• kastrullen

Första gången IVF Maj 2017

Mjbo skrev 2017-05-14 00:44:24 följande:

Tack så mycket. Ja de ska bli spännande. Ska bli skönt att få ut alla äggen, ja är så svullen i magen på kvällarna nu så fy tusan:p men snart så! :)

Jag ska oxå ta lutinus 3ggr om dagen ett par veckor efter insättning. Läst många som får lite spottings av dem, så de verkar som att de är en vanlig biverkning iaf :p

Haha ja har man ett x antal äggblåsor som är upp till 2 cm i diameter så är det klart att det känns :)

Aha! Det visste jag inte. Än så länge är jag bara fortfarande lite svullen och öm i magen, men annars mår jag fint. Ska nu åka på jobbresa och kommer hem imorgonkväll. Känns lite meckigt att få till det med mediciner 3 ggr per dag, men det är bara att få det att funka! :)
  • kastrullen
    STHLMivf17 skrev 2017-05-14 08:09:56 följande:

Skönt att höra att spänningarna släppte efter äggplocket. Jag känner mig konstigt nog helt cool med precis allt, men jag hade en rejäl känslomässig berg- och dalbana innan vi väl bestämde oss för ivf, så jag tog kanske ut alla "spänningar" då ;)

Blev tvungen att hämta bipacksedeln på Lutinus för att läsa på. biverkningarna är aldrig trevliga att läsa om, men jag tror inte att de är värre än vid en "normal" tidigt graviditet, som att känna sig svullen, illamående och huvudvärk. Hoppas att du känner dig okej! Vad är bisolvonen för? Det har inte jag fått utskrivet..

Ja för mig var det värre innan ivf-beslutet så jag har helt klart mått bättre under den här behandlingen än vad jag gjort senaste 2 åren när det gäller "bebisverkstaden".

Nä det tror inte jag heller. Jag sa det till min man imorse, blir vi gravida så kommer det nog inte bli bättre :) Ja det känns bra! Såhär på förmiddagen känner jag ingenting alls. Svullnaden kommer mer på kvällen

.

Bisolvon köpte jag receptfritt på apoteket efter uppmaning från kliniken. De sa att eftersom det är slemlösande (mot hosta) så gör det även sekretet i slidan mer tunnflytande så det skulle jag ta fram till återinförandet.

Hur mår du idag då?
  • kastrullen
    Mjbo skrev 2017-05-14 19:41:21 följande:

20 minuter kvar till ovitrellen ska tas. Börjar bli nervös ... tänk om vi gör fel, eller om nått är fel med sprutan. Eller om de gör svin ont... många tankar. Men denna sprutan har jag ändå längtat efter att ta såååå länge.

Detta kan va den sista sprutan i hela mitt liv, som tas i sånt här samanhang... Heja heja :) :)

Hur mår ni flickor?

Jag har mått bra idag med... Så himla skönt! :) hoppas allt är bra med er med.

Haha jag hade precis samma tankar som du! Min man fick dubbel- och trippelkontrollera hela förfarandet, men det gick bra! Hur gick det?

Jag mår också bra, tack som frågar! Dagarna är bara sååå himla långa, det här är hittills de fem längsta dagarna i mitt liv! :D
  • kastrullen
    Mjbo skrev 2017-05-15 09:39:50 följande:

Haha ja fy va nervös jag var.. MEN! det gick hur bra som helst! Och jag som hade fått för mig att den sprutan skulle svida och va värst, kändes minst av alla! haha.. Hjärnspöken är inte att leka med :D 

Idag känner jag inte så mycket mer än att mina bröstvårtor är myyyyycke ömma, och att jag har molande värk i magen, men de har jag haft lite till och från hela tiden så de va inge nytt :) Imorgon är det äggplock! så nervös att ja spricker...

Ja förstår att dina dagar är långa. men sen måste nog ruvartiden va absolut värst!  eller vad tror du? :) Ja har förvarnat min sambo att jag kommer att testa varenda dag från dag 10 efter äggplock, oavsett rekommendationer att vänta.. haha. Ja kommer inte kunna hålla mig de är ja säker på :P 

Härligt! :)

Oh så spännande! Håller tummarna och tår för att det får ut åtminstone ett guldägg!

Haha ja jag och min man pratade också om det. Jag hittade nämligen två oanvända grav-test så jag sa att jag kommer inte kunna hålla mig! Men han tyckte det var okej så länge han också fick se:)
  • kastrullen
    natsch skrev 2017-05-15 11:21:15 följande:

Hej! 

Läser och följer er kamp med spänning! jag och min man är också ofrivilligt barnlösa, inget "fel" på någhon av oss, realtivt unga (29/32 år) men himla frustrearde ;) 

Nu tar jag nässpray- jag kör det lpnga protokollet och har sprayat i drygt 1 vecka. Var först rädd att det inte funkade då jag inte känt av några biverkningar men idag är jag superträött coh när jag tänker efter har jag varit mer svettig i helgen än vad jag vanligtvis är. Väntar på att få blödning nu, vilket jag ska få då jag började spraya på cykeldag 21. Borde komma närsom. Ska fortsätta spraya tom nästa onsdag då jag ska på ultraljud för o kolla läget. ev. börjar jag sedan med sprutor (de man vrider upp som en penna). 

