A1987 skrev 2017-05-16 16:27:31 följande:
18 ägg fick dom ut på mej idag! Sjukt bra medicinering, så inga problem med plocket, endast på slutet tog det riktigt ont. Medicinen slutade verka, läkaren hade lyckats punktera genom något större blodkärl och det blödde massor efteråt! En stund fick dom hålla på för att få blödningdn att avta, sen fick jag gå o vila mej :)
I fredags fick jag höra att det inte kommer bli någon insättning, utan får vänta på fet. Idag såg dom ändå inga förhinder för insättning denna vecka, så nu har vi bokat tills torsdag! Håller tummarna och tårna, dricker massor och bara vilar mej ihop om att allt skall gå bra tills torsdag. Om änns 2 ägg överlever, så är jag nöjd! :)
Har ni varit sjuka efter äggplocket? Känner mej riktigt trasig där nere :/ varje rörelse tar ont, men en del av svulnaden har jag fått att gå ner.
Bra jobbat! Åh, va kul om det blir insättning ändå! Läkaren frågade mig idag om jag hade några symtom på överstimulering, pga vanligt när man får ut så många ägg, men jag mår bra! Så det kan nog gå bra för dig med.
Jag vet inte om det gjorde jätteont, å andra sidan så åt jag smärtstillande hela den dagen. Men nog kändes det! Dagen efter tog jag bara Alvedon på morgonen, sen klarade jag mig utan. Kände mig mest bara öm och svullen, hade dock inga problem att arbeta men då har jag inte nåt fysiskt krävande jobb heller.