite tid att ta sig dit annars..

En fråga om nedreglering: Sprutar man med nässpray alltid lika länge eller är det beroende av när mensen kommer? Jag började i måndags men misstänker att den dyker upp redan i helgen.

Jag tror det är olika beroende på när man får mensen och hur möjligheterna för kliniken att göra äggplock ser ut. :)
  • kastrullen
    Mjbo skrev 2017-05-24 18:54:02 följande:

Ruvardag 3 för mig. Känner absolut ingenting jag heller. Men ja antar att de kanske är för tidigt för symptom än iaf. Testade mig idag iaf och sprutan har gått ut som ja hoppades på. Så OM jag testar positivt inom några dagar eller nån vecka så vet jag iaf att det inte beror på sprutan :D

Åh så bra, vad spännande! :) håller alla tummar och tår för att ni får positivt om några dagar!
  • kastrullen
    STHLMivf17 skrev 2017-05-25 14:59:52 följande:

Uppdatering;

Igår fick jag en tidig mens och ringde direkt till kliniken för att förbereda insättningen efter totalfrys (vi hade ju äggplock förra veckan, 16 st). Fick då veta att INGET av alla våra fina ägg hade befruktats. Blev så otroligt ledsen! :(

Detta är alltså anledningen till alla år av barnlöshet. Spermierna "orkar" typ inte ta sig in i ägget. Varför kollar de inte sånt vid spermaprovet? Känns uppgivet och så oerhört förlegat att kvinnan ska gå igenom alla möjliga olika tester och behandlingar men spermierna verkar inte utredas något särskilt. Känner mig så oerhört lurad. Svårt att vara positiv just nu. Även om vi har 2 "gratis" försök kvar så är det ju ibte skitroligt att börja om igen. Och hinner dessutom inte göra något förrän efter sommaren. Skit också.

Åh, så värdelöst! Ja det tycker jag verkligen att de borde ha kollat. Låter väldigt märkligt... tycker det är så himla synd att ni ska bli drabbade av detta! :( som Jangeles skriver så borde det ju göra icsi då på erat nästa försök, men jag kan ju inte förstå att de inte gjorde detta nu. Hoppas dom reder upp detta efter sommaren och att ni hittar en väg genom detta nu så att ni orkar att börja om igen.
  • kastrullen
    Villhabulle skrev 2017-05-24 22:16:03 följande:

Så när har ni som plussat tidigast testat? Mjbo! Du är näst på tur väl!!! Vad kul! håller båda tummarna !

Jag började testa på rd 5, fick typ negativt men jag tyckte mig se en skugga som min man inte såg. Rd 6 såg även min man ett till streck. Sen tog jag ett cb digitalt på rd 7 som var positivt:)

Håller alla tummar för er andra!! Och för mig själv också, vill gärna fortsätta ha positiva test :)
  • kastrullen
    Mjbo skrev 2017-05-25 17:03:50 följande:

Jag ska testa imorgon tänkte jag. Är då på dag 5. Sen åker ja boet i helgen och ska inte ta med nå test ;) så nästa gång ska ja testa på måndag morgon igen, blir då dag 8 :) då borde det synas nånting om de är positivt tycker ja :)

Hur går de för dig? Hur mår du? Några mer symptom?

Åh va spännande, håller alla tummar och tår! :)

Jag mår bra! Det "drar" lite i livmodern ibland. Det har blivit mitt kvällsmys när jag lägger mig i sängen. Annars så kan jag bli lite illamående på morgonen och på eftermiddagen, när jag är hungrig. Men det är svårt att säga vad som är symtom, vad som är biverkningar av Lutinus eller om min hjärna inbillar sig :)
  • kastrullen
    Mjbo skrev 2017-05-25 20:13:13 följande:

Onej, det låter iallafall som gravid symptom så jag hoppas det fortsätter visa plus i många månader till åt dig! :D

Vilken dag har du egentligen testdag? :)

Ja jag hoppas också på det! :) Måndag är testdag! Det börjar närma sig, men tiden har verkligen gått långsamt.
Svar på tråden Första gången IVF Maj 2017