Spännande att änligten vara igång efter nästan 2 års "kämpande" hittils tycker jag väntan har varit väsrs, nu känns det mest skönt att vara igång samtidigt som det är lite av en sorg att inte lyckas på naturlig väg såklart. 

Tack för att man inte är ensam i detta iafl, blir lättad av att läsa om era resor ovan.  Ensam är inte stark :)

Kärlek till er!

Välkommen! Då är ni liknande situation som jag och min man (inget fel, försökt i drygt två år, 29/35)! Jag kör också långa protokollet som nu börjar lida mot sitt slut:)
  • kastrullen
    Mjbo skrev 2017-05-16 14:09:59 följande:

Uppdatering!

Har varit på äggplock idag.

Lämnar detaljer ute men fick iallafall 7ägg. Det är jag nöjd med. mannens bidrag va oxå bra, och nu är det bara att vänta tills imorgon när de ringer för att meddela hur många som befruktats.

Kämpa på tjejer! Nu ska jag vila resten av dagen.

Härligt! Håller tummarna!
  • kastrullen
    A1987 skrev 2017-05-16 16:27:31 följande:

18 ägg fick dom ut på mej idag! Sjukt bra medicinering, så inga problem med plocket, endast på slutet tog det riktigt ont. Medicinen slutade verka, läkaren hade lyckats punktera genom något större blodkärl och det blödde massor efteråt! En stund fick dom hålla på för att få blödningdn att avta, sen fick jag gå o vila mej :)

I fredags fick jag höra att det inte kommer bli någon insättning, utan får vänta på fet. Idag såg dom ändå inga förhinder för insättning denna vecka, så nu har vi bokat tills torsdag! Håller tummarna och tårna, dricker massor och bara vilar mej ihop om att allt skall gå bra tills torsdag. Om änns 2 ägg överlever, så är jag nöjd! :)

Har ni varit sjuka efter äggplocket? Känner mej riktigt trasig där nere :/ varje rörelse tar ont, men en del av svulnaden har jag fått att gå ner.

Bra jobbat! Åh, va kul om det blir insättning ändå! Läkaren frågade mig idag om jag hade några symtom på överstimulering, pga vanligt när man får ut så många ägg, men jag mår bra! Så det kan nog gå bra för dig med.

Jag vet inte om det gjorde jätteont, å andra sidan så åt jag smärtstillande hela den dagen. Men nog kändes det! Dagen efter tog jag bara Alvedon på morgonen, sen klarade jag mig utan. Kände mig mest bara öm och svullen, hade dock inga problem att arbeta men då har jag inte nåt fysiskt krävande jobb heller.
  • kastrullen

Idag har jag varit och fått tillbaka ett embryo! Alla embryon hade fortsatt dela sig till dag 2, men i olika takt. Nu på dag 5 så fanns det 4 toppenbra embryon så vi fick tillbaka ett och 3 st får vila i frysen. Kändes så overklig att få de det embryot på skärmen, hur hon sög upp det i den lilla katetern som hon sedan visade mig, "i den här vätskan ligger nu embryot men inte så länge till" och så stack det till lite när han gick in i livmodern och sen var det klart! Hoppas nu att det sätter sig!

• kastrullen
    Mjbo skrev 2017-05-16 17:37:28 följande:

Men vilken känsla de måste va att ha fått tillbaka ett i dig. Jag håller alla mina tummar åt dig att den lilla fastnar!! :) :)

När har du testdag?

29:e maj, 18 dagar efter äggplock!
    Mjbo skrev 2017-05-16 17:37:28 följande:

Men vilken känsla de måste va att ha fått tillbaka ett i dig. Jag håller alla mina tummar åt dig att den lilla fastnar!! :) :)

När har du testdag?

29:e maj, 18 dagar efter äggplock. 13 dagar kvar!
  • kastrullen
    A1987 skrev 2017-05-16 19:19:15 följande:

Hon frågade mej också, men har nog inte känt av något som kunde vara överstimulering. Är dålig på att äta smärtstillande och tänkte dessutom, att om jag inte känner smärtan kommer jag att vara "för duktig" och röra på mej för mycket :D har semester fram till 5.6, så får i lugn och ro ligga på soffan :)

Vad spännande med insättning för dej idag! Nu får vi hålla upp alla tummar och tår!

Haha du låter väldigt pigg? Jag sov bort resterande av dagen efter äggplocket :)

Ja det känns väldigt bra, tack så mycket! Nu är det inte mycket mer att göra än vänta och hålla tummarna!
Svar på tråden Första gången IVF Maj 2